Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av lachris, fredag 12. juni 2015, klokken 13:04

« forrige - neste »

lachris

Jeg opplever store problemer når jeg streamer musikk fra min iPhone 6 over Bluetooth i min E-Golf. Det som skjer er at anlegget mister Bluetooth forbindelsen, musikken stopper, det går ca 15-20 sekunder og så kommer forbindelsen tilbake og musikken starter igjen. HELE Bluetooth forbindelsen forsvinner, ikke bare Media men også Phone. Jeg har prøvd med både Wimp, Tidal og Spotify app'ene. Ingen forskjell.

Noen som har samme problem eller vet hva man må gjøre for å unngå dette?
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

hottentott33

Sitat fra: lachris på onsdag 13. mai 2015, klokken 15:00
Jeg opplever store problemer når jeg streamer musikk fra min iPhone 6 over Bluetooth i min E-Golf. Det som skjer er at anlegget mister Bluetooth forbindelsen, musikken stopper, det går ca 15-20 sekunder og så kommer forbindelsen tilbake og musikken starter igjen. HELE Bluetooth forbindelsen forsvinner, ikke bare Media men også Phone. Jeg har prøvd med både Wimp, Tidal og Spotify app'ene. Ingen forskjell.

Noen som har samme problem eller vet hva man må gjøre for å unngå dette?

Ikke sikkert det er samme problem/feil, men jeg ramlet hele tiden ut med min android, men da valgte jeg automatisk tilkobling (innstilling i telefonen, da det av en eller annen grunn ikke var valgt), og etter det har det fungert bra.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

4Matic Fanatic

Nei. Dette har jeg ikke opplevd - har en iPhone 6 og bruker BT jevnt både for telefonsamtaler, musikk, Youtube og Spotify og har ikke opplevd annet enn at Spotify kan hakke om jeg app'en oppe når jeg skal spille, men det tror jeg vel egentlig ligger på ifonen som sliter av en eller annen grunn, og ikke på bil/kommunikasjonssiden.
Så lenge Spotify er i bakgrunnen eller skjermen er låst går det så det griner der også.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

lachris

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 13. mai 2015, klokken 19:13
Nei. Dette har jeg ikke opplevd - har en iPhone 6 og bruker BT jevnt både for telefonsamtaler, musikk, Youtube og Spotify og har ikke opplevd annet enn at Spotify kan hakke om jeg app'en oppe når jeg skal spille, men det tror jeg vel egentlig ligger på ifonen som sliter av en eller annen grunn, og ikke på bil/kommunikasjonssiden.
Så lenge Spotify er i bakgrunnen eller skjermen er låst går det så det griner der også.

Merkelig. Jeg har nemlig fått svar fra Møller nå. De sier: "Iphone 6 er ikke kompatibel enda. Inntil videre for ikke vi gjort noe, men jeg regner med at det kommer en løsning meget snart. Dette har sammenheng med bluetooth frekvensen som iphone 6 bruker. Fabrikken i Tyskland vet om det, så de vil nok slippe en ny sw om ikke så lenge."

Hvilken versjon av iOS bruker du?

Forøvrig opplever jeg ingen hakking.
VW E-Golf Intro - Tungsten Silver - Vienna sort skinn - Dynaudio

Tbg

Det gjelder ikke bare iphone. alle mobilen egentlig. merker dog hverken knitring eller "dropout" etter at jeg gikk fra lg g3 til Iphone 6+.

4Matic Fanatic

Sitat fra: lachris på mandag 06. juli 2015, klokken 13:27
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 13. mai 2015, klokken 19:13
Merkelig. Jeg har nemlig fått svar fra Møller nå. De sier: "Iphone 6 er ikke kompatibel enda. Inntil videre for ikke vi gjort noe, men jeg regner med at det kommer en løsning meget snart. Dette har sammenheng med bluetooth frekvensen som iphone 6 bruker. Fabrikken i Tyskland vet om det, så de vil nok slippe en ny sw om ikke så lenge."

Hvilken versjon av iOS bruker du?

Forøvrig opplever jeg ingen hakking.
Jeg har siste, nå 8.4 men det har fungert hele tiden fra jeg fikk bilen i januar.
Testet forleden, både Spotify og Apple Music går så det griner (i mine ører ihvertfall  :-))
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

sybo

Er kjipt når lyden er så dårlig at det griner i ørene.

Klarte bare ikke holde meg  ::)

Svk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA