Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innstillinger for lengst mulig rekkevidde

Startet av den12mann, mandag 22. juni 2015, klokken 07:29

« forrige - neste »

den12mann

Da har det "hyggelige" skjedd.

Samboer kom tilbake til påkjørt bil uten lapp på ruten. Rimelig omfattende saker. Snakker masse riper, bulker og full pakke over hele høyre side fra forskjerm, via begge sidedører til bakskjerm. Det er umulig at andre føreren ikke har fått med seg dette.

Har tatt bilde av høyresiden på bilen min. Se link under.
http://postimg.org/image/hf7ooc59d/

Har sendt skademelding til forsikringsselskapet og jeg skal anmelde saken imorgen.

Parkeringsanlegget har kameraovervåkning, men hvordan er reglene her? Kan jeg kontakt de og spørre om de kan sjekke opptaket og finne synderen?

Undertegnede

Huff! Kondolerer! De svina må brenne en viss plass! Lykke til på jakten!

Muffinman

Vær rask å kontakte eier av parkeringsanlegget mtp videopptak. Mener det er regler for hvor lenge slike opptak kan lagres.

ToWalkOrDrive

Det der er jo helt sinnsykt mye. Må ha laget ganske mye lyd også. Kanskje en stor hvit lastebil som har rygget på? Ville tatt kontakt snarest mulig med de som overvåker. Helst nå i kveld. Tipper det varierer hvor lenge de tar vare på opptakene før de blir overskrevet av nytt opptak, kanskje bare 1 - 14 dager. Så om de ikke vil vise deg opptaket så vil de garantert være villige til å lagre det, og gi det til politiet. Men det kan godt være de vil gi deg opptaket også. De er nok interessert i et tryggest mulig nærmiljø, særlig i tilfelle det skulle være hærverk/rus.


Sitat fra: den12mann på torsdag 21. mai 2015, klokken 18:16
Da har det "hyggelige" skjedd.

Samboer kom tilbake til påkjørt bil uten lapp på ruten. Rimelig omfattende saker. Snakker masse riper, bulker og full pakke over hele høyre side fra forskjerm, via begge sidedører til bakskjerm. Det er umulig at andre føreren ikke har fått med seg dette.

Har tatt bilde av høyresiden på bilen min. Se link under.
http://postimg.org/image/hf7ooc59d/

Har sendt skademelding til forsikringsselskapet og jeg skal anmelde saken imorgen.

Parkeringsanlegget har kameraovervåkning, men hvordan er reglene her? Kan jeg kontakt de og spørre om de kan sjekke opptaket og finne synderen?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 21. mai 2015, klokken 18:25
Vær rask å kontakte eier av parkeringsanlegget mtp videopptak. Mener det er regler for hvor lenge slike opptak kan lagres.
Mener det kan lagres i 7 dager, ihht Datatilsynet.  Men mange sletter sikkert tidligere.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tuxedo

#5
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 21. mai 2015, klokken 18:31
Så om de ikke vil vise deg opptaket så vil de garantert være villige til å lagre det, og gi det til politiet. Men det kan godt være de vil gi deg opptaket også. De er nok interessert i et tryggest mulig nærmiljø, særlig i tilfelle det skulle være hærverk/rus.
Akkurat det kan han nok ikke nødvendigvis regne med å få til.  Jeg husker Brevik-saken (den med politimannen, og Linn som "hoppet" fra broen).  Der var det venninnen til Linn som kontaktet selskapet som hadde kamera ved broen, og gikk gjennom videoen sammen med en vekter (de fant klippet som viste Linn og politimannen sammen på broen, stikk i strid med hans daværende forklaring).  Denne vekteren ble umiddelbart suspendert av arbeidsgiver, og fikk kun jobben tilbake gjennom massivt press i presse og sosiale medier.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Om ikke videoopptak skal kunne brukes til slikt, hva skal de brukes til da?

Roma

Ingen tid å miste :). Ta kontakt med park vaktene i park senteret. Du burde gjøre det nå. Noen lagrer ikke mer enn et døgn. Det vet jeg av erfaring.

den12mann

Har ringt til kamerafolket og de sier de skal ta en kikk. Så får vi se hva resultatet blir.

Noen som vil tippe pris? Gjensidige vil sende meg til Stavanger Auto for takstsering, men Tesla dealer vel med Drammen karosseri?

HåkonE

Etterpåklokskap, men anonymt fyrstikkeske 1080P dash-kamera koster i dag fra 600,- ferdig levert på døra fra Ebay.

Billig forsikring for fremtiden. Da har man i det minste en mulighet til å ta kontakt med de som har gjort det, samt at forsikringsselskapet kanskje kan følge saken videre. 

Du kan omtrent stå å gjøre dette foran politiet uten at de bryr seg. Det er bare å anmelde for forsikringens skyld, så blir saken henlagt innen solnedgang.

Spinner

Sitat fra: den12mann på torsdag 21. mai 2015, klokken 19:31Noen som vil tippe pris?
50k hvis det kan rettes opp. Hvis nye dører etc må til, minst 70-80k tipper jeg. Vill gjetting of course :)

OnlyOne

Vær nå endelig nøye med å gi parkeringsselskapet et mest mulig nøyaktig tidspunkt. Har de gammelt utstyr (og det er det fortsatt mange som har) kan en risikere at det må gåes igjennom manuelt, da kan man fort bli lei og ikke finne noe. Et mest mulig eksakt tidspunkt hjelper saken din, altså. Å da snakker jeg ikke om timeviseren..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Sitat fra: Sbr på torsdag 21. mai 2015, klokken 19:56
Sitat fra: den12mann på torsdag 21. mai 2015, klokken 19:31Noen som vil tippe pris?
50k hvis det kan rettes opp. Hvis nye dører etc må til, minst 70-80k tipper jeg. Vill gjetting of course :)
Jeg gjetter på at du gjetter ganske riktig.

sims

Au au au!

Da er det bare å løpe & kjøpe dashcam asap for min del....

den12mann

Sitat fra: Haknys på torsdag 21. mai 2015, klokken 19:50
Etterpåklokskap, men anonymt fyrstikkeske 1080P dash-kamera koster i dag fra 600,- ferdig levert på døra fra Ebay.

Etterpåklokskap er bedre enn ingen klokskap. Noe tips til en grei sak på ebay? Regner med det er mye å velge mellom der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA