Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?

Startet av Gordon Retriever, søndag 14. juni 2015, klokken 12:31

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Skjev bakluke ser ut til å være en av gjengangerne på listen over feil ved e-Golf.
Hvis dette ikke oppdages i tide, vil den ene siden av bagasjeromsluken kunne gnisse mot støtfangeren, med påfølgende lakkskade som resultat.

Slike produksjonsfeil er ikke spesielt sjeldne, og Nissan-forhandlere forteller bl.a at det har forekommet batchfeil på innfestingen av dørene på Leaf.

Hensikten med denne tråden er blant annet:

• Prøve å avdekke om feilen kan knyttes til en spesiell periode i produksjonen.
  • Gjøre flere klar over fenomenet.
  • Få en oversikt over hvor fornøyd eiere som har hatt feilen er med utbedringen.

Det er også interessant å prøve å finne ut om dette er en feil som 100% stammer fra monteringen av bilen, eller om noen opplever å ha en bakluke som er korrekt når bilen er ny, for så å bli skjev etter hvert.

WolfM

Da jeg hadde overlevering fra forhandler i forrige uke, sjekket jeg ekstra nøye bakluken. Den ser helt perfekt ut visuelt, og subber ikke. Men skal følge med for å se om dette endrer seg.
eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

bno

Skal inn til justering rep.? Svak lakkskade. Tyskimp. bil alt på garanti. Tydeligvis kjent fenomen?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Sitat fra: bno på fredag 15. mai 2015, klokken 17:21
Skal inn til justering rep.? Svak lakkskade. Tyskimp. bil alt på garanti. Tydeligvis kjent fenomen?
Jepp. Og ikke bare eGolf. Kjenner til en GTI med det også.
e-Golf | X75D

Nickelilltroll

Prod aug - 14. Møller tog in bilen for to uker siden, brukte 3 timer på fotografering og konstaterade garantifeil. Bakluke høyre side "subber" ned på fanger, laget mærke i luke/fanger. 1 uke seinere brukte de 1 dag på jobben. Fin som "ny"(skal vare) nå  :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

alagerqv

Jeg leverte min e-Golf til verkstedet for utbedring av dette i dag morges.

Fikk låne en annen e-Golf, og den har akkurat samme problem!
En kompis har en Golf TDI 4motion fra okt/nov 2014, og den har også samme problemet.

-Anders

ionboy

Min eGolf levert 6 mai viser seg nå å ha subbet nedi på venstre side. Har gitt beskjed til Møller. Håper å få dette fikset asap :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA