Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SAXO,LiFePO4 > original måler, kan den brukes?

Startet av Ladefabrikken, lørdag 21. november 2009, klokken 18:57

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Jeg var på vrakplassen melom Bryn Alnabru husker ikke hva det heter der. Der står det et vrak av en Think med motor og driverk + en del andre deler. Den står ikke sammen med de andre bilene men borte ved jern og metal avdelingen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

Stokstad, tror jeg. svingte bortom litt etter kl 17, men da var det stengt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ladefabrikken

Stokstad var navne ja. Det var i går jeg så den der.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ken

Jeg har mulig behov for motoren hvis noen skal innom.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

hens

#5
Beklager Ken,
bilen var flat da jeg ankom kl 13.
I følge Roy var både motor og kontroller skadet utvendig.     
Jeg skal være på hugget. De ventet visstnok inn flere.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

#6

Merkelig oppførsel. Jeg avtalte med "sjefen" på Stokstad i morges at vi (Henning og jeg) kunne plukke bilen ren for 3000,- og at den skulle stå der ut neste uke. Sa at Henning kommer ca kl 13. De dro bilen frem fra en haug med metallskrap for meg. Det var flere av de som jobbet der som var interesserte da de hørte at vi kjører gratis i bomringen og kan bruke kollektivfeltet.

Jeg tok med meg en gearvelger, innvendig speil, begge seter og sidepaneler i bagasjerom med oppbevaringsnett og høyttalere for 1000,-.

Det var slått hull i koblingsboksen oppå motoren, noen ledninger var kuttet eller revet av og det sto skrevet "defekt" med tusj på motorstyringen. Ledninger til DC/DC converteren var også kuttet. Hele gearlås motor-systemet var borte. Hele batterikassa var borte.

Dro innom Automotive etterpå og hentet den defekte motorstyringen til "adda". Gratis. Tusen takk til Automotive.

***Tusen takk for tipset, 2EL!***
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#7
Takk for omtanke gutter!
Heldigvis fant jeg feilen på motoren i dag. En av de fas ledninger til motoren er dårlig isolert og lekker til skjerming utenpå. Jeg hadde regnet på å bytte spolene med en skadet motor, men det var umulig uten å kappe av kabelskoene. Feilen ligger utenfor motoren og jeg skal sørge på at co-ax skjerming er ikke koblet mot jord og at jeg må skjerme utenpå kabelen til å ungå støy. Definitivt noe for Wikien.

Knekt noen umbrako bolter underveis pga. korrosjon og må improvisere noe siden det er de som holder ende platen på plass og tetter vannkappe. Må smøre hoved lager også.

Kan ikke Automotive gi beskjed nå de skroter de bilene?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#8
Sitat fra: Ken på lørdag 17. oktober 2009, klokken 00:41
Takk for omtanke gutter!
Skulle bare mange, Ken. Vet at du ville gjort det samme hvis biler ble skrotet der du er. Imponert over at du fant feilen. Selv en ledning kan man få bruk for! Ta vare på alt!

Sitat fra: Ken på lørdag 17. oktober 2009, klokken 00:41
Kan ikke Automotive gi beskjed nå de skroter de bilene?
Denne har nok ikke vært innom Automotive selv om det er nærligende å gjette det siden de ligger bare 2,5 km fra hverandre.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#9
Gi meg aldri når det gjelder Think ;)
Tok bare 3 uker ??? Å bruke Megger var nøkkelen.

Motoren ville ha blitt skrotet hvis Ford eller automotive fant feilen.
Jeg begynte å sage spor i aluminium koblingboks på toppen av motor til å frigjøre ledningene så at de kunne tråes inn og ut av motorhus sammen  med viklinger. Det gikk ikke, strekkavlastere var for store. Ser ut som ledninger bygges klar før de er koblet til viklingene.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#10
Kommer nettopp fra Stokstad nå, Th!nk står der enda, men var flyttet og plassert på taket av en annen bil. De som trenger noe må reagere snarest, det er åpent 8 - 16.

Jeg har ikke anledning til å dra dit i morgen tidlig, men vil gjerne ha:
* komplett ledningsnett
* bakdørlåsen (ny type med motordrift)
* tenningslås og høyre dørlås (har sikret meg nøkkel til disse)

Varmeapparatet er en 3 kilowatts vifteovn som går på 120V (varme) og 12V (vifte) og er veldig kjekk å ha til å lade ut komplette batteripakker.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

La til et bilde på en tidligere post.

Det synes tydelig at bakakselen er fjernet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

#12
Sitat fra: El rayo på mandag 19. oktober 2009, klokken 15:56
Varmeapparatet er en 3 kilowatts vifteovn som går på 120V (varme) og 12V (vifte) og er veldig kjekk å ha til å lade ut komplette batteripakker.
Det skulle jeg gjerne hatt, men med de åpningstidene blir det vanskelig å få tid til å dra dit.
Ser heller ikke i verkstedmanualen hvor eller hvordan det sitter, og er som kjent PSA mann (så langt).

Sitat fra: El rayo på mandag 19. oktober 2009, klokken 23:06
La til et bilde på en tidligere post.
Bilde?  Hvor ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ladefabrikken

Så bra at det er noen av dere som har fått litt deler ut av bilen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA