Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er poenget med en ladestasjon?

Startet av ElectroShock, søndag 21. juni 2015, klokken 22:54

« forrige - neste »

ElectroShock

P85D er nå kun tilgjengelig med 21" dekk på teslamotors.com, så ny minstepris blir 817' inkludert vrakpant og dokumentavgift.

Evt. 736.800 etter drivstoffbesparelsen  ;)

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Havebigfun


Muffinman


cirys1


nie

Samme greiene med S85D. Minstepris 666000. Ser ut som en bug som skyldes obligatoriske 21"

Muffinman

Merkelig. Kun P85D som har obligatoriske 21" her. Hele tiden.

Havebigfun

#7
hos meg også nå- var i konfiguratoren fra før og kunne velge fritt - først da jeg gikk helt ut og inn igjen var kun 21" på P85D mulig- står dog "anbefalt" med liten skrift- mulig man må forhandle direkte med Tesla for å få med 19".
Det betyr at nye private P85D med 19" blir mere attraktiv på finn. :)

elbilmanne

Ser ut til at min bil bare stiger og stiger i verdi. Både nextgen bakseter og 19" felger!  :P

Skjønner ikke helt at de skal ha noen grunn til å anbefale 21". Synes 19" funker helt bra. 21" ser kanskje bedre ut, men jeg føler meg mye tryggere nær fortauskanter med 19.

Epleskreller

Står at de krever 19" hjul på P85D, men det kan ikke velges.  Har nok  gått litt raskt i svingene der.. Ikke så rart at de krever 21", var jo sånn på P85+ også..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

P85_Norway

#10
Helt på tryne at de legger ut pris med "inkludert drivstoffbesparelse". Lukter lureri.......
Nå kreves 21" på P85D
Tesla M3 Performance

Dennis

#11
Lureri ja.

De er vel ikke interessere i å nevne at 21" hjulene varer ca 17-20 000km som mine ser ut til å gjøre så koster det ca 1 kr i dekk pr km. Siden dekkene koster ca 16-17 000.
Eller ca 0.6 kr pr km med 19"

Tesla har dyrere dekk og bruker opp dekk fortere enn mange andre biler ser ut til å være erfaringer fra de fleste.

Ikke at det gjør meg noe da jeg var fult klar over det og er vant med å bruke litt penger på dekk, men kan sikkert komme som et sjokk for noen og da hjelper ikke den drivstoff besparelsen mye hvis de er vant med å kjøre dekkene 30-40k før man bytter til noen nye som koster 1000 kr pr stk :P

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 27. mai 2015, klokken 00:44
Lureri ja.

De er vel ikke interessere i å nevne at 21" hjulene varer ca 17-20 000km som mine ser ut til å gjøre så koster det ca 1 kr i dekk pr km. Siden dekkene koster ca 16-17 000.
Eller ca 0.6 kr pr km med 19"

Hmm, mine ser ut til å vare 25-30.000km (på sommerføre) og sist jeg sjekket prisen var den ca. 12k for nytt sett (PS2 med 265 bak). Satser dog på å bytte til PSS til høsten, de skal jo også vare lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

Overdrev nok litt hehe.. regner med slitasjen på mine i starten er litt mer enn hva man får etterhvert når man har fått kjørt litt fra seg :)

timingbeltkiller

Det er ikke til å unngå med en helt annen dekkslitasje på en stor og tung rakett
sammenlignet med biler i både Golf og Passat klassen.
Det beste du kan håpe på, er halv varighet i km og dobbel pris i kroner pr dekksett.

Dette alene ødelegger økonomien med en S for de som kommer fra mindre biltype.
I tillegg kommer avskriving av dobbel kjøpesum eller mer.

Håper inderlig Model 3 arver et minimum av unotene til S!
Tenk om TM med denne modellen prioriterer feilfri produksjon og driftsikkerhet
slik at vi får neste bilmodellen som matcher denne:
http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/

QUOTE
AMS subjects numerous cars per year to the 100k test, and no car had ever aced it (zero defects). That is, until now, when the Toyota Auris Hybrid (Corolla-based with Prius drive train) finished its two-year regime without any defects (beyond normal wear items).  Well, technically, a light bulb burned out at 98,805 km, but that still gives it the best results ever, and AMS' title of "Null Fehler".
UNQUOTE

Rent teoretisk bør jo en teknisk enkel elbil være lysår foran en komplisert hybridbil.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA