Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

SK901

Var det ikke slik at opptaket viser at han ser intenst på bilen, tar opp nøkler og går svært nærme den? Ikke at det nødvendigvis betyr det var han, men hadde vært fint om du kunne publisert opptaket(da sensurert, slik du ikke får problemer med dette senere).

Edit. En gjennomgang av hans FB profil gir et heller labert inntrykk av hele personen. Jeg syns direkte synd på TS, at han har nødt til å ha noe med denne karen å gjøre. Håper det ordner seg.

Muffinman

Det komiske er jo at personen identifiserer seg selv med fjesbokaktiviteten sin. Litt synd på ham egentlig.

vegardbr

Tragisk oppførsel av en voksen mann. Denne episoden har fått meg til å gå til innkjøp av et eget Blackvue 650 2ch.

Når jeg nå var inne for å se på FB-profilen hans var det reklame for Blackvue 650 på siden. Hehe, det må vel kalles passende... DashCam-reklame burde vel være standard på profilen hans, ikke bare ut fra surfeaktivitet.

Lykke til Kees!
P85 2014 - Trondheim

sn0le

Sitat fra: vegardbr på mandag 08. juni 2015, klokken 13:55
Når jeg nå var inne for å se på FB-profilen hans var det reklame for Blackvue 650 på siden. Hehe, det må vel kalles passende...
Skyldes nok Cookies i nettleseren din. ;)
Dvs du har surfet rundt etter BlackVue 650 på PC'en din og når du går inn på Facebook så kan Facebook skreddersy reklamen som vises til deg basert på hva du har Googlet på.
Storebror ser deg. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

espen1976

Det gjerningsmannen gjennomgår nå har han veldig godt av. Tror ikke ett sekund han har satt noe advokater på saken, hva skulle de isåfall gjøre? Nå kan han bare steke i sitt eget fett. Hadde han enda bare innrømmet ugjerningen og lagt seg flat og betalt, så kunne både han og alle andre glemt saken og kommet seg videre i livet.

Han må ikke slippe unna dette...

andreasmj

På tide å gjeninnføre offentlig gapestokk...
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Nick

Neste på innkjøpslisten blir helt 100% sikkert Blackvue eller lignende. Litt utrolig at det ikke er nok med video bevis for politiet. Etter hva jeg har lest både her og i media kan man vel konkludere med at politiet bryr seg null om slike saker. Da må man jo nesten bare ta saken i egne hender hvis man skal få noe ut av det. Forhåpentligvis er forsikringsselskapene glad i video.

At han nekter for at han har utført skaden og skal anmelde saken etter de bevisene er jo helt vanvittig.

pwb

Sitat fra: sn0le på mandag 08. juni 2015, klokken 15:18

Dvs du har surfet rundt etter BlackVue 650 på PC'en din og når du går inn på Facebook så kan Facebook skreddersy reklamen som vises til deg basert på hva du har Googlet på.
Storebror ser deg. ;)

Og som en bonus når storebror ser deg, pass alltid på å gå innom sider som prisjakt.no osv. før du skal handle noe i en nettbutikk i Norge. Du kan få lavere pris hvis nettbutikken ser at du har sjekket produktet på prisjakt eller andre slike steder. Det var en sak om det en plass også og jeg har testet det selv om det virker faktisk. Forskjellig pris på produktet før og etter man har sjekket det på disse prisjakt sidene. Vet ikke om utenlandske nettbutikker gjør det samme.

smurf

Sitat fra: pwb på tirsdag 09. juni 2015, klokken 07:26
Sitat fra: sn0le på mandag 08. juni 2015, klokken 15:18

Storebror ser deg. ;)

Og som en bonus når storebror ser deg, pass alltid på å gå innom sider som prisjakt.no osv. før du skal handle noe i en nettbutikk i Norge. Du kan få lavere pris hvis nettbutikken ser at du har sjekket produktet på prisjakt eller andre slike steder. Det var en sak om det en plass også og jeg har testet det selv om det virker faktisk. Forskjellig pris på produktet før og etter man har sjekket det på disse prisjakt sidene. Vet ikke om utenlandske nettbutikker gjør det samme.

Sjekk ut bilkomponenter.no. De var billigst når jeg kjøpte. God kundeservice og rask levering. De tilbyr montering også. Anbefales :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

nie

Som en kuriositet kan jo nevnes at når dette mennesket googles dukker det opp en fiiin Tesla hos Bil 1 AS i Bergen :-)

cra

Sitat fra: nie på tirsdag 09. juni 2015, klokken 09:46
Som en kuriositet kan jo nevnes at når dette mennesket googles dukker det opp en fiiin Tesla hos Bil 1 AS i Bergen :-)

Søkeresultater på google er veldig avhengige av tidligere søkehistorikk; jeg får ikke opp den. Men denne tråden kommer øverst. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nie

Antagelig  er det lite penger å hente hos denne personen.
Siste tilgjengelige inntektstall er fra 2009 og denne inntekten gir ikke noe særlig grunnlag for å vinne frem med noen form for rettslige skritt.

Håpet ligger kanskje i at forsikringsselskapet er generøse men der i gården er de antagelig redd for presedens-virkninger hvis de f.eks. dekker skaden for Ihlhaug. Vi er mange som har fått ripet opp bilene våre på denne måten. To av mine siste fire biler f.eks.

aness

Sitat fra: nie på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:11
Antagelig  er det lite penger å hente hos denne personen.
Siste tilgjengelige inntektstall er fra 2009 og denne inntekten gir ikke noe særlig grunnlag for å vinne frem med noen form for rettslige skritt.

Håpet ligger kanskje i at forsikringsselskapet er generøse men der i gården er de antagelig redd for presedens-virkninger hvis de f.eks. dekker skaden for Ihlhaug. Vi er mange som har fått ripet opp bilene våre på denne måten. To av mine siste fire biler f.eks.

Spør du meg så bør slike saker skape presedens, og at det er lite å hente hos fyren betyr bare at de gjør ham til gjeldsslave.

Det burde ikke være slik at folk slipper unna bare fordi de ikke har penger nok til å betale for ting de ødelegger.

Dominator

Politiet kan man nok ikke regne med noe hjelp fra dessverre. Det riktige å gjøre i denne saken er å sende inn forliksklage på denne personen, med den dokumentasjonen som foreligger. Så vidt jeg har skjønt har personen innrømmet at det er han på videoen. Identifisering er vel den delen det kunne knyttes mest usikkerhet til, så da er alt mye lettere. Videoen taler jo for seg med tanke på handlingsforløp.

Jeg vil tro at en innkalling til forliksrådet vil kjennes ganske ubehagelig for den det gjelder. Forliksrådet kan både mekle og avsi dom, med mindre saken er spesielt kompleks og vanskelig. Da vil man henvises videre til tingretten. Det er vel heller ikke mindre ubehagelig å bli innkalt til tingretten enn forliksrådet.

Selv om vedkommende tjener dårlig kan han bli pålagt lønnstrekk etter betalingsevne. Selv om det kan ta år å betale ned skaden har man i hvert fall håp om å få full erstatning.

grorudklovnen

Sitat fra: Dominator på mandag 15. juni 2015, klokken 19:54
Selv om vedkommende tjener dårlig kan han bli pålagt lønnstrekk etter betalingsevne. Selv om det kan ta år å betale ned skaden har man i hvert fall håp om å få full erstatning.
Med en dom så blir gjelden aldri bort + renter. Jeg har en sak på Finn for noe svindel og pengene tikker inn med ujevne mellomrom. Sannsynligvis blir beløpet totalt veldig stort når dømte folk sliter med penger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA