Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lexia vannservise

Startet av Havebigfun, lørdag 20. juni 2015, klokken 22:47

« forrige - neste »

OlavEmil

Sitat fra: pagal på fredag 22. mai 2015, klokken 09:30
Sitat fra: OlavEmil på torsdag 21. mai 2015, klokken 06:37
Dette høyrest jo heilt forkasteleg ut. Tyskland har det med å liggje og sperre heile Europa med gamaldagse molboløysingar!

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 20. mai 2015, klokken 22:35
En norsk Soul i Berlin får sikkert vesentlig mere oppmerksomhet enn en TMS- det er bare å starte i tide og bruke fergeforbindelser for alt de er verdt. Det er bare å sette igang ;)

Sant det. Nokon som har oversikt over ChaDeMoladarar mellom Kiel og Berlin? :P
Kiel: Olympic Auto Klausdorfer Straße, Schwentinental. kostenlos 1 x CHAdeMO - 50 kW
Lübeck: Auto Algie - Peugeot Sophie-Germain-Straße 1 in Lübeck. Stecker: 1 x CHAdeMO - 20 kW
Wismar: Autohaus Algie Rüggower Weg 15 in Wismar. Stecker: 1 x CHAdeMO - 20 kW
Greifswald: Freizeitbad Pappelallee 3 in Greifswald. Stecker: 1 x CHAdeMO - 44 kW, 1 x Typ 2 43 kW, 1 x Typ 2 22 kW
Berlin: Autohaus Wegener Oranienburger Straße, Berlin. kostenlos 1 x CHAdeMO - 44 kW
Det er 201km fra Greifswald til Berlin. Men det er muligheter for AC langs ruten.
http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

Allgemeine Hinweise

Es handelt sich um eine mobile CHAdeMO Ladestation, die innerhalb der Autohäuser Algie ständig den Standort wechseln kann.zwischen Lübeck, Wismar und Rostock, daher vorher in jedem Fall anrufen!

Takkar. Nyttig side, ser ut som han dekkjar mykje av Europa. Utruleg dårleg med hurtigladarar langs A24, med tanke på at det er hovudvegen mellom Berlin og nordtyskland.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

pagal

Påmelding Berlin

Re: Berlin

Sent: 27. May 2015, 11:36
by Pirate
Hi Pag
sorry for the delay...
Yes, please give my contact details to the norwegian forum:
Phone +49 179 5937456 (Mobile)
eMail martin@elbmetropole.de
Best regards,
Martin
Early CHAdeMO adapter Jæren

Havebigfun

Her er det flere adresser:  Tesla-Model-S@ist-einmalig.de
Twitterhashtag #100TMS und Glympsegruppe !100tms http://glympse.com/!100tms

Det utloves reise til Freemont til den som har lengst reisevei til Berlin- ikke sikker på om det er alvorlig ment men det er sikkert et insitament for Carel eller noen av dere andre i høye nord til å ta en "kjapp" tur til Berlin.
Evt ligger Bjørn godt an hvis han drar fra mor i Bodø- og så møter han mange fans i Tyskland ;)

fredag

Er det noen norske som har bestemt seg for å dra ned til Berlin?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Havebigfun

Åpenbart fortsatt ingen påmeldte nordmenn til Berlin- våre tyske teslakolleger er skuffet- her er det en mulighet for å skaffe seg skikkelig popularitet for en av oss...

satheesh.net


Havebigfun

Det hadde vært fint- tyskerne lurer på om vi spiller i en annen liga- mindre nerdete- en kommenterte at de kom til å bli kjipt også for oss med CCS i EU når vi skal sørover- de forstår ikke at det er så lite engasjement her på berget. Hadde jeg hatt anledning hadde jeg gjerne dratt- jeg heier på deg, Satheesh :)

fredag

Sitat fra: satheesh.net på mandag 08. juni 2015, klokken 22:11
Mulig jeg skal. ;)

Satser du på å rekke grillingen i Berlin på søndag kl 18?

Jeg ser det blir litt vanskelig å rekke denne hvis jeg bestemmer meg for å hoppe på fergen fra Larvik søndag morgen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

satheesh.net

Ja, jeg tenkte å rekke den ja. :)

Er det noen som vil være med på en roadtrip da? Jeg har jo plass til folk... :)

satheesh.net

Ok - who's in?? Noen som vil være med på roadtrip til Berlin og vise selveste Forbundskansler Angela Merkel at CCS-standarden er tull og tøys?!?

Vi har generalforsamling i TOCN førstkommende lørdag, så avreise må nesten bli etter dette. Tror det kan bli en artig tur og en fin opplevelse.

Anyone? (Carpooling er selvsagt også et alternativ, jeg har plass!)

VigdisA

Skulle ønske jeg kunne blitt med!
Jeg har likevel fått ytt et lite ekstra bidrag, da jeg har fått oppsporet og oversendt invitasjonen til den svenske og finske teslaklubben, og også vært inne på et UK-forum for å invitere dem. Ingen av disse hadde fått det med seg før, og ikke fått noen invitasjon fra Tyskland. Utrolig synd at denne informasjonen ikke har kommet ordentlig til dem heller før.
Det var jo bare helt tilfeldig at @andrewas plukket opp dette i et tysk forum for ikke så lenge siden og det ble kjent for oss i Norge.

Mailet med en i superladerteamet i dag, og de jobber med denne problemstillingen mot tyske myndigheter - naturlig nok.
Det er tydelig at det er en reell fare her for at det blir vanskelig om loven går gjennom slik den står foreslått nå.
Det ble forøvrig sagt at det var inspirerende å jobbe for Tesla superladerteam når man har så entusiastiske venner som oss som hjelper dem :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

dosmont

Jeg forstår ikke, tyskerne fant opp type 2 pluggen til vekselstrømlading.
Tesla syntes den ccs pluggen så rar og tungvint ut, og fant ut en måte og lade både ac og dc på samme pluggen :)
Er det sånn at noen er sur for at de ikke kom på det selv, og gjør hva de kan for å banke igjennom en tullestandard?
Har ikke anledning til å dra, skal til Tyskland på biltur noen dager seinere, så vanskelig med logistikken der :(
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

fredag

Dette er egentlig for sent. EU-direktivet er allerede vedtatt. Denne protesten burde vært gjort i Brüssel i fjor sommer og i Strasbourg i oktober 2014. Det hadde vært MYE lettere å påvirke MEPs til et mer meningsfylt unntak for Tesla.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bb

Sitat fra: Havebigfun på fredag 29. mai 2015, klokken 19:14
Evt ligger Bjørn godt an hvis han drar fra mor i Bodø- og så møter han mange fans i Tyskland ;)
Det hadde vært morsomt å bli med. Men nå har vi allerede vært flere turer både til Amsterdam, Paris og Berlin i vår. Dessuten er fleksitiden min helt oppbrukt. Skal man sette rekord må en eller annen i Nord-Troms kjøre til Berlin :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Amoss

Sitat fra: fredag på onsdag 10. juni 2015, klokken 11:36
Dette er egentlig for sent. EU-direktivet er allerede vedtatt. Denne protesten burde vært gjort i Brüssel i fjor sommer og i Strasbourg i oktober 2014. Det hadde vært MYE lettere å påvirke MEPs til et mer meningsfylt unntak for Tesla.

Nja, sant nok at EU-direktivet er vedtatt, men det er alltid plass til nyanser i hvordan de lokale lovene blir ordlagt, noe vi helt sikkert kommer til å se i de forskjellige landene som implementerer dette direktivet. Som f.eks. kan Tesla superladernett bli regnet som "privat nettverk" da de er satt opp for disse bilene spesifikt og ikke som generelle elbilladere, eller de kan holdes utenom da det ikke foregår noe salg av strøm der. Eller en kombinasjon av overstående.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA