Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av rmr, torsdag 11. juni 2015, klokken 09:51

« forrige - neste »

Batteritralla



Denne er blå 16A CEE, og den lader 16A på E Up - jeg har fysisk prøvd.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

rmr

Takk for alle tips , det resulterte i at jeg fikk på plass B-type vern :) 10a lading skal gå helt greit på en eventuell elbil nr. 2, kjører tross alt kun 5 km (hver vei ) til jobb :-)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Elektra

#17
Henger meg på denne tråden eg da vi har akkurat samme biler. Vi ser på en litt annen løsning og lurer på om e-Up kan kobles til en Salto boks på 32A (572). Skjønner at e-Up bare vil lade med 3,6kW, men på Salto sine sider står det at den må ampere reduseres. http://www.salto.no/ladelosninger/hjemme/vw-e-up

Kan man lade Tesla S på 32A Salto "572" og plugge denne rett i e-Up med samme kabelen (32 A type 2)  uten å justere noe?

Trenger ikke lade de samtidig.

jkirkebo

Sitat fra: Elektra på mandag 12. oktober 2015, klokken 21:19
Henger meg på denne tråden eg da vi har akkurat samme biler. Vi ser på en litt annen løsning og lurer på om e-Up kan kobles til en Salto boks på 32A (572). Skjønner at e-Up bare vil lade med 3,6kW, men på Salto sine sider står det at den må ampere reduseres. http://www.salto.no/ladelosninger/hjemme/vw-e-up

Kan man lade Tesla S på 32A Salto "572" og plugge denne rett i e-Up med samme kabelen (32 A type 2)  uten å justere noe?

Ja, det bør gå bra. Det som kanskje ikke går bra, er å lade med en 16A Type 2 kabel. Salto-boksen krever antageligvis en 32A kabel for å gi strøm ut. VW leveres vel med 16A kabel tror jeg, det kan være det de sikter til.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elektra


nofuelno

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 00:09
Sitat fra: Elektra på mandag 12. oktober 2015, klokken 21:19
Henger meg på denne tråden eg da vi har akkurat samme biler. Vi ser på en litt annen løsning og lurer på om e-Up kan kobles til en Salto boks på 32A (572). Skjønner at e-Up bare vil lade med 3,6kW, men på Salto sine sider står det at den må ampere reduseres. http://www.salto.no/ladelosninger/hjemme/vw-e-up

Kan man lade Tesla S på 32A Salto "572" og plugge denne rett i e-Up med samme kabelen (32 A type 2)  uten å justere noe?

Ja, det bør gå bra. Det som kanskje ikke går bra, er å lade med en 16A Type 2 kabel. Salto-boksen krever antageligvis en 32A kabel for å gi strøm ut. VW leveres vel med 16A kabel tror jeg, det kan være det de sikter til.
Det går bra å benytte en 16A kabel mot en e-Up.
Hvis du derimot kobler denne ladeboks mot en kurs som er sikret lavere enn 32A, må boksen ampjusteres.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Elektra

satte dette på vent enn så lange. Elektriker skulle ha 14000,- fpr å bytte blått 32A stikk til Salto boks på 32A.

Det vart meir enn forventet.

Fush

Jeg har begge bilene (85D og E-Up!) Jeg sutret til meg gratis 230v 16a ladestasjon på kjøpet med E-Up'en fra Møller og bruker denne til begge bilene.

Begge bilene brukes hver dag og vi har ingen problemer med å ikke ha nok strøm...
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA