Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innstillinger for lengst mulig rekkevidde

Startet av den12mann, mandag 22. juni 2015, klokken 07:29

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: den12mann på torsdag 21. mai 2015, klokken 21:12
Sitat fra: Haknys på torsdag 21. mai 2015, klokken 19:50
Etterpåklokskap, men anonymt fyrstikkeske 1080P dash-kamera koster i dag fra 600,- ferdig levert på døra fra Ebay.

Etterpåklokskap er bedre enn ingen klokskap. Noe tips til en grei sak på ebay? Regner med det er mye å velge mellom der.
G1W er vel det beste budsjettkameraet enda, men finnes endel nye bedre og dyrere og. Du må kjøpe 12v til 5v adapter hvis du skal ha konstant strøm og opptak. Du finner det ved å søke på g1w og sortere på billigste pris.

Øggen

Altså, vill spekulasjon, men det ser da veldig ut som om den er påkjørt av en lastebil/sprinter eller en annen ganske høy bil.
Håper de finner det og leverer et tape ril deg med den skyldige.
Jeg er av typen som hadde tiltet i vater om det hadde skjedd meg. Bestillte kamera i kveld.....

ihlhaug

Jeg har nettopp/er i nogenlunde samme situasjon, men jeg har dashcam så vet hvem synderen er, når det skjedd osv. Anmeldte det med en gang til politiet og fikk beskjed om at de fleste lagrer video i 3 dager, så man må melde fra så fort som mulig i sånne saker for at de skal rekke å få videoen. Jeg har dog ikke særlig tiltro til politiet når det kommer til å oppklare denne type episoder selv om de får bevisene levert i hendene. Jeg var nede på Bergen politihus å leverte anmeldelse 16. mai og fikk i dag e-post om at de hadde mistet anmeldelsen og jeg måtte skrive ny sånn at de kunne ta saken. Har jo fort gått over 3 dager nå, så da er vel annen video enn dashcam utelukket. Men men, får skrive en update på mitt i den tråden det hører hjemme i.

Uansett, hvis du ikke har anmeldt allerede, gjør det så fort som mulig mtp å få video av området! Og skaff deg dashcam? Jeg, som mange andre har gått for BlackVue 650 som filmer fremme og bake.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

ToWalkOrDrive

Hei Ihlhaug,

Ser fra tidligere forum at Bilkomponenter.no har dette kamerasettet og monterer, og så også at Bilradiospesialisten.no gjør det samme for de som ikke gidder å kløyve bilen selv. Er det noen som er anbefalt?

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 21. mai 2015, klokken 23:49
Jeg har nettopp/er i nogenlunde samme situasjon, men jeg har dashcam så vet hvem synderen er, når det skjedd osv. Anmeldte det med en gang til politiet og fikk beskjed om at de fleste lagrer video i 3 dager, så man må melde fra så fort som mulig i sånne saker for at de skal rekke å få videoen. Jeg har dog ikke særlig tiltro til politiet når det kommer til å oppklare denne type episoder selv om de får bevisene levert i hendene. Jeg var nede på Bergen politihus å leverte anmeldelse 16. mai og fikk i dag e-post om at de hadde mistet anmeldelsen og jeg måtte skrive ny sånn at de kunne ta saken. Har jo fort gått over 3 dager nå, så da er vel annen video enn dashcam utelukket. Men men, får skrive en update på mitt i den tråden det hører hjemme i.

Uansett, hvis du ikke har anmeldt allerede, gjør det så fort som mulig mtp å få video av området! Og skaff deg dashcam? Jeg, som mange andre har gått for BlackVue 650 som filmer fremme og bake.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

TRM

Mistet anmeldelsen? Fylte du ut en forenklet anmeldelse (papirskjema)? I såfall kan du vel bare anmelde via nett?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Teslanewbie

Blackvue  650 med 2 kameraer er bestilt ... 3300kr ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ihlhaug

Sitat fra: TRM på fredag 22. mai 2015, klokken 00:38

Mistet anmeldelsen? Fylte du ut en forenklet anmeldelse (papirskjema)? I såfall kan du vel bare anmelde via nett?
Fylte ut et ganske detaljert papirskjema, som de rotet bort. Fikk i går beskjed om å bare fylle ut et forenklet på nettet så de kunne sette i gang. Det var noe mindre detaljert, men de skulle ta kontakt hvis de trengte flere detaljer.

ToWalkOrDrive: Det er ganske enkelt å ordne det selv hvis du har sikkerhetspakke. Sikkert enkelt uten også, men tar litt lengre tid. Gjør det selv, lær litt og spar penger? :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

den12mann

Fikk tilbakemelding fra kameraselskapet at pga strømbrudd tidligere så hadde ikke systemet startet opp igjen og kameraene var derfor ute av drift.

"%/&/&#"$

den12mann

Må derfor ta det på egen forsikring som betyr bonusreduksjon fra 70 til 40%.

Har idag Gjensidige og betaler 6600 for bilforsikringen (utvidet kasko med leiebil inkludert). Dette inkluderer 5500 i rabatter pga fagforening og ingen sjåfør under 23 år. Har estimert ny pris med 40% bonus til å bli 19500.

Hva betaler andre? Kan jeg finne bedre pris annet sted?

Teslanewbie

Sitat fra: den12mann på fredag 22. mai 2015, klokken 10:11
Må derfor ta det på egen forsikring som betyr bonusreduksjon fra 70 til 40%.

Har idag Gjensidige og betaler 6600 for bilforsikringen (utvidet kasko med leiebil inkludert). Dette inkluderer 5500 i rabatter pga fagforening og ingen sjåfør under 23 år. Har estimert ny pris med 40% bonus til å bli 19500.

Hva betaler andre? Kan jeg finne bedre pris annet sted?

Betaler 4500kr . 4000 egenandel . 16000km . Full kasko best . Ikke sjåfør under 24 år .
Har 75% bonus men har også det at jeg ikke blir trukket i bonus hvis jeg årsaker en ulykke .. (Gjelder bare 1 gang)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rmr

Kan bare si at du har min dypeste medfølelse! Fy F%¤N!

Teslanewbie : Hvor har du forsikret? Det var en meget god pris.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Teslanewbie

Sitat fra: rmr på fredag 22. mai 2015, klokken 10:38
Kan bare si at du har min dypeste medfølelse! Fy F%¤N!

Teslanewbie : Hvor har du forsikret? Det var en meget god pris.

Dnb . Er saga  kunde og har mange forsikringer hos dem . Synes også at det var lavt sammenlignet med i fjor .  Ser ut som om de har senket priset .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mwawe

Helt seriøst...gå til avisen og se om de vil kjøre en sak om det. Da skal du ikke se bort fra at noen kanskje har sett noe. Jeg hadde gjort alt i min makt for å slippe å betale høyere forsikring. Husk at du skal betale en del ekstra i noen år før du kommer tilbake til vanlig rabatt igjen.

Havebigfun

den12mann

Har ikke hørt fra verkstedet ennå ang pris og tid for fiks, men det ender på min forsikring i mangel på alternativ.
Dritsurt, men sånn er det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA