Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D, uling fra frontmotor

Startet av Beamer Screamer, fredag 19. juni 2015, klokken 10:31

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Som den billigste bilen i Norge når både innkjøpspris og driftskostnader regnes med kan man kanskje ikke forvente allverdens utstyr i Trillingene. Likevel tar jeg meg i å savne et par helt basic ting som ikke burde kostet fabrikken mange kronene å installere:

Klokke
Utetermometer
Vidvinkelspeil

Hva savner du i din Trilling?
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Mr.Zero

Klokke finner du på den "originale" GPS'n. Den bruker jeg.. 8)

Savner: original utetempmåler, cruise control, varme i rygg, forbruksmåler, kjørecomputer, varme i ratt, varme i frontrute, solskjerm bak speil, matt dashbord som ikke reflekteres i ruta, tykkere lakk, bredere fremre karrosseri så ikke bakskjermer sandblåses... Kan jo ramse opp mye annet - som lengre rekkevidde, isolering, rekkevidde, isolering, rekkevidde... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Rødkleiv

Sitat fra: Zanta på tirsdag 19. mai 2015, klokken 22:30
Jeg sier at man ikke kan se på iON som en bil, men mer som en stor og praktisk scooter.

Er tilbøyelig til å si meg enig. Det er i hvert fall en mellomting.

Jeg pleier å være ganske kritisk til biler, men med trillingene legger jeg godviljen til. Jeg savner egentlig ingenting i min (etter at jeg har satt inn et Clas Ohlson termometer for å se utetemperatur).

Beamer Screamer

Sitat fra: Zanta på tirsdag 19. mai 2015, klokken 22:30
Etter å ha hatt iON et par måneder, er det jeg savner mest utetermometer og klokke, noe alle mine biler har hatt siden 90-tallet. Cruise Control og ryggesensor er også noe jeg savner, har hatt dette på de 3 siste bilene.


Ryggesensor er en annen ting ja. Ikke fordi iOn er så stor og uoversiktlig, men fordi jeg er vant til å ha sensor og da er det fort gjort å rygge borti noe når det ikke piper.

Ellers så er det jo ubegrenset med utstyr man kan ønske seg selvsagt men alt tatt i betraktning er det mest de tre tingene jeg nevnte øverst i tråden jeg savner. Kan ikke koste mye men har stor praktisk verdi i alle fall for meg.

En ting jeg kunne klart meg fint uten er "auto"-settingen i klimaanlegget. Ikke mye automatikk over det uansett!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Reodor

2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

fstromsv

#5
Klokke.
Cruise kontroll.
Dab+ radio.

Har 2011 Ion.

asbkar

Hva med insane-mode? :)

Klokke og utetemperatur er vel de viktigste, cruisecontrol hadde også vært kjekt.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

AmocoCadiz

Varme i rattet.
Mer visuel info om batteri og faktisk forbruk.
Varme i passasjersete.

( og litt større batteri  :-)  )

Rødkleiv

Sitat fra: fstromsv på onsdag 20. mai 2015, klokken 09:00
Klokke.
Cruise kontroll.
Dab+ radio.

Har 2011 Ion.

Det er da klokke i radiodisplayet? I hvertfall i den originalei-Miev radioen (uten GPS).

Cruise controll finnes også: hvis man trykker inn den høyre pedalen og holder den inne, vil bilen (etter en god stund) oppnå en hastighet på 132 km/t og holde den hastigheten konstant  :o

automat

Termometer
klokke
DAB
varmeapparat med andre innstillinger enn kaldt og iskaldt.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Stjerneglis

Noen som har forsket på ettermontering av cruise control i trilling? I motsetning til fossilbilen synes jeg det er vanskelig å holde jevn fart i i-Miev...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

#11
Tenker på flere ting jeg tenker å ordne etterhvert, som utetemp-måler, navi, ryggelyd og kanskje også ryggekamera. Varme i ratt kan jeg ikke få, men rattpels hjelper. Ellers savnes cruisekontroll. Og mykere fjæring - det kunne faktisk ha vært ordnet med 14-felger men det er umulig foran uten vinkelsliper.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

SteinHolstad

Sitat fra: tomrh på onsdag 20. mai 2015, klokken 23:13
Tenker på flere ting jeg tenker å ordne etterhvert, som utetemp-måler, navi, ryggelyd og kanskje også ryggekamera. Varme i ratt kan jeg ikke få, men rattpels hjelper. Ellers savnes cruisekontroll. Og mykere fjæring - det kunne faktisk ha vært ordnet med 14-felger men det er umulig foran uten vinkelsliper..

Finnes faktisk varme i ratt å få:
http://www.ebay.com/itm/Heated-Steering-Wheel-Cover-12V-Steering-Wheel-Cover-DIY-Steering-Wheel-Cover-/251766992870?hash=item3a9e7b6fe6&vxp=mtr
eller
http://www.ebay.com/itm/Heating-Steering-Wheel-Cover-Battery-Operated-No-Cord-while-driving-/251808923459?hash=item3aa0fb3f43&vxp=mtr

Hvor bra de er? - ingen aning!!
2015 - Mitsubishi imiev


svingen

hehe,utvikler seg snart til hvem har den mest "pimpa" trilling :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA