Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Thomas Henden, onsdag 17. juni 2015, klokken 12:55

« forrige - neste »

Thomas Henden

I en svært bratt skråning, dro jeg til håndbrekket hardt.

For hardt viste det seg, da spaken gikk for langt, den gikk nesten 90 grader opp, og hadde "hoppet forbi" den sperretappen med skumgummipute, som gjør at man vanligvis må trykke inn knappen foran, for å dra til brekket, og spaken føles helt løs fordi den fjæren ikke drar spaken ned igjen.

Det er jo mulig jeg med litt knoting, greier å få "kneppet på plass" brekket, så den sperremekanismen og fjæra virker, men da blir det jo alt for slakt, nå må spaken som sagt nesten 90 grader opp for å holde bilen på plass.

Hvordan fikser jeg dette?

Caspar

Du må ta av den bakerste delen av den lille konsollen som har koppholder i fremkant. Ta først av den fremre delen, for den ligger over den bakre delen. Når du får av den bakre så kommer du til håndbrekksmekanismen. Var det mye vandring på håndbrekket før? isåfall så er det wirene som har vært justert for slakke. Hvis det plutselig ble så mye slakk så er det vel noe som har røket i bakbremsene dine. Brekkwirene er spesifike til Think og ikke så lette å få tak i
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Thomas Henden

Sånn ser det ut der. Tappen på enden av den ene håndbrekkwiren var løsnet, ser ut som den må loddes på. Er vel en sølvlodding, eller?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA