Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Annual shareholder meeting - 2015

Startet av Rico, onsdag 10. juni 2015, klokken 14:10

« forrige - neste »

Rico

Ser det er mye prat om at man burde ha bestilt dobbeltlader i det man la inn ordre på bilen, men det er jo ikke lenger en opsjon for å gjøre det. Vil det si at dobbeltladere kun nå kan ettermonteres til 4 x prisen det var før?

mvh
Rico

Muffinman

2x prisen ca. Det er vel antydet  pris rundt 18.000.

jkirkebo

Sitat fra: Rico på mandag 11. mai 2015, klokken 11:04
Ser det er mye prat om at man burde ha bestilt dobbeltlader i det man la inn ordre på bilen, men det er jo ikke lenger en opsjon for å gjøre det. Vil det si at dobbeltladere kun nå kan ettermonteres til 4 x prisen det var før?

Nei, den kan ettermonteres til ~180% av av prisen den kostet før.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rico

Hmmm.. spesielt av Tesla uansett.

Er dette "must have" utstyr? Vil legge opp 32A 1 fas og begrense lading til 25A hjemme, har også mulighet for 13A lading på jobben. Har hurtigladet ytterst sjeldent på Leafen, men det har jo også en sammenheng med dens begrensede rekkevidde.

Epleskreller

Det er det lange tråder om... Du vil ikke få nytte av dobbeltlader med 25A enfase på blå stikk hvertfall..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Rico

Sitat fra: Epleskreller på mandag 11. mai 2015, klokken 11:40
Det er det lange tråder om... Du vil ikke få nytte av dobbeltlader med 25A enfase på blå stikk hvertfall..

Nei det er det jeg også har forstått så langt, men takk for bekreftelsen :)  Dermed ser jeg ikke helt det store behovet for dobbeltlader med mitt kjøremønster.

jkirkebo

Sitat fra: Rico på mandag 11. mai 2015, klokken 11:27
Hmmm.. spesielt av Tesla uansett.

Er dette "must have" utstyr? Vil legge opp 32A 1 fas og begrense lading til 25A hjemme, har også mulighet for 13A lading på jobben. Har hurtigladet ytterst sjeldent på Leafen, men det har jo også en sammenheng med dens begrensede rekkevidde.

Det blir jo helt avhengig av kjøremønster. Jeg lader ca. en time på 22kW på vei til og fra hytta, så for meg er det helt essensielt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim@sancon.no

Når jeg har vært på langtur 10-20mil hver vei, så har det ved destinasjonen vært 22kw som jeg bare fikk 11kw av. Har ennå ikke vært på langtur og benyttet SC, kun litt test på klett sidestykke er i nærområdet.

Eneste jeg angrer på ved tesla kjøpet er at jeg ikke valgte dobbelt lader. Fikk forresten pris på 21 ett eller annet tusen hos Tesla på på Lade for ettermontering.

Nå får du vel ikke dobbelt lader ved levering, så om dette er en ny bil, så er det vel bare å vente og se om behovet er der.

Havebigfun

Hvis du bestiller dobbellader med bilen blir den riktignok ettermontert men du sparer momsen om du betaler den med nybilregningen.

Muffinman

JA! La oss lage en ny tråd om dobbelt vs enkeltlader, for de finnes det så få av fra før - og de få som finnes er jo så korte også  :P

RaBalder

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. mai 2015, klokken 19:22
JA! La oss lage en ny tråd om dobbelt vs enkeltlader, for de finnes det så få av fra før - og de få som finnes er jo så korte også  :P

Hahaha, det skal bli godt å endelig få landet diskusjonen om en eller to  ;D  ;D

Jejl

Har forstått det slik at en sc består av mange ladere helt like de som er i bilen. Når Tesla skal i gang med å lage destinasjonsladere etterhvert, så er det vel ingenting i veien for å ha en (eller tre) ekstra lader på selve ladeplassen? Da kan alle lade med 22kw (eller 44kw).

fredag

Sitat fra: Jejl på mandag 11. mai 2015, klokken 21:09
Har forstått det slik at en sc består av mange ladere helt like de som er i bilen. Når Tesla skal i gang med å lage destinasjonsladere etterhvert, så er det vel ingenting i veien for å ha en (eller tre) ekstra lader på selve ladeplassen? Da kan alle lade med 22kw (eller 44kw).

Destinasjonsladere er AC-ladere. Sannsynligvis vanlige type2-ladebokser. Ikke supercharger i miniatyr.

Dermed får du kun max 11kW på en destinasjonslader hvis du bare har enkeltlader. 22kW hvis du har dobbeltlader.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bb

Jeg har hørt rykter om at dobbeltladeren skal komme tilbake i konfiguratoren.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Sitat fra: bb på mandag 11. mai 2015, klokken 22:01
Jeg har hørt rykter om at dobbeltladeren skal komme tilbake i konfiguratoren.
Lurer virkelig på hva de tenkte når de fjernet den.
Det var en åpenbart klønete beslutning av så mange grunner at det må ha vært produksjonsproblemer eller tilsvarende som førte til midlertidig bortfall.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA