Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Kramer, onsdag 10. juni 2015, klokken 15:49

« forrige - neste »

Kramer

Da jeg kjøpte bilen hadde den en oversikt over trafikkproblemer (kø, veiarbeid etc).
Men når jeg nå trykker på "Trafic" får jeg beskjed om at det ikke er noen meldinger. I hht instruksjonsboken skal jeg krysse av for "online informasjon", men det valget ligger ikke der det er beskrevet.
Har denne funksjonen blitt bort?

mihkku

Discover Pro henter TP informasjon fra radiostasjoner. Online delen som f.eks Google traffic info er kun tilgjengelig om du har versjonen med simkort port, noe dessverre kun importerte utgaver har.

bno

Har importert bil med sim slot. Jeg har lett etter valget du nevner og finner ikke dette selv om det står i instruksjonshefte både i det Tyske og det Norske. Derimot finner jeg et valg i DAB radio delen for valg av trafikk info, men regner med at du har funnet dette allerede. Har ikke fått teste om det fungere enda.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

SteinarSun

Jeg har hatt trafikkinfo inntil ganske nylig.
Vet ikke om systemet er nede for øyeblikket eller om jeg har resatt noe, men så vidt jeg kunne se var dette meldinger fra statens vegvesen om stengte veier etc.
Har også importert bil med sim, men ikke dab
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

elektro

#4
Kan ikke forstå at Google maps ikke er standard på alle biler i 2015. Det er vel kanskje noen lisenser osv. som skal til, men hvor vanskelig kan det være når alle har appen på smarttelefonen sin?

For øvrig har jeg aldri vært borti et Navi system som fungerer tilfredsstillende. Volvo sitt er jo helt katastrofe.. BMW Navi Pro med Google maps fungerer, hvis du bare klarer å taste inn adressen - og har råd til det. Tesla må jo være den eneste produsenten som har løst dette på en bra måte? Men det skulle jo bare mangle i den prisklassen..

Det finnes jo andre systemer som TomTom live osv, men det fungerer då vidt jeg vet ikke i Norge. I alle fall ikke det integrerte systemet i min ett år gamle Mazda 6. Så jeg får fortsette å kjøre rundt med telefonen i hånda mens jeg hører på P4 da, også i e-Golfen.. Apple carplay ville kanskje løst dette, men min bil står i Bremerhaven og støver ned, 2015 modell.. Kanskje derfor jeg er litt sur, fordi den ikke var med båten som kom til Oslo i dag.  >:(
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

mihkku

Ved å ha en SIM kort i bilen, så kan du aktivere Google Maps funksjonen ved å bruke f.eks VCDS. Vær klar over en ting (tilbakemeldinger fra folk som har gjort dette), mobildata skyter i været.

bno

#6
Sitat fra: SteinarSun på mandag 11. mai 2015, klokken 21:04
Jeg har hatt trafikkinfo inntil ganske nylig.

Samme her. Har googlet litt og det handler vel også om kompatibilitet der forutsetningen for optimal funksjon forutsetter at mobilen støtter rSAP protokollen over bluetooth slik jeg oppfatter det. Ellers må man bruke sim slot for de som har det. Det får jeg testet ut i morgen. Ellers fulgte det med en Nokia mobil til bilen og den er (selvsagt) fullt ut kompatibel, men så vist ikke noen smartphone. ;D Jeg får eventuelt forsøke den. Med kompatibel telefon vil man i følge Discover pro bruker manualen få tilgang til car-net funksjoner herunder Goggle map, men det nevnes at den trekkes data som nevnt ovenfor her.   

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektro

Sitat fra: mihkku på mandag 11. mai 2015, klokken 21:48
Ved å ha en SIM kort i bilen, så kan du aktivere Google Maps funksjonen ved å bruke f.eks VCDS. Vær klar over en ting (tilbakemeldinger fra folk som har gjort dette), mobildata skyter i været.

Gjelder dette også norske biler? Mobildata bør ikke være noe problem, det er jo blitt nesten gratis. Det er vel ikke snakk om mange GB i måneden?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

mihkku

Er kun importerte biler som har sim kort holder, hvertfall de som kommer fra Tyskland. En kompis sin mobildatagrense på 1gb (ekstra sim via Tele2) ble brukt opp på 2 dager mens en annen her på forumet rapportere det samme. Usikker om dette kan fikses på eller om det er noe de har gjort feil, har ikke fått testet dette ut selv da jeg har den Norske utgaven.

elektro

Såpass ja! :o

Lurer fælt på hvorfor det ikke er SIM-kort leser i de norske bilene.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

bno

Dette med sim vs ikke sim slot går kanskje på at premium ver. ikke leveres i Norge ?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Sitat fra: bno på mandag 11. mai 2015, klokken 22:05
Dette med sim vs ikke sim slot går kanskje på at premium ver. ikke leveres i Norge ?
Spot on.
e-Golf | X75D

janegils

Sitat fra: Kramer på mandag 11. mai 2015, klokken 12:53
Da jeg kjøpte bilen hadde den en oversikt over trafikkproblemer (kø, veiarbeid etc).
Men når jeg nå trykker på "Trafic" får jeg beskjed om at det ikke er noen meldinger. I hht instruksjonsboken skal jeg krysse av for "online informasjon", men det valget ligger ikke der det er beskrevet.
Har denne funksjonen blitt bort?

Samme hos meg, når bilen var 'ny' så hadde eg Traffic-info.
Men no...ingen meldingar.

viggosk

Jeg har riktig nok mange, men der er alle svenske meldinger, noen som vet hvor man stiller inn dette?

elektro

Hva annet ekstra er det i Premium versjonen? Kan SIM modulen ettermonteres?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA