Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilling av e-Golf, hva angrer du på at du droppa?

Startet av spigney, lørdag 20. juni 2015, klokken 06:44

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:32
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tror-kollektivfelt-for-single-i-elbiler-stenges-for-godt/a/23459731/
Det er fortsatt ikke antallet elbiler som skaper kø, men dårlig trafikkflyt i forbindelse med enkelte påkjøringsfelter, sier Christina Bu.
Det er jo ingen tvil om at det er det som er sant, vegvesenet skriver jo også det i sin rapport om E18 vestfra.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

mariowing

Sitat fra: Griffel på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:59
Sitat fra: mariowing på onsdag 27. mai 2015, klokken 22:54
Det er ingen seier.
Kanskje ikke en stor seier, men klart det beste en kunne ha et håp om å oppnå.

Nei, det klart beste en kunne håpe å oppnå var at SVV trakk stengningen og sa "Vi ser ann situasjonen".

Noe mange ser ut til å ha glemt er at Ring 3 allerede har vært stengt ved Ris i et halvt år østgående og det har ikke vært snakket om å bygge hverken alternativ rute for bussen eller stenge kollektivfeltene på E18 av den grunn. Det er jo lite trolig at det å flytte denne stengningen en kilometer fører til vesentlig lengre køer enn de som har vært det siste året (østgående). Kø vestgående kommer så klart i tillegg men forstår fortsatt ikke hvordan en stengning fra Fillipstad - Lysaker vestgående skal ha noe som  helst betydning for dette.

Så som sagt, her burde SVV sagt "Vi kan komme til å innføre restriksjoner i kollektivfeltet på kort varsel dersom vi ved våre målinger ser at bussen blir unødvendig mye forsinket". Og dette er det som Elbilforeningen burde jobbet for og det var det som de burde se på som en seier. Å kalle fjerningen av et gode for en seier er bare tull og retorikk! Utganspunktet var full tilgang, utgangspunktet var ikke restriksjoner.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA