Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av dotten, søndag 14. juni 2015, klokken 21:53

« forrige - neste »

dotten

Hei. Jeg vil gjerne dele litt om min tesla her, fordi den blir noget spesiell. Jeg ønsker også synspunkter, og vil prøve å svare så godt jeg kan både posetivt og negativt.

Det startet med at jeg folierte min første tesla matt blå metalic. (se bilde) Uken etter var det 5 andre som valgte dette.
Derfor bestemte jeg meg for å gjøre noe drastisk og "gæærnt" da jeg kjøpte ny p85d. Min "folie guy" Maik og jeg snakket i timesvis, så tok vi inn Marita på banen, som er designer/selger på folie. Etter en god stund fant de ut at de ville prøve sort chrome, noe jeg ikke var heeelt med på. Da jeg fikk vite prisene på dette var det egentlig helt uaktuelt, men takketvære Superprint, og meget hyggelige levrandører klarte vi å sy sammen et perfekt opplegg for meg. (Jada, det kostet flesk fordet!)

Da vi var i gang med foliering kommer plutselig Christian inn fra Nordic wrapping og forteller meg litt om xpel folien, og da blir vi enige om at han bidrar til prosjektet.
Pr. nå ligger kostnaden på folie ut til vanlige kunder på 135.000,-

Pga for mye aktivitet rundt bilen hos Superprint valgte vi å flytte oss til oslo, og låne lokaler der.

Så nå er vi pr i dag inne i siste fase av selve chrome sort wrappingen av bilen, den blir ferdig med lister i matt sort, og chrome folie utvendig. Det er fortsatt masse arbeide som er igjen på bilen, og hva planene er kommer jeg med etterhvert, mest fordi jeg ikke vil avsløre noe.

For de som ikke har gitt opp å lese ennå, så kan jeg fortelle hva som skjer/har skjedd med bilen som jeg tør si noe om (flere punkter kommer så snart jeg husker de):
Følgende er montert/kjøpt inn:
-dash cam
-Led pakke i frukt og trunk (Sigurdi sin led pakke)
-Midtkonsoll (beta model)
-Skuff fra Carina i sort alcantara
-Foliepakke (Sort chrome på bil, matte lister, film på rutene, film på lykter, defuser i carbon, folie innvendig m.m)
-Senkesett fra Mr. Frank Fylling
-sort "N" med flagg på til skiltet
-21" felger kom på plass, med foliatech (sterkere enn plastidipp som kun tåler regn under 200 km/t)

Planer fremmover (noe blir vel strøket?):
-Skilt flipper
-4 led bars felt inn og laminert.
-utvikle midtkonsoll til et bedre produkt
-Finne flere produkter TMS eiere trenger
-felgpakke
-LED skiltlys
-Sterkere ryggelys

Vedlagt ligger bilder av bilen, og prosessen
S85

P85D fra mars 2015

dotten

bilder av folieringen under veis.

En stor takk til Roger for bilder! :)
S85

P85D fra mars 2015

Teslanewbie

Den sorte chromefolien ser bra ut . Er bilen hvit i grunn ?

Hva blir slutt prisen ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Gleder meg til å se den.

Lyspakken (trunk), som er montert i din bil er også spesiell og kommer nok ikke i så mange andre biler.
(Min kanskje)

Her er et par bilder, lyspakke (fra meg) og dotten Spesial.
(Forskjellen er 72 vs 288 ledder og pris deretter)
(Ordre boken min er nå fyllt opp til over sommeren desverre, de som har bestilt får sine før felles ferien, men ny ordre blir det ikke levering før uti August)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

dotten

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 15. mai 2015, klokken 09:29
Den sorte chromefolien ser bra ut . Er bilen hvit i grunn ?

Hva blir slutt prisen ?

Bilen er sølv. :) Sluttprisen på folie tipper jeg blir 140-150.. bilen i seg selv tør jeg ikke tenke på... Dette har tatt litt av.. Måtte kjøper boblebad til samboern så jeg slapp å bo i teslaen.. :)
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: sigurdi på fredag 15. mai 2015, klokken 09:36
Gleder meg til å se den.

Lyspakken (trunk), som er montert i din bil er også spesiell og kommer nok ikke i så mange andre biler.
(Min kanskje)

Her er et par bilder, lyspakke (fra meg) og dotten Spesial.
(Forskjellen er 72 vs 288 ledder og pris deretter)
(Ordre boken min er nå fyllt opp til over sommeren desverre, de som har bestilt får sine før felles ferien, men ny ordre blir det ikke levering før uti August)

Jeg gleder meg veldig til å se prosjektene ta form fremmover også jeg! :D
S85

P85D fra mars 2015

HåkonE

Leverandøren jeg bestiller fra tar ca. 1.700€ eks. MVA for 15 meter med sort chrome. Da på Avery-folie, som er et anerkjent merke i klassen med 3M, Oracal, Hexis. Andre merker har jeg ikke sjekket, men de pleier å ligge i omtrent samme prisklasse.

Finnes folier av mer ukjente merker som er mye billigere, men selvsagt av en *helt* annen kvalitet.

Sort chrome er en del dyrere enn vanlige farger, men dette gir en ca. pris på 17500,- ink. mva for (tommelfingerregelen på) 15m. Ser det anbefales 23 meter på biler som A8, så man må gange den summen med ca. 1,5 for Model S. Men det er priser ut til sluttkunde, ikke til forhandler.

Chrome går riktignok for å være mer vanskelig å legge enn vanlig folie, men det var ganske stive priser må jeg si.

Kult prosjekt. Blir spennende å se resultatet. Stod faktisk en Chrome Tesla utenfor jobben min i dag tidlig, men den har noe blå skrift på siden (tipper reklame). :)

Cato76

Sitat fra: Haknys på fredag 15. mai 2015, klokken 11:50
Stod faktisk en Chrome Tesla utenfor jobben min i dag tidlig, men den har noe blå skrift på siden (tipper reklame). :)

Var vel denne?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ctr46

Spennende prosjekt! Skal følge med på den her :)

Hva slags skuff er det du har listet opp? Carina skuff i Alcantara? Har du noe link til den?
85D

HåkonE

Sitat fra: Cato76 på fredag 15. mai 2015, klokken 13:13
Sitat fra: Haknys på fredag 15. mai 2015, klokken 11:50
Stod faktisk en Chrome Tesla utenfor jobben min i dag tidlig, men den har noe blå skrift på siden (tipper reklame). :)
Var vel denne?

Ser ut som den ja.  :)

dotten

Per har brukt 40 lapper på sin ca, jeg kjenner en god del som har peiling på folie miljøet :) Dette oversteg 135.000,- i dag :S

Skuffen til Carina skal jeg ta bilder av, det kommer i tråden med alt annet av utstyr som kommer, og tro meg, det er mye. Evt. så finner du carina på face, der hvor Roger har lagt ut noen biler av bilen min underveis (de samme bilende som ligger her)

Haknys; God å se det er noen som ikke kommer med "Du har blitt lurt, den koster ikke så mye" hehehe, fått den et par ganger alt :))
S85

P85D fra mars 2015

Muffinman

Noen som ikke forteller alt hjemme, eller har verdens tålmodigste samboer. Er det verdt pengene synes du? Ser jo at det blir bra pent, men...man kunne jo kjøpt en god bit av en TMS til for prisen...

dotten

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. mai 2015, klokken 18:49
Noen som ikke forteller alt hjemme, eller har verdens tålmodigste samboer. Er det verdt pengene synes du? Ser jo at det blir bra pent, men...man kunne jo kjøpt en god bit av en TMS til for prisen...

Det siste hørtes ut som jackpott.
Jeg vet ikke om det er verdt pengene før alt er komplett og ferdig, men jeg liker og tro det er det.. Det kommer jo ann på int. og pengebruk. Man bør klare seg med 20 lapper på en vanlig foliejobb, om mann ikke er spes. int :)
S85

P85D fra mars 2015

AreLib

135k på litt foile? Av alle tesla syke folk er nok du fasiten for diagnosen ;D håper det blir bra :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Muffinman

På den positive siden kan man jo rive det av om man ikke blir fornøyd  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA