Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Kramer, onsdag 10. juni 2015, klokken 15:49

« forrige - neste »

mihkku

Sitat fra: elektro på tirsdag 12. mai 2015, klokken 19:25
Hva annet ekstra er det i Premium versjonen? Kan SIM modulen ettermonteres?
Er vel mulighet for WIFI hotspot.

Nei, følger med Discover Pro modulen og da må hele den skiftes.

4Matic Fanatic

Sitat fra: bno på mandag 11. mai 2015, klokken 21:51
Sitat fra: SteinarSun på mandag 11. mai 2015, klokken 21:04
Jeg har hatt trafikkinfo inntil ganske nylig.
Samme her. Har googlet litt og det handler vel også om kompatibilitet der forutsetningen for optimal funksjon forutsetter at mobilen støtter rSAP protokollen over bluetooth slik jeg oppfatter det. Ellers må man bruke sim slot for de som har det. Det får jeg testet ut i morgen. Ellers fulgte det med en Nokia mobil til bilen og den er (selvsagt) fullt ut kompatibel, men så vist ikke noen smartphone. ;D Jeg får eventuelt forsøke den. Med kompatibel telefon vil man i følge Discover pro bruker manualen få tilgang til car-net funksjoner herunder Goggle map, men det nevnes at den trekkes data som nevnt ovenfor her.
Næh, dette forutsetter at mobilen benyttes til å hente ned trafikkinfo - og det var jo ikke saken på våre norskkjøpte biler som hadde dette tilgjengelig inntil nylig.

Noe har skjedd - jeg får heller ikke noe opp. 0 meldinger.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

hottentott33

Jeg får heller ikke noe trafikkinfo opp, verken nå eller tidligere.
Men da jeg var i Danmark nylig, så fikk jeg opp flere titalls meldinger, der funket det riktig så bra. Jeg skrur forøvrig av mobildata når jeg ikke bruker den, både i Norge og utland, så det var ikke mobilen som radioen lastet ned trafikkinfo fra.

Så det kan se ut til at DAB-sendingene i Norge har sluttet å sende ut dette?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

nilskt

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Kjelliken

 :) Litt off topic men eneste jeg virkelig savner er DAB radio i min bil.
Den er også impotert.

Men hadde jo helt klart sett at ting som vises i demo biler og instruksjonsbok fungerer som det skal/ eller tenkt.

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

bno

Sitat fra: hottentott33 på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:08
Så det kan se ut til at DAB-sendingene i Norge har sluttet å sende ut dette?

Det også min foreløpige konklusjon. Se for øvrig inn i denne trådenhttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20682.180.html

Ref. Råde innlegg nr. 1383 side 13 som går på betalt informasjon versus ikke betalt informasjon. ....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Hei
Får ikke inn trafikk meldinger får kun opp skjermbilde hvor det står o meldinger. Har aktivert TP og RDS og satt radio på FM. (Har DAB) men er litt usikker på om det er trafikkmeldinger via DAB.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

ellen

Får opp nye trafikkmeldinger hver dag og jeg bruker bare DAB
E-up    2014
E-golf  2014

dabis

Jeg får heller ikke opp trafikkinfo. Har 2016 mod så har etter hva jeg tror siste software av det meste. Men lurer på hva som er poenget med å koble seg på wifi nettverk med bilen typ. Koble bilen på min iphones hotspot? eler motsatt at bilen oppretter et hotspot som jeg kan koble tlfen på. Det er jo ikke noe nett å hente ut av bilen etter hva jeg har fått med meg! Hva kan jeg bruke det til når ikke det er noe google maps eller søkefunksjoner som fungerer osv. Har btw apple Carplay noe som fungerer opp mot apple eget kartprogram (tomtom) noe som fungerer bra men er et helt eget system som fungerer dårlig med resten av "multimediasenteret".
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

bno

Sitat fra: ellen på søndag 19. juli 2015, klokken 20:04
Får opp nye trafikkmeldinger hver dag og jeg bruker bare DAB
OK da vet jeg at DAB funker. Har importert min fra Tyskland kan hende det er noe settinger så jeg får snakke med lokal VW forhandler tenker jeg.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Sitat fra: bno på søndag 19. juli 2015, klokken 22:50
Sitat fra: ellen på søndag 19. juli 2015, klokken 20:04
Får opp nye trafikkmeldinger hver dag og jeg bruker bare DAB
OK da vet jeg at DAB funker. Har importert min fra Tyskland kan hende det er noe settinger så jeg får snakke med lokal VW forhandler tenker jeg.
Har også problemer. Og jeg har tilogmed vært inne med VCDS og skrudd på det som andre forum anbefaler. Funket en kort stund.
e-Golf | X75D

GOK1970

Har samme problem. Virket når bilen var ny 22. juni, men forsvant kort tid etterpå. Nå vises 0 meldinger. Noen som har funnet en løsning? Lokal VW forhandler har ikke peiling.... :(

elektro

Jeg har norsk bil, men har aldri sett noen trafikkmeldinger.. Bor i Oslo. Vet at NRK hadde problemer med tjenesten en stund, men ikke enda vel?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

bno

Godt vi er flere som jobber med dette.  Jeg skal en tur til lokal forhandler i morgen å forhøre meg ift dette generisk. Har ICE ogso eks. Vis problemet. ?..
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

dabis

Jeg befinner meg i nærheten av Sverige og har fått inn flere svenske meldinger men 0 norske.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA