Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Vollengen, onsdag 10. juni 2015, klokken 10:11

« forrige - neste »

Vollengen

Hei.
Bestilte ny e-golf for noen dager siden. Kommer ikke før i juli, men bruker tiden flittig her inne til å tilegne meg kunnskap.
Synes 10amp laderen som følger med er alt for treig..har derfor sett på muligheten for ladeboks og uoriginal 16amp lader. Ikke lett å bli klok i jungelen som finnes der ute. Har vel tenkt at "reiselader" er det beste, da man kan bruke det ute på reise også. Har noen erfaring med: Justerbar 16A/10A EVI Ladekabel med Mennekes og LED-skjerm, https://evi.shopitoo.com/product.html/justerbar-16a/10a-evi-ladekabel-med-mennkes?category_id=5
Synes prisen er så lav i forhold til alle andre. De fleste andre ligger rundt 5-6000kr
Setter stor pris på innspill! Hvis jeg skulle gått for vegglader, så likte jeg veldig godt: http://www.nofuel.no/Produkt/type2-veggboks-32a-mfast-kabel#product

( har lest igjennom andre Innlegg med meninger om lader lenger bak i forumet her, uten å klare og bestemme meg)

bno

Har vel en god del å gjøre med kjørebehov m.v. Har hatt Leaf i 3 år og vurderte aldri å gå for en fast lade-installasjon, men greide meg meget godt med kladden som fulgte med. I tillegg kjøpte jeg meg en portabel ladekabel med variable ladefart 6, 10 og 16 amper. For meg var det eg grei løsning. Hva fremtiden bringer er noe annet og jeg avventer utviklingen innen jeg vurderer fast anlegg. Men foreløpig med batt. kap som eksisterer i min E-Golf så vil ikke jeg gå for annet enn portablet utstyr. Mer anvendelig å ha dette med på farten enn medfølgende 10A kladd.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hottentott33

Sitat fra: post@vollengen.com på søndag 10. mai 2015, klokken 23:50
Hei.
Bestilte ny e-golf for noen dager siden. Kommer ikke før i juli, men bruker tiden flittig her inne til å tilegne meg kunnskap.
Synes 10amp laderen som følger med er alt for treig..har derfor sett på muligheten for ladeboks og uoriginal 16amp lader. Ikke lett å bli klok i jungelen som finnes der ute. Har vel tenkt at "reiselader" er det beste, da man kan bruke det ute på reise også. Har noen erfaring med: Justerbar 16A/10A EVI Ladekabel med Mennekes og LED-skjerm, https://evi.shopitoo.com/product.html/justerbar-16a/10a-evi-ladekabel-med-mennkes?category_id=5
Synes prisen er så lav i forhold til alle andre. De fleste andre ligger rundt 5-6000kr
Setter stor pris på innspill! Hvis jeg skulle gått for vegglader, så likte jeg veldig godt: http://www.nofuel.no/Produkt/type2-veggboks-32a-mfast-kabel#product

( har lest igjennom andre Innlegg med meninger om lader lenger bak i forumet her, uten å klare og bestemme meg)

Før du installerer stasjon hjemme, så ville jeg ventet til du fikk bilen for å se om ikke den medfølgende kabelen faktisk holder. Jeg går og venter på ny kurs inn i garasjen med hensikt om å montere ladestasjon, men så sannelig ser det jo ut til at den originale holder til lading hjemme og vel så det. Den originale kabelen som følger med er visstnok 13 A iflg min forhandler.

Men ellers så var jo den kabelen du linket til veldig billig. Jeg går egentlig og venter på at @electrolux og Elbilhjelpen.no skal få inn Charge amps som e-Golf kan bruke, men denne kabelen kostet jo såpass mye mindre at valget plutselig ble litt vanskelig her...
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

elektrolux

Sitat fra: hottentott33 på mandag 11. mai 2015, klokken 00:31Jeg går egentlig og venter på at @electrolux og Elbilhjelpen.no skal få inn Charge amps som e-Golf kan bruke, men denne kabelen kostet jo såpass mye mindre at valget plutselig ble litt vanskelig her...

Ray kabelen fra Charge-amps kommer dessverre først til høsten, men vi har nå EVS16-2 på lager til 5500 kr. En flott kladdløs justerbar 16A ladekabel på 6,5 m
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vollengen

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. mai 2015, klokken 08:21
Sitat fra: hottentott33 på mandag 11. mai 2015, klokken 00:31Jeg går egentlig og venter på at @electrolux og Elbilhjelpen.no skal få inn Charge amps som e-Golf kan bruke, men denne kabelen kostet jo såpass mye mindre at valget plutselig ble litt vanskelig her...

Ray kabelen fra Charge-amps kommer dessverre først til høsten, men vi har nå EVS16-2 på lager til 5500 kr. En flott kladdløs justerbar 16A ladekabel på 6,5 m

Hva er forskjellen på evs16-2 og den kommende Ray kabelen? Hva blir utsalgsprisen på den?

Vollengen

Er det ingen her inne som har noen kjennskap til evi-ladekabel?

Vollengen

Sitat fra: hottentott33 på mandag 11. mai 2015, klokken 00:31
Sitat fra: post@vollengen.com på søndag 10. mai 2015, klokken 23:50
Hei.
Bestilte ny e-golf for noen dager siden. Kommer ikke før i juli, men bruker tiden flittig her inne til å tilegne meg kunnskap.
Synes 10amp laderen som følger med er alt for treig..har derfor sett på muligheten for ladeboks og uoriginal 16amp lader. Ikke lett å bli klok i jungelen som finnes der ute. Har vel tenkt at "reiselader" er det beste, da man kan bruke det ute på reise også. Har noen erfaring med: Justerbar 16A/10A EVI Ladekabel med Mennekes og LED-skjerm, https://evi.shopitoo.com/product.html/justerbar-16a/10a-evi-ladekabel-med-mennkes?category_id=5
Synes prisen er så lav i forhold til alle andre. De fleste andre ligger rundt 5-6000kr
Setter stor pris på innspill! Hvis jeg skulle gått for vegglader, så likte jeg veldig godt: http://www.nofuel.no/Produkt/type2-veggboks-32a-mfast-kabel#product

( har lest igjennom andre Innlegg med meninger om lader lenger bak i forumet her, uten å klare og bestemme meg)

Før du installerer stasjon hjemme, så ville jeg ventet til du fikk bilen for å se om ikke den medfølgende kabelen faktisk holder. Jeg går og venter på ny kurs inn i garasjen med hensikt om å montere ladestasjon, men så sannelig ser det jo ut til at den originale holder til lading hjemme og vel så det. Den originale kabelen som følger med er visstnok 13 A iflg min forhandler.

Men ellers så var jo den kabelen du linket til veldig billig. Jeg går egentlig og venter på at @electrolux og Elbilhjelpen.no skal få inn Charge amps som e-Golf kan bruke, men denne kabelen kostet jo såpass mye mindre at valget plutselig ble litt vanskelig her...

Fant ut allerede etter å ha lant e-golf 1 helg at ladingen gikk alt for treigt... så ikke noe alternativ å lade med annet enn 16amp. Bilen skal gå 8mil med jobbkjøring hver dag + litt på fritid...

Sirup

#7
Har du kjøpt feil bil?

Med det bruksmønsteret som du beskriver, så er det ikke sikkert at e-Golf er rette bilen for deg.

Du skriver ikke hvor mye du kommer til å kjøre på fritiden eller om du har lademulighet på jobben, men med 8 mil kjøring til/fra jobb blir det knapt med strøm om vinteren.

VW e-Golf
Tesla Model X75

Vollengen

#8
Sitat fra: Askøy på mandag 11. mai 2015, klokken 10:38
Har du kjøpt feil bil?

Med det bruksmønsteret som du beskriver, så er det ikke sikkert at e-Golf er rette bilen for deg.

Du skriver ikke hvor mye du kommer til å kjøre på fritiden eller om du har lademulighet på jobben, men med 8 mil kjøring til/fra jobb blir det knapt med strøm om vinteren.

det er litt under 4 mil hver vei og ut i fra andre tilbakemeldinger her på forumet, så tror jeg det skal holde.
Vet ikke om det blir lade muligheter på jobb enda, da bygget er under oppføring.. men det er mulighet for hurtiglader ca 1 mil fra jobben og jeg har bestilt bilen med varmepumpe. Har også dieselbil hvis det blir knapt med strøm til fritid om vinteren..
Så får det vise seg om det var ett lurt valg eller ikke  :D

bno

Du en flott bil som ser ut til å passe ditt bruk. Status nå er at du kun kan lade med maksmal ladefart på 10A. Om noe tid frem vil man kunne se oppgradering av både batterier og lader i bilene. Da har du minst 2 valg: Velge kabel med styring hvor du kan regulere ladefarten i steg som nevnt i mitt innlegg over her. Eller tenke litt fremover og også kunne lade opp til 32. Da kan du se litt i i denne linken: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15895.msg246897.html#msg246897

Alternativt elbilhjelpen tror jeg har semiportabel opplegg opp til og med 32A.

Ellers gå for Charge Amp. Det fine med denne fravær av kladd derfor håndterlig da styring av ladefart ligger i håndtaket.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Per-Arne Hoff

Hehe, nesten frustrende å innse at jeg har så utrolig lite kontroll på dette med lading og kabler og plugger på bilsiden. Men, jeg våger meg da å spørre: Jeg har en 3-fase 16A blå CEE-veggboks i garasjen, og en e-Golf på vei. Hva er p.t. det beste produktet som vil gi meg mest lading pr tidsenhet og er kompatibelt i begge ender? :-D

Kravstort spørsmål? Neida...

raggi

Ser det er flere som kommenterer at de har fått opplyst at standardkabelen gir 13A og ikke 10A. Dette sa min selger til meg også . Er dette tilfelle da ?

egolfxxx

Sitat fra: raggi på mandag 11. mai 2015, klokken 15:40
Ser det er flere som kommenterer at de har fått opplyst at standardkabelen gir 13A og ikke 10A. Dette sa min selger til meg også . Er dette tilfelle da ?
Hva står det på kladden din da? Hvis det står 10A på denne å selger mener den drar 13A hadde jeg nok stolt på merkinga :o Ellers kan du kjøpe deg en som ligner på denne for å få ting på rene:http://www.lampegiganten.no/Strommaler.html?partner_no=froogle&gclid=CJqN5c-gusUCFSOzcgodiUgAmA

jan-c

#13
Sitat fra: raggi på mandag 11. mai 2015, klokken 15:40
Ser det er flere som kommenterer at de har fått opplyst at standardkabelen gir 13A og ikke 10A. Dette sa min selger til meg også . Er dette tilfelle da ?
I instruksjonsboka er den beskrevet på side 190 - bilde 142. Teksten på side 191 sier: "Den medfølgende ladekabelen for stikkontakter på inntil 2,3kW...."
Dvs inntil 10A - noen ganger føles dette som treegt. Anbefaler derfor en 16A løsning for de som bruker bilen etter en litt lengre jobb-pendling, som har et stykke kjøring til hurtiglader, og som ønsker å ha relativt parat bil.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

hottentott33

Sitat fra: jan-c på mandag 11. mai 2015, klokken 20:07
Sitat fra: raggi på mandag 11. mai 2015, klokken 15:40
Ser det er flere som kommenterer at de har fått opplyst at standardkabelen gir 13A og ikke 10A. Dette sa min selger til meg også . Er dette tilfelle da ?
I instruksjonsboka er den beskrevet på side 190 - bilde 142. Teksten på side 191 sier: "Den medfølgende ladekabelen for stikkontakter på inntil 2,3kW...."
Dvs inntil 10A - noen ganger føles dette som treegt. Anbefaler derfor en 16A løsning for de som bruker bilen etter en litt lengre jobb-pendling, som har et stykke kjøring til hurtiglader, og som ønsker å ha relativt parat bil.

Hmm... Snodig at jeg (og tydeligvis flere) fikk opplyst at den ladet på 13 A. Men du har nok rett med 10 A, for når jeg ser på tidene det tar å lade opp, så kan det stemme med 10 A.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA