Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SC og hastighet

Startet av GeirHM, tirsdag 16. juni 2015, klokken 21:41

« forrige - neste »

pavithran.navaratnarajah

6.6 kw lader kjøpe etter kjøpt bil?? Og hvordan fungerer det.. må man ha 32 amp uutak?

Fallskjerm

Nei det er ikke mulig å få Nissan til å ettermonterte dette ( finnes helt sikkert noen som vil gjøre dette, men man mister vell noe av garantien vil jeg tro)

6.6 kw laderen til Nissan er en 1 fase lader og trenger minst 1 fase 32 amper kurs
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

pavithran.navaratnarajah

Jeg har liksom 32 amp utak, men har ikke 6.6 lader, er det ikke mulig I det hele tatt?


Fallskjerm

kanskje jeg misforstod deg.

I bilen er selve ac laderen montertert og for å benytte denne må du ha en laderegulator koplet mellom bilen og veggpunktet.

Så hvis bilen din har 6.6 kw lader ( du ba om det når du kjøpte bilen) så må du f.eks kjøpe noen som denne http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_32A eller denne http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_borte_med_32A

Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Daeedor

Og - har man ikke bestilt bilen med 6.6 KW lader , så kan den ikke ettermonteres nei.

tomrh

Sitat fra: Pavithran Navaratnarajah på søndag 17. mai 2015, klokken 18:01
Jeg har liksom 32 amp utak, men har ikke 6.6 lader, er det ikke mulig I det hele tatt?

Om du er desperat på å få dette så hør med elbilhjelpen.no. Jeg vet at de har ettermontert inn ekstra lader i en Leaf.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

NoWaX

Hei,

Dette er vel kanskje egentlig et dumt spørsmål, men hvordan ser det ut i leafen hvis du ikke har montert en 6,6Kw lader?

Jeg har to uttak forran, da den ene utgangen går til den medfølgende kabelen, mens den andre er av slik kontakt: CHAdeMO (evt. se vedlegg).

:P

Electrix

Det ser akkurat likt ut. Chademo er for DC hurtiglading. Både 16A/3, 3kW og 32A/6, 6kW laderene sitter inni bilen og AC tilføres via den vanlige type1 kontakten.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

mrexplode

Sitat fra: NoWaX på tirsdag 02. juni 2015, klokken 09:38
Hei,

Dette er vel kanskje egentlig et dumt spørsmål, men hvordan ser det ut i leafen hvis du ikke har montert en 6,6Kw lader?

Jeg har to uttak forran, da den ene utgangen går til den medfølgende kabelen, mens den andre er av slik kontakt: CHAdeMO (evt. se vedlegg).

:P

Måten man ser det (Nissan Leaf/e-nv200) er at bilen selv vil oppgi ladetid på 3,3kw og 6,6kw i instrumentpanelet, når du starter lading.

CHAdeMO = Hurtiglading(DC), å har ingenting med lading hjemme(AC) å gjøre.

Det å oppgradere mener jeg på Nissan Leaf er lettere om det er av gammle typen, der man har en stor "klump" i bagasjerommet, enn nyere der denne "klumpen" er fjernet å integrert i "el-motor blokka".







© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA