Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

OnlyOne

Drøye 5 km fra meg, betryggende med en 900k-bil levert om et par uker..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Da har du dashkameraet klart til montering når bilen kommer ;)

Dag A.

Sitat fra: OnlyOne på søndag 24. mai 2015, klokken 20:39
Drøye 5 km fra meg, betryggende med en 900k-bil levert om et par uker..

Vil anbefale dashcam foran, bak og på begge sider.

Sett sensitiviteten til å filme alt som kommer innenfor 1m, så kobler du hele innretningen til noen "Claymore miner" som du installerer på taket  :P

http://en.wikipedia.org/wiki/M18_Claymore_mine

Du kan garantere at INGEN vil komme innenfor 1m fra bilen din mere enn en gang, og dersom noen i det hele tatt kommer i nærheten så vil Politiet handle langt mere resolutt en hva Bergens politiet gjør.
Tror ikke det er fare for at anmeldelsen blir rotet bort da  :o

Men det spørs nok om ikke utløsning av miner på taket kan skade panotaket, og det er heller ikke sikkert at det er dekket av garanti  >:( (NB,  Har ikke sett at garantien har en klausul mot dette) og hvordan forsikring stiller seg er vel også uavklart (de har en klausul om krig m.m, men dette er vel mere krigsutstyr enn krig  :P).
Kanskje vi skal besinne oss når det gjelder Claymore og heller finne noe med litt mindre puff, men selvskudd er fristende mot denne typen idioter.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

OnlyOne

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. mai 2015, klokken 20:55
Da har du dashkameraet klart til montering når bilen kommer ;)

Har begynt å lese litt på tråden, i alle fall..  :o
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Garantien tar vel forbehold om "acts of God", men intet om hans trofaste rival Gamle-Erik. Så lenge sistnevnte har vært på ferde med jævelskap så burde vel garantien dekke det? En Claymore eller tre kan godt være verket til mørkets fyrste  ;D

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. mai 2015, klokken 21:42
Garantien tar vel forbehold om "acts of God", men intet om hans trofaste rival Gamle-Erik. Så lenge sistnevnte har vært på ferde med jævelskap så burde vel garantien dekke det? En Claymore eller tre kan godt være verket til mørkets fyrste  ;D
Dagens  ;D ;D

el nino

Sitat fra: Krishell på søndag 17. mai 2015, klokken 01:15
Kommer feil link opp??
Dag Inge Martin Robberstad
editor: får ikke opp linken..
Det er mannen på bildet
Er det han som bor i Bødalen, eller han som bor i Bergen som er den J....a synderen? :-[

ihlhaug

Sitat fra: el nino på mandag 25. mai 2015, klokken 11:33
Sitat fra: Krishell på søndag 17. mai 2015, klokken 01:15
Kommer feil link opp??
Dag Inge Martin Robberstad
editor: får ikke opp linken..
Det er mannen på bildet
Er det han som bor i Bødalen, eller han som bor i Bergen som er den J....a synderen? :-[

Det er nok han som er utflyttet til Bødalen, broren bor i Bergen.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

HåkonE

Vet ikke hva som er mest irriterende, at det finnes stakkarslige rotter som gjør slikt eller at vi betaler masse skatt til et politi som gir blaffen og henlegger slike saker på løpende bånd.

Og våge deg om du tar saken i egne hender, da har de plutselig ressurser.

Jeg var hos en kunde en gang på Stovner som eide noen lastebiler. De ble til stadighet tagget ned. Politiet viste null interesse for problemet, og til slutt satt han og noen venner seg på vent et par netter. Pøblene ble tatt på fersken, og flere naboer hadde hørt paniske skrik/hylgrining (!). Pøblene kom seg både til legevakt og politi med dertil klappjakt fra politiets side. Plutselig hadde de 2 biler å sende. Lastebileieren det ble sittende i avhør lenge, men uten bevis eller naboer som ville vitne måtte de til slutt gi opp.

Jeg var der 1 år etter det skjedde, og hele nabolaget var visst blitt kjemisk fritt for tagging. Jeg er ikke noe for vold/selvtekt om det kan unngås, men kan ikke unngå å smile når jeg tenker på den saken. Jeg er nok en ond person for å tenke slik.

Dag A.

Sitat fra: Haknys på mandag 25. mai 2015, klokken 18:37

Jeg var der 1 år etter det skjedde, og hele nabolaget var visst blitt kjemisk fritt for tagging. Jeg er ikke noe for vold/selvtekt om det kan unngås, men kan ikke unngå å smile når jeg tenker på den saken. Jeg er nok en ond person for å tenke slik.

Tror dette er resultatet at vi lever i et snillistisk samfunn hvor straff nærmest er et fremmedord, og kriminelle er offer for en dårlig oppvekst hvor de nærmest kan saksøke samfunnet for at samfunnet sviktet dem gjennom barndommen.

Dersom du er ond, så er jeg verre, for jeg har ingen problemer med å ta en prat med lovens lange arm etter å ha skremt drittsekker skikkelig.   :P
Selv om jeg heller ikke er tilhenger av vold (det gjør ofte vondt i hendene mine etterpå).

Men samfunnet og Politiet som ordensmakt har åpenbart sviktet i sin rolle, og grunnen er nok ganske så sammensatt og kompleks.  Vi får vel håpe i det lengste at vi får inn politikere med nok baller til å ta tak i dette.
Tesla M3 - Reservert

Thor2014

Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 19:15

Vi får vel håpe i det lengste at vi får inn politikere med nok baller til å ta tak i dette.
Erna?

Dag A.

Sitat fra: Thor2014 på mandag 25. mai 2015, klokken 19:30
Sitat fra: Dag A. på mandag 25. mai 2015, klokken 19:15

Vi får vel håpe i det lengste at vi får inn politikere med nok baller til å ta tak i dette.
Erna?

Vel, skal ikke ta på meg oppgaven å sjekke akkurat den  :o
men strengt tatt så er det vel Anundsen som sitter på ansvaret innen Justis så der kan man vel anta at de nevnte kroppsdeler er på plass.

Så spørs det om han tør bruke dem.  Eller om Ap, SV, V, Krf etc får avsatt ham først
Tesla M3 - Reservert

SK901

Tai

Tror det vil gå laaaaang tid før man vinner frem juridisk mot personen som gjorde dette. Så jeg tipper du ikke vil høre mye nytt før om 1-2 år.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ihlhaug

Politiet ringte faktisk i dag for å få hele hendelsesløpet selv om de allerede hadde fått det. Gikk derfor igjennom det på nytt og skal sende opptak av telefonsamtaler til de, samt levere film fra dashcam når jeg er tilbake i Bergen.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA