Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Kramer, onsdag 10. juni 2015, klokken 15:49

« forrige - neste »

bno

#30
Er det en som kan lage en spørreundersøkelse på dette tema. Så man kan få en indikasjon på omfang?
Mange her får ikke inn meldinger, To har vært i kontakt med hhv Sverige og Danmark og da virket det greit. Man kunne da trekke slutning at det var utsending over radio som var direkte årsak, men det står da i kontrast til Ellen som mottar meldinger via DAB.

Jeg skal gjøre henvendelser til kringkastere for å avklare. Dette er meldinger som kan, gitt situasjonen ha en tilleggsverdi for oss elbil førere.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Morti_s

Snakket med selgeren min på tlf i går å trafikk info i Norge er komplett dødt nesten, det kan være at en får inn en melding i ny og ne i storbyer, ellers ville en ikke motta trafikk meldinger.

Reiste du utenlands så var ting annerledes og der kunne du få inn mye mer om du for eks er i Stockholm etc.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

bno

Da lurer jeg på hva som har skjedd. Det var da en drøss med meldinger før (april) og tidligere på min Garmin. Får ikke inn noe der heller nå. Men det er så taust fra andre Golfere/ EUp ere? Kan hende dette er lite interessant tema. How knows?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

iGolf

Jeg har på følelsen at vi ligger langt bak teknologisk i Norge i forhold til andre nordiske land :-X

stein84

Snodig greie. Mener at jeg bestandig har fått opp meldinger for hele landet når jeg har sjekket via iDrive i en eldre BMW tidligere. Men når jeg har sjekket for morro skyld i det siste, har det ikke vært noen meldinger :/

bno

#35
Dette med trafikkmeldinger er som alle forstår spesielt for oss elbil førere, slik at om det viser seg at dit man tenkte seg innebærer en omkjøring. Om man da har en SOC.som ville medført at man kunne ha kommet rundt om varsel forelå på tidligere tidspunkt i ruta så ville en slik veimelding vært sårt tiltrengt om alternativet var ikke å nå frem....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Sitat fra: bno på fredag 24. juli 2015, klokken 19:50
Dette med trafikkmeldinger er som alle forstår spesielt for oss elbil førere, slik at om det viser seg at dit man tenkte seg innebærer en omkjøring. Om man da har en SOC.som ville medført at man kunne ha kommet rundt om varsel forelå på tidligere tidspunkt i ruta så ville en slik veimelding vært sårt tiltrengt om alternativet var ikke å nå frem....
Helt enig. I tillegg er ikke navigasjonen verdens klokeste (kjørte en goood omvei i Oslo her om dagen, også feil vei i enveiskjørte gater).

Jeg tror nok ikke det er golfen som er synderen. Men hvordan blir det med trafikkmeldinger når FM-båndet legges ned i -17? Noen som vet?
e-Golf | X75D

dabis

Gikk rett til kilden og fikk dette svaret:

Hei! I de siste ukene har vi hatt problemer med vår TMC-tjeneste som leverer meldinger til gps i bil. Vi jobber med å få systemet opp å gå, og håper å få til dette så snart som mulig, men inntil videre er tjenesten nede på ubestemt tid. Beklager dette. Vi jobber med saken.

Mvh Eivind

NRK Trafikk
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

GOK1970

Fikk inn en melding i dag.... Så det er oppe igjen, antar jeg.

Morti_s

Sitat fra: GOK1970 på fredag 28. august 2015, klokken 14:14
Fikk inn en melding i dag.... Så det er oppe igjen, antar jeg.

samme med meg, jeg fikk opp en trafikk melding når jeg gikk inn på den, dog langt unnahvor jeg var men :P
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA