Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Raskere lading Nissan Leaf

Startet av jensjacob, tirsdag 16. juni 2015, klokken 19:19

« forrige - neste »

jensjacob

Hej

Jeg overvejer at købe en brugt e-Golf af en privat (i DK). Bilen er første gang registreret 07-2014, har kørt 6000 km og er uden varmepumpe. Den er med udvidet garanti 4 år (hvad det så end er ?)
Hvad skal jeg kigge efter i særlig grad ?

Evt. skæv bagklap ?

Tak for input.
Mvh. Jacob
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Nickelilltroll

Jeg har en bil fra måned 8 -14, gått 5000.

Kort sammenfattet så har jeg hatt problemer med bakluke som tar i fanger, 12-voltsbatteriet lader ikke, i kulde ville ikke førerdøren lukke/låse, ladekabel sluttet virke, car-net appen er meget ustabil men den har jeg gitt opp og manglet reflekser på insiden av dørene frem. Uansett så går ALT på garanti. Ja, det krever litt tid fra oss men bilen er meget god uansett så...

Lykke  til :D
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

Dk har vel normalt 2 års forbrukergaranti (mot 5 år i Norge), så 4 år er kanskje en tilkjøpt forsikring? 5 års batterigaranti gjelder vel uansett.

Som det er sagt så er det liten risiko ved å kjøpe så ny bil. Feil går på garanti. Jeg ville ha vært særlig oppmerksom på bruksslitasje som riper i lakk og flekker på interiør (og hund og røyk).
e-Golf | X75D

Nickelilltroll

Sitat fra: Råde på søndag 17. mai 2015, klokken 13:00
....5 års batterigaranti gjelder vel uansett.

5? Er det ikke 8 års garanti på batteri intill 70%?
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Råde

e-Golf | X75D

np

Riktig på batteri. I tillegg kan man kjøpe utvidet garanti 150.000 kilometer/5 år etter hva som treffer først på bilen. (Altså utover de inkluderte 100.000.) Ca. 2.500,- tror jeg.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Råde

Sitat fra: np på mandag 18. mai 2015, klokken 13:12
Riktig på batteri. I tillegg kan man kjøpe utvidet garanti 150.000 kilometer/5 år etter hva som treffer først på bilen. (Altså utover de inkluderte 100.000.) Ca. 2.500,- tror jeg.
I Norge. Jens Jacob kjøper i Danmark.
e-Golf | X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA