Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Royce1981, onsdag 10. juni 2015, klokken 21:19

« forrige - neste »

HåkonE

Sitat fra: BensinV8 på onsdag 13. mai 2015, klokken 08:48
E-klasse er da ikke så ille å kjøre. Ikke verdens beste bil, men ikke verdens dyreste heller. En E-klasse bør i likhet med BMW 5-serie ha riktig utstyr for å kjøre bra.
De bør ha oppgradert fjæring, seter og annet ekstrautstyr. Men selv i standardutførelse kjører de da vel bedre enn Model S?

Verken E-klasse eller 5-serie kjører bedre enn Model S. En av bilene jeg vurderte når jeg bestilte Model S var splitter ny 528i (vi har superrabatter på BMW via jobb).

Hest og kjerre fortsatt drevet av hest (eller ponni i Norge), uansett hvor flott man mener kjerra måtte være.

Til sammenligning selger folk i statene unna S-klasse og 6/7 serie for å kjøpe bil versjon 2.0.

Meldola

Sitat fra: Haknys på onsdag 13. mai 2015, klokken 09:08
Sitat fra: BensinV8 på onsdag 13. mai 2015, klokken 08:48
E-klasse er da ikke så ille å kjøre. Ikke verdens beste bil, men ikke verdens dyreste heller. En E-klasse bør i likhet med BMW 5-serie ha riktig utstyr for å kjøre bra.
De bør ha oppgradert fjæring, seter og annet ekstrautstyr. Men selv i standardutførelse kjører de da vel bedre enn Model S?

Verken E-klasse eller 5-serie kjører bedre enn Model S. En av bilene jeg vurderte når jeg bestilte Model S var splitter ny 528i (vi har superrabatter på BMW via jobb).

Hest og kjerre fortsatt drevet av hest (eller ponni i Norge), uansett hvor flott man mener kjerra måtte være.

Til sammenligning selger folk i statene unna S-klasse og 6/7 serie for å kjøpe bil versjon 2.0.


Hehe ingen grunn til å bite på dette spørsmålet, bare BensinV8 som er ute etter å ha det litt moro igjen  ;)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Muffinman

Fillern, trodde vi endelig var bensintørre...


Royce1981

BensinV8:

Nei, jeg synes ikke det. Den var komfortabel på gamlemåten, dvs. myk og dvask med massevis av kreng. Kan ikke helg forstå at det skal være nødvendig. Jaguar har hatt "compliant suspension" i alle år uten at en får følelsen av at bilen skal kantre i en rundkjøring.

Når det er sagt; det er mulig de som kjøper Mercedes vil ha det slik. De kjenner sikkert sin egen kundegruppe best, men jeg ble overrasket over hvor gammeldags og utdatert jeg følte bilen var. Min 2000 XJ8 er mye mer komfortabel og har mindre båtfølelse enn denne Mercedesen. Men, det er klart den var en vesentlig dyrere bil ny.

Trønderleaf

Jeg fikk en Volvo V70 D2 loaner, nesten helt ny. Fy f... for en nedtur, er ikke vant med diesel, men har kjørt mercedes c200 kompressor med automat de siste 6 åra, den var jo en drøm å kjøre i forhold til volvoen.

Den motoren og girkassen i volvoen må være noe av det kjipeste du kan få, stiller meg helt uforstående da naboene beundret lånebilen mer en teslaen  ???

Stikkord: Bråkete, nykkete, elendig fjæring, girer uten mål og mening, motor som stopper hver gang bilen stanser helt (veldig morsomt i kø), blir jo aldri varm...

Men med hånden på hjertet så synes jeg Leafen jeg hadde før var en mye mer komfortabel bil enn volvoen i de fleste sammenhenger. (Ser da bort i fra rekkevidde ;-) og det faktum at volvoen har mye mer plass)



Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

Leif1

Model S er vel omtrent like avhengighetsskapende som narkotika.
Det meste annet er omtrent like engasjerende som å se maling tørke.
Konvertitt fra S til X

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tr0047

Fikk en 430 scuderia til loaner idag...egentlig en bil tesla selv hadde på lån.  Fytti h...for en nedtur!!   Tregere aks fra 0-50, motorstøy ( venner mente lyden var feit :o ), mye mindre plass bak, umulig å unngå oppmerksomhet, måtte slakke ned over fartshumper for ikke å subbe, dårligere stereo, ikke ryggekamera osv!   
Ble også blinket i fotoboks  >:(.   

Var med stort smil jeg fikk hentet teslaen igjen i formiddag :) :)
Mars 2015 P85D

ferrek


cirys1

Enda en tråd der dere rakker ned på konkurrentene, latterlig, helt latterlig..

Og påstå at at ny E-klasse har mer støy enn TMS er jo bare langt bak mål, det og påstå at de er gammeldagse er en sannhet med modifikasjoner. MB har hatt full AP i over 2 år og er langt mer avanserte enn en TMS (på alt som har med nyskapende teknologi), derimot "interfacen" eller "layouten" er nok en smule gammeldags avhengig av hva man foretrekker. Det er ikke alltid like intuitivt og kløne med "settings" i fart og sterk sol, når man skal gjøre noe så enkelt som å åpne soltaket, justere dempere etc.(ganske trafikkfarlig i mange situasjoner vill jeg si)

Slik jeg ser det er det en ting som TMS er overlegen på og det er drivlinje og kost for bil i den størrelsen.

Lokführer

Sitat fra: Tr0047 på onsdag 13. mai 2015, klokken 15:37
Fikk en 430 scuderia til loaner idag...egentlig en bil tesla selv hadde på lån.  Fytti h...for en nedtur!!   Tregere aks fra 0-50, motorstøy ( venner mente lyden var feit :o ), mye mindre plass bak, umulig å unngå oppmerksomhet, måtte slakke ned over fartshumper for ikke å subbe, dårligere stereo, ikke ryggekamera osv!   
Ble også blinket i fotoboks  >:(.   

Var med stort smil jeg fikk hentet teslaen igjen i formiddag :) :)

Haha, den var spot on!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

snurrehue

Sitat fra: Tr0047 på onsdag 13. mai 2015, klokken 15:37
Fikk en 430 scuderia til loaner idag...egentlig en bil tesla selv hadde på lån.  Fytti h...for en nedtur!!   Tregere aks fra 0-50, motorstøy ( venner mente lyden var feit :o ), mye mindre plass bak, umulig å unngå oppmerksomhet, måtte slakke ned over fartshumper for ikke å subbe, dårligere stereo, ikke ryggekamera osv!   
Ble også blinket i fotoboks  >:(.   

Den som kjøper en 430 Scuderia er nok ikke den som i første omgang tenker på 0-50.

For øvrig en merkelig tråd.

Men når den først er i gang så kan jeg jo banne i kirka. Hadde meg en tur i eks-Model S'en for et par uker siden da han som overtok den hadde behov for hengerfeste, og da lot jeg ham få låne min A6 (dvs hans eks-bil). Stillhet ved oppstart (bortsett fra klimaanlegget og mobilsignalstøy) var en fin opplevelse. Men jeg setter meg ikke inn i en bil for å være stillestående, så turen gikk ut på landeveien. Og der var støyen tilbake. Og langt mer støy enn i A6'en. Trekken fra trekantvinduet var tilbake. Knirking i interiøret. Setene er forferdelige i forhold til sportssetene i A6'en. Bortskjemt med fornuftig plasserte koppeholdere i A6'en var det grusomt å være tilbake til de tankeløst plasserte koppeholderne i Model S.
Eier hadde dessverre ikke fått ladet bilen på noen dager så rekkevidden var begrenset. Så jeg spanderte på meg 20 minutter på en superlader for å hjelpe ham litt.

Noen timer senere var jeg tilbake i A6'en. Dempet V6-maling på tomgang og under aksellerasjon, og ellers stillere og mer behagelig opplevelse :) Og viktigst av alt: en bil uten behov for verkstedbesøk og loanere på tilsynelatende en god stund! (bank i bordet...)

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på onsdag 13. mai 2015, klokken 20:30
Enda en tråd der dere rakker ned på konkurrentene, latterlig, helt latterlig..

Og påstå at at ny E-klasse har mer støy enn TMS er jo bare langt bak mål, det og påstå at de er gammeldagse er en sannhet med modifikasjoner. MB har hatt full AP i over 2 år og er langt mer avanserte enn en TMS (på alt som har med nyskapende teknologi), derimot "interfacen" eller "layouten" er nok en smule gammeldags avhengig av hva man foretrekker. Det er ikke alltid like intuitivt og kløne med "settings" i fart og sterk sol, når man skal gjøre noe så enkelt som å åpne soltaket, justere dempere etc.(ganske trafikkfarlig i mange situasjoner vill jeg si)

Slik jeg ser det er det en ting som TMS er overlegen på og det er drivlinje og kost for bil i den størrelsen.

Autopiloten til Mercedes fordrer at du holder i rattet hele tiden. Eller for å sitere en med en S-klasse på et MB-forum når jeg googlet litt om akkurat dette: "it``s utterly useless". Hvordan autopiloten i Tesla blir gjenstår å se.

Min far har E-klasse, og støyer (subjektivt) litt mer enn P85D (og da med smalere dekk). Men det er egentlig litt håpløst å sammenligne slik, i all den tid vi mennesker er grusomt dårlig måleinstrument og asfalt/dekk har så mye å si. S-klasse tangerer de nok begge. Den er i særklasse.

Headunit i E-klasse er litt som å gå tilbake til de aller første lavoppløste smarttelefonene uten touchskjerm. Skralle greier, men gjør selvsagt nytten.

E-klasse er i en helt annen prisklasse (utenfor Norge), og at den er underlegen på en rekke punkt er bare å forventet. Hadde den ikke vært det, hadde Tesla vært konkurs for lenge siden.

cirys1

Sitat fra: Haknys på onsdag 13. mai 2015, klokken 21:05
Autopiloten til Mercedes fordrer at du holder i rattet hele tiden. Eller for å sitere en med en S-klasse på et MB-forum når jeg googlet litt om akkurat dette: "it``s utterly useless". Hvordan autopiloten i Tesla blir gjenstår å se.

AP til Tesla kommer også med samme fordringen, de har ikke lov til og selge det som helautomatisk løsning.
Selv Musk har sagt dette for noen måneder siden, det er autonome biler vi snakker om her ikke heltautomatiserte, for det kreves det en rekke flere sensorer. At en har påstått noe på et forum er ganske langt ifra noen dokumentasjon på hvor bra det fungerer, bare se på youtube det fins mange videoer der bilen kjører helt på egen hånd. (og nå snakker ikke jeg om reklamevideoene til MB)

Tesla model S må sammenlignes med S klasse eller 7 serie prismessig (størrelse) på verdensbasis..

HåkonE

Sitat fra: Tr0047 på onsdag 13. mai 2015, klokken 15:37
Fikk en 430 scuderia til loaner idag...egentlig en bil tesla selv hadde på lån.  Fytti h...for en nedtur!!   Tregere aks fra 0-50, motorstøy ( venner mente lyden var feit :o ), mye mindre plass bak, umulig å unngå oppmerksomhet, måtte slakke ned over fartshumper for ikke å subbe, dårligere stereo, ikke ryggekamera osv!   
Ble også blinket i fotoboks  >:(.   

Scuderia kan brukes til mye..


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA