Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avdanket "petrol head, " bilgal osv, søker ny bås.

Startet av TM, mandag 15. juni 2015, klokken 20:41

« forrige - neste »

TM

#90
Sitat fra: Sele på fredag 26. juni 2015, klokken 09:38
Jeg mener de har ordene i behold.
•Som den eneste aktøren i markedet er hjemmelader/wallbox og montering inkl. i prisen.

Mercedes er en bil som har pris fra 272 000,- og som ikke har dette inkludert i prisen.

http://www.dinside.no/933540/test-mercedes-benz-b-klasse-electric-drive
Jeg forstår ikke hva du mener ? At en Premium-bil som Mercedes koster mer enn en Renault har jo ingen ting med ladehastighet å gjøre. Man kan godt kjøpe en 11 kw ladeløsning sammen med B-klasse ED, men importøren har vært fornuftig nok til å la kunden bestemme hva slags ladeløsning de vil ha.

Nei, skal man lage sammenlikninger med konkurrenter må man bruke sammenliknbare verdier. Her tror jeg Renault skiter i eget reir  ;D , for det er lett for andre leverandører å slå tilbake siden Zoe som eneste elbil ikke kan lade fra IT nett og dermed krever wall-box med en trafo eller en ladekabel som vil koste 20.000 kr.

Na har jeg bestilt en i3, men kona ønsker seg en brun Zoe. Hvis jeg klarer å finne ut av tilbudene deres, så kjøper jeg kanskje en i løpet av sommeren. I Aftenposten forrige lørdag står det at Renaultver kampanjen gjelder tom. 31.8.2015. Forhandleren sier 30.6, så hvem kan man stole på  ??? Og så skriver RBI i en pressemelding at kunder etter 1.8 kan man velge bort wall-box og få Zaptec kabel i stedet. PodPoint wall-box fra Renault har jeg allerede i garasjen, og hva skal jeg med 2 ?




kos

Sitat fra: TM på fredag 26. juni 2015, klokken 15:31
Sitat fra: Sele på fredag 26. juni 2015, klokken 09:38
Jeg mener de har ordene i behold.
•Som den eneste aktøren i markedet er hjemmelader/wallbox og montering inkl. i prisen.

Mercedes er en bil som har pris fra 272 000,- og som ikke har dette inkludert i prisen.

http://www.dinside.no/933540/test-mercedes-benz-b-klasse-electric-drive
Jeg forstår ikke hva du mener ? At en Premium-bil som Mercedes koster mer enn en Renault har jo ingen ting med ladehastighet å gjøre. Man kan godt kjøpe en 11 kw ladeløsning sammen med B-klasse ED, men importøren har vært fornuftig nok til å la kunden bestemme hva slags ladeløsning de vil ha.

Nei, skal man lage sammenlikninger med konkurrenter må man bruke sammenliknbare verdier. Her tror jeg Renault skiter i eget reir  ;D , for det er lett for andre leverandører å slå tilbake siden Zoe som eneste elbil ikke kan lade fra IT nett og dermed krever wall-box med en trafo eller en ladekabel som vil koste 20.000 kr.

Na har jeg bestilt en i3, men kona ønsker seg en brun Zoe. Hvis jeg klarer å finne ut av tilbudene deres, så kjøper jeg kanskje en i løpet av sommeren. I Aftenposten forrige lørdag står det at Renaultver kampanjen gjelder tom. 31.8.2015. Forhandleren sier 30.6, så hvem kan man stole på  ??? Og så skriver RBI i en pressemelding at kunder etter 1.8 kan man velge bort wall-box og få Zaptec kabel i stedet. PodPoint wall-box fra Renault har jeg allerede i garasjen, og hva skal jeg med 2 ?


Premiumbil og premiumbil det er bare navnet som er Premium, bilen har en rekkevidde som en mus og ladder som en skilpadde - bilen er svindel når det gjelder Premium - den må du lenger ut på landet med. Bilen har ikke hurtiglading og tesla ler hele veien til banken når de så hva de hadde å konkurrere mot. Kjøp heller en god sofa - om du skal ha Premium .


emil

Sitat fra: kos på lørdag 27. juni 2015, klokken 03:07
Premiumbil og premiumbil det er bare navnet som er Premium, bilen har en rekkevidde som en mus og ladder som en skilpadde - bilen er svindel når det gjelder Premium - den må du lenger ut på landet med. Bilen har ikke hurtiglading og tesla ler hele veien til banken når de så hva de hadde å konkurrere mot. Kjøp heller en god sofa - om du skal ha Premium .

Din elskede Zoe har heller ikke hurtiglading lengre, men den har riktignok mulighet for litt hurtiglere semihurtiglading enn Mercedes. På 11kW hjemmekontakt lader de akkurat like fort. Mercedes trenger heller ikke å drasse med seg 27kG gul bøtte for å få sakteladet rundt omkring og kan lade fra alle Type2 ladekontakter her i landet uten noen spesielle overganger eller ektrautstyr.

kos

Sitat fra: emil på lørdag 27. juni 2015, klokken 08:24
Sitat fra: kos på lørdag 27. juni 2015, klokken 03:07
Premiumbil og premiumbil det er bare navnet som er Premium, bilen har en rekkevidde som en mus og ladder som en skilpadde - bilen er svindel når det gjelder Premium - den må du lenger ut på landet med. Bilen har ikke hurtiglading og tesla ler hele veien til banken når de så hva de hadde å konkurrere mot. Kjøp heller en god sofa - om du skal ha Premium .

Din elskede Zoe har heller ikke hurtiglading lengre, men den har riktignok mulighet for litt hurtiglere semihurtiglading enn Mercedes. På 11kW hjemmekontakt lader de akkurat like fort. Mercedes trenger heller ikke å drasse med seg 27kG gul bøtte for å få sakteladet rundt omkring og kan lade fra alle Type2 ladekontakter her i landet uten noen spesielle overganger eller ektrautstyr.


Tullball jeg kjører tesla også -

TM

#94
Jeg er ikke uenig med "kos" i at B-klasse EV ikke akkurat er den mest innovative elbilen. Men det er jo hevet over enhver tvil for alle (kanskje med unntak av "kos") at bilen har et kvalitetsnivå som langt overgår Zoe. Det går på materialvalg, utstyrsnivå og generell kvalitetsfølelse. Men det er i utgangspunktet irrelevant, for mitt poeng var at B-klasse kan lade hjemme med 11 kw lader på 3,5 timer. Sammenlikningen RBI gjør med ladetider er derfor i beste fall villedende og etter de flestes oppfatning å oppfatte som direkte feil. Og gir man bevisst feil informasjon, så kalles det LØGN.  Det burde RBI holde seg for god for.

1000kwh

Sitat fra: kos på lørdag 27. juni 2015, klokken 03:07
Sitat fra: TM på fredag 26. juni 2015, klokken 15:31
Sitat fra: Sele på fredag 26. juni 2015, klokken 09:38
Jeg mener de har ordene i behold.
•Som den eneste aktøren i markedet er hjemmelader/wallbox og montering inkl. i prisen.

Mercedes er en bil som har pris fra 272 000,- og som ikke har dette inkludert i prisen.

http://www.dinside.no/933540/test-mercedes-benz-b-klasse-electric-drive
Jeg forstår ikke hva du mener ? At en Premium-bil som Mercedes koster mer enn en Renault har jo ingen ting med ladehastighet å gjøre. Man kan godt kjøpe en 11 kw ladeløsning sammen med B-klasse ED, men importøren har vært fornuftig nok til å la kunden bestemme hva slags ladeløsning de vil ha.

Nei, skal man lage sammenlikninger med konkurrenter må man bruke sammenliknbare verdier. Her tror jeg Renault skiter i eget reir  ;D , for det er lett for andre leverandører å slå tilbake siden Zoe som eneste elbil ikke kan lade fra IT nett og dermed krever wall-box med en trafo eller en ladekabel som vil koste 20.000 kr.

Na har jeg bestilt en i3, men kona ønsker seg en brun Zoe. Hvis jeg klarer å finne ut av tilbudene deres, så kjøper jeg kanskje en i løpet av sommeren. I Aftenposten forrige lørdag står det at Renaultver kampanjen gjelder tom. 31.8.2015. Forhandleren sier 30.6, så hvem kan man stole på  ??? Og så skriver RBI i en pressemelding at kunder etter 1.8 kan man velge bort wall-box og få Zaptec kabel i stedet. PodPoint wall-box fra Renault har jeg allerede i garasjen, og hva skal jeg med 2 ?


Premiumbil og premiumbil det er bare navnet som er Premium, bilen har en rekkevidde som en mus og ladder som en skilpadde - bilen er svindel når det gjelder Premium - den må du lenger ut på landet med. Bilen har ikke hurtiglading og tesla ler hele veien til banken når de så hva de hadde å konkurrere mot. Kjøp heller en god sofa - om du skal ha Premium .

Av alle elbilene (eksl. Tesla) så er jo Mercedes B-electric uten tvil den bilen som er mest premium. Det kan man jo nesten ikke diskutere på. Zoe var fin den, men milevis unna Mercedes hva angår komfort og opplevd kvalitet. I tillegg er det den elbilen jeg har klart å komme lengst med under en prøvekjøring.

Sele

Jeg liker og sammenligne biler i samme prisklasse,Zoe og B klasse er ikke det.
Det ville vært merkelig om ikke en bil i den prisklassen som B-klassen er ikke virket mer premium enn Zoe.


1000kwh

Sitat fra: Sele på lørdag 27. juni 2015, klokken 23:39
Jeg liker og sammenligne biler i samme prisklasse,Zoe og B klasse er ikke det.
Det ville vært merkelig om ikke en bil i den prisklassen som B-klassen er ikke virket mer premium enn Zoe.
Nja, vi snakker vel om biler i området 200-300000 her. Våger å påstå at vi er i samme prisklasse i samme bilklasse (småbiler). Man betaler for bedre komfort og kvalitet, det er sikkert. Men forskjellen er ikke enorm i pris.

ZOE

Prisforskjellen er jo i praksis nesten 75% , jeg ringte Bertelosteen og spurte hva jeg måtte ut med for en b-klasse på veien med litt utstyr og ble forespeilet ca 340 000kr mens for "toppmodellen" (dog 3,6kw lader) zoe så ble prisen 215 000kr med vinterhjul og zaptec.


TM

Sitat fra: ZOE på søndag 28. juni 2015, klokken 00:27
Prisforskjellen er jo i praksis nesten 75% , jeg ringte Bertelosteen og spurte hva jeg måtte ut med for en b-klasse på veien med litt utstyr og ble forespeilet ca 340 000kr mens for "toppmodellen" (dog 3,6kw lader) zoe så ble prisen 215 000kr med vinterhjul og zaptec.
Får jeg Zoe Intens med vinterhjul, wallbox og Zaptec for 215.000 så skal jeg løpe og kjøpe. Hvor kan jeg få dette tilbudet ? 

ZOE

Jeg vet ikke hvor DU kan få det, men det ble sluttsummen for meg hos MotorForum.   
Riktignok er vinterdekkene da levert fra lokal dekkbutikk.

Det var i november i fjor, de er nok dyrere nå.

1000kwh

Sitat fra: ZOE på søndag 28. juni 2015, klokken 08:17
Jeg vet ikke hvor DU kan få det, men det ble sluttsummen for meg hos MotorForum.   
Riktignok er vinterdekkene da levert fra lokal dekkbutikk.

Det var i november i fjor, de er nok dyrere nå.
Når man sammenligner priser så må det være priser som alle kan få, og i samme tidsrom. Jeg har fått tilbud på Zoe, og det var nærmere 240000,- ferdig på vei.

Akkurat nå får man BMW i3 for 262000,- og det fremstår som et bedre valg på alle måter ;)

ZOE

Alle får nok ikke samme priser på kapitalvarer, prutingen er som oftest mulig. Jeg har for eksempel avtale om å bytte bøtte i zaptec.

Hadde jeg klart meg med for få seter, for lite bagasjerom og for treg lading så hadde jeg også gått for i3. Jeg er ikke i tvil om at i3 har enormt mye bedre kvalitet og et langt mer teknisk gjennomtenkt enn zoe, men mangel på plass til hund og 5pers var dealbreaker på den. 22kw lader bruker jeg daglig på jobb og kan kjøre 100km før, 100km etter lunsj og 100 km på ettermiddagen. Ingen andre elbiler på markedet klarer dette for under en halv million

Sele

#103
Min Zoe kjøpt på motorforum Sandnes kostet i mars 2015 212000,- med 5 års fortum lading,wallboks og vinterdekk,da var vrakpant på 25000,- trukket fra. Ut i fra mitt budsjett var en Mercedes B klasse helt uaktuelt. Over 100000,- mer er en betydelig sum.

Urs4_2008

Sele: du har både en leaf og en zoe, ser det ut til. Hvilken liker du best og hvorfor?
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA