Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Felles Teslatur til Berlin 14-160615 mot påtvunget CCS

Startet av Teslavest, torsdag 11. juni 2015, klokken 22:14

« forrige - neste »

Teslavest

Finnes det funksjoner i Acc som jeg ikke har oppdaget enda? Kjekt at en kan dra spaken mot deg i tre sec. Så går den til/ holder fartsgrensen på stedet. Men når jeg kommer til en ny fartsgrensesone justere den ikke seg opp/ned? Går det å få til? Andre finesser jeg ikke har oppdaget?
P85D.  Mod X reservert

skyfawn

Takk for den, dette visste jeg ikke :D har flyttet opp og net for å endre farten :p

aness

Sitat fra: Teslavest på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:30
Finnes det funksjoner i Acc som jeg ikke har oppdaget enda? Kjekt at en kan dra spaken mot deg i tre sec. Så går den til/ holder fartsgrensen på stedet. Men når jeg kommer til en ny fartsgrensesone justere den ikke seg opp/ned? Går det å få til? Andre finesser jeg ikke har oppdaget?

Jeg tipper de kan hvis de vil, men etter at jeg har kjørt litt så har jeg oppdaget at man ikke kan stole 100% på skiltgjennkjenningen. For ikke å snakke om at det ikke er alltid at jeg vil gå rett til 80 etter en 50-sone.

Tror jeg skal klare meg fint med å trekke spaken mot meg i noen sekunder.

Dennis

Takk for tipset :) satt å tenkte her om dagen at det var teit at det ikke var noe slik funksjon :P

Sandvika

Det er nok ikke noe flere funksjoner enn det du har beskrevet. Min erfaring er at det ikke fungerer optimalt å skulle bruke skiltgjenkjenning ved reduksjon av fart. Skiltet kjennes sjelden igjen før man har passert det, om man da skal legge til 3sek. så er man allerede gjennom endel 50 soner på bygda.

sigurdi

Noen goder må jo vente til Autopilot. :-)

De kan om de ønsker, men er vel ikke godt nok fornøyd med skilt gjenkjenningen osv ennå.

Blir mange sure komentarer om en får fartsbot pga ACC ikke regulerte farten ned i 50 sonen, får folk hjelpemidler virker det som mange slutter å tenke selv. :-)

Men hadde vært svært praktisk, spesielt når en kjører langt og det vandrer mye mellom 70 og 80 på fylkesveier med lite trafikk.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA