Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Snittforbruk på min i3

Startet av PhevVest, torsdag 18. juni 2015, klokken 20:30

« forrige - neste »

PhevVest

Noen som har handlet ekstra ladekabel til å ha i bilen?
Rimeligst pris men god nok kvalitet.
10A er ok, + hvis mulighet for 16A.

Eltraktor

Jeg har denne ladekabelen hvor du kan velge mellom 6, 10 og 16A til min C-Zero. Den har ingen stor kladd på ledningen. Skal også brukes på PHEV'n når den blir levert.

http://gronnemil.no/collections/ladekabler/products/charge-amps-blue-spark-mode-2-type-1-6-16a-1f-240v-7-5m

PhevVest

Stive priser for disse ladekablene, koster vel mindre enn en tiendedel å lage.
Får vente litt å se - regner med det kommer billigere løsninger etter hvert.

elektrolux

Siden Grønne mil gir prismatch+ på denne kabelen trenger du ikke betale mer enn vår pris, og få en kabelbag med på kjøpet.  ;)

Ellers kan du få en B vare Ratio 31313 kabel fra oss for noe hyggeligere 4000 kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PhevVest

#4
Mener jeg sendte mail til Elbilhjelpen for en stund siden - men fikk aldri noe svar.
Holder til ved Stavanger selv - så mulig jeg stikker innom.

Ser det står laderen har kode og car lock - hva er dette?
Er jo et potensielt problem at noen stikker av med kabelen på offentlige ladesteder.

Hva med denne til 3300,-?
http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a/10a-evi-ladekabel-med-j1772?category_id=5

Finfyr

Virker unektelig kjekt ut å ha en ekstrakabel liggende i bilen til enhver tid. Vil vel også føre til mindre slitasje på den som til enhver tid skal være i garasjen.

Hva med den som PhevVest linker til, fungerer den greit?

E_S

Den fra EV Institute til 3300,- er en bra pris i hvert fall. Sjekket hva det kommer på å kjøpe den fra USA, og det blir faktisk dyrere når man får på norsk moms.

Vurderer en sånn å montere inn i et skap på parkeringsplassen min så jeg slipper å dra den kabelen jeg har ut og inn to ganger om dagen hver dag.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Finfyr

Er det slik at alle har 16A i garasjen for lading av denne bilen? Har såvidt jeg vet ikke det selv, men vurderer å få lagt inn en 16A som skal brukes til dette formålet. Noen grunn til at en bør eller ikke bør gjennomføre den planen?

Eller er det bare 10A-kabel som leveres med bilen?

bob64

Det er 10A kabel som leveres med bilen, men du bør skaffe deg 16A hvis du vil bruke forvarming. Da brukes strøm istedet for batteriet til dette.
2014 Outlander PHEV Instyle+

Finfyr

Sitat fra: bob64 på tirsdag 02. juni 2015, klokken 11:28
Det er 10A kabel som leveres med bilen, men du bør skaffe deg 16A hvis du vil bruke forvarming. Da brukes strøm istedet for batteriet til dette.

Altså ha den som følger med bilen som reservekabel til bilen da, og kjøpe en egen 16A hjemme? Eller skal jeg gå for en kombikabel som kan brukes både her og der, med mulighet for både 10 og 16?

Er helt grønn på dette, dessverre.... :)

elektrolux

Sitat fra: Finfyr på tirsdag 02. juni 2015, klokken 11:56
Altså ha den som følger med bilen som reservekabel til bilen da, og kjøpe en egen 16A hjemme? Eller skal jeg gå for en kombikabel som kan brukes både her og der, med mulighet for både 10 og 16?

Er helt grønn på dette, dessverre.... :)

Egentlig er motsatt løsning bedre:

Bruk 10A kabelen hjemme som en ladestasjon, gjerne sammen med et dummy stikk, og ta med den justerbare 16A kabelen slik at du får ladet mest mulig den tiden du har til overs når du parkerer andre steder enn hjemme.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bob64

Ja, den greieste løsningen er jo justerbar 16A kabel. Er som regel 16A på parkeringer m/lading. Men jeg hadde oppgradert hjemme uansett, med tanke på forvarming til vinteren ;)
2014 Outlander PHEV Instyle+

Finfyr

Ser ikke for meg hvor jeg kommer til å lade når jeg ikke er hjemme. Har ikke anledning til å lade på jobb, så det blir mest lading hjemme. Så da må jeg vel skaffe en 16A kabel til hjemmebruk, og da kan jeg vel likegodt gå for en som er justerbar.

(Svigerfar tok en titt i sikringskapet mitt idag, og sa jeg har 15 ampere i garasjen. Kan det stemme, og hvilke ulemper har det kontra 16A?)

Finfyr

"Elbilhjelpen.no: Semiportabel ladestasjon for alle typer Nye Elbiler"

Er dette en kabel en bør vurdere for å ha hjemme? Er vel lite praktisk om en ønsker å ha i bilen, da frister det mer med en fra Charge Amp uten kladd som likegodt kan legges i bilen når den ikke brukes, som å ha hengende i garasjen.

Tar gjerne imot konkrete tips om kabel, da vi fikk bilen vår fredag og ønsker en ekstra kabel og mulighet for 16A lading.

elektrolux

Som jeg skriver lengre oppe: Bruk original kabelen hjemme og vurder en justerbar 16A kabel til å ta med i bilen.

Vi har nå glad nyheter angående Spark kabelen:

Ny fast lavpris: 4990.-

Kombineres denne nye prisen med Bumpersticker kampagnen kan en kjøpe en Spark for utrolige 4491.- inkludert moms.

Mer om Bumpersticker kampagnen her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21714.0.html

Nytt er også Cee uten pristillegg noe som gjør våre priser inntil 1500 kr rimeligere enn enkelte konkurrenter.

Løp og kjøp! ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA