Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Uppdatera kartor i Navi:n?

Startet av Trekkoppbil, lørdag 13. juni 2015, klokken 16:40

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Nylig fikk jeg brev i posten fra Tns-gallup med invitasjon til en El-bil undersøkelse.

Det viste seg å være svært mange spørsmål, så det blei tidkrevende å svare, sjølv om man gjorde det raskt og overflatisk.

Spørsmåla var ganske uforståelige og meningsløse, og jeg ser ikke noen samfunnsnytte i undersøkelsen.

Jeg angrer på at jeg har tatt av en fin dag til å bli med på dette, når det er så mange andre ting man burde bruke tida på.

Det var ikke oppgitt hvem som var oppdragsgiver, men jeg har mistanke om at det har sammenheng med et tysk fabrikat å gjøre.

aronesen

Jeg fikk også dette, og hadde aldri giddet svare hvis jeg visste hvor lang tid det tok.
Enig i at vinklingen tyder på at oppdraget kommer fra Bayern eller deromkring.. ;)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Asarin

Var veldig .. "Hvorfor kjøpte du ikke i3?"-stil over svært mange av spørsmålene ja.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

cra

Deltok i den samme. Greit å få gjort det klinkende klart at med den rekkevidda de gidder å tilby så var bilen uaktuell da vi kjøpte ny bil sist. (Ble Tesla pga rekkevidde mm.)  Hadde vi skullet bytte ut Leafen kunne muligens i3 være en kandidat, men pr i dag holder jeg faktisk en knapp på eNV 200.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Olemann

#5
Startet på den jeg også, men ga opp halvveis.  Trodde det var noe samfunnsnyttig, men ble jo klart rimelig raskt at dette var noe kommersielt for en oppdragsgiver.

Men; det verste var den latterlige premissen om at ulike personlighets-typer (illustrert med bilder av menn med mer eller mindre smil og ditto ulik kles-stil) liksom skulle passe til ulike biler.
Rart man ikke snart vokser fra den teite premissen der, man vet like lite om en person utfra biltypen som man gjør utifra hårfarge eller skostørrelsen.

Mulig jeg er et sært unntak, men jeg har eid Reva, Peugot iOn og nå BMW i3 (og vært på nippet til å kjøpe Tesla), men jeg er akkurat den samme fyren samme hvilke bil jeg sitter i.  Og jeg kler alle bilene akkurat like bra eller dårlig, og er akkurat  like flau eller stolt i alle.

Dog kjører jeg saktere i motbakke i Reva enn i Tesla.  Men, det skyldes ikke min personlighet ;D

cra

HVis du hadde fullført hadde du fått vite hvorfor du skulle synse om de folkene. Enkelt forklart (min egen tolkning): Folk er "ærligere"/mer nyanserte når de kan projisere meninger over på andre, enn om de skal si direkte hva de selv mener.

Vi som fullføærte fikk forøvrig muligheten til å fortelle BMW oppdragsgiver at bilene deres har for kort rekevidde. :)

Joda, jeg er godt kjent med hvor mye (lite) rekkevidde man egentlig treger til daglig, men greit å si fra at vi trenger flere biler ¨velge mellom som har rekkevidde a'la Tesla.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA