Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Vollengen, onsdag 10. juni 2015, klokken 10:11

« forrige - neste »

nofuelno

Sitat fra: Per-Arne Hoff på mandag 11. mai 2015, klokken 13:07
Hehe, nesten frustrende å innse at jeg har så utrolig lite kontroll på dette med lading og kabler og plugger på bilsiden. Men, jeg våger meg da å spørre: Jeg har en 3-fase 16A blå CEE-veggboks i garasjen, og en e-Golf på vei. Hva er p.t. det beste produktet som vil gi meg mest lading pr tidsenhet og er kompatibelt i begge ender? :-D

Kravstort spørsmål? Neida...

Mennekes 16A lader med CEE kontakt: http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

stefse

7000,- for den greia. Er det noen som vet hva som egentlig foregår inni den kladden? Er det en trafo eller kun reléfunksjon?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

jonrb

Sitat fra: Per-Arne Hoff på mandag 11. mai 2015, klokken 13:07
Hehe, nesten frustrende å innse at jeg har så utrolig lite kontroll på dette med lading og kabler og plugger på bilsiden. Men, jeg våger meg da å spørre: Jeg har en 3-fase 16A blå CEE-veggboks i garasjen, og en e-Golf på vei. Hva er p.t. det beste produktet som vil gi meg mest lading pr tidsenhet og er kompatibelt i begge ender? :-D

Kravstort spørsmål? Neida...

Hvis 3-fase-kursen din har jordfeilbryter kan du lage en enkel overgang fra 3-fas til 1-fas CEE. Og så bruke en 16A-lader med CEE-kontakt. Eventuelt bytte ut støpselet på ladeledningen med 3-fas CEE. Den fra EVI er vel den rimeligste. Jeg er godt fornøyd med den.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

jonrb

Sitat fra: stefse på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:43
7000,- for den greia. Er det noen som vet hva som egentlig foregår inni den kladden? Er det en trafo eller kun reléfunksjon?

Ingen trafo, men rele-funksjon og signal til bilen hvor mye strøm som kan trekkes. Den som er med bilen gir signal om max 10A, andre kan gi signal om 13A eller 16A. Og så er det vel sjekk av at jordingen er i orden, og evt teperatur-overvåking av støpsel og kladd som stopper lading dersom noe går varmt.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

stefse

Alle disse funksjonene bortsett fra termoelementet kunne vel sittet i bilen?
Er sikkert jeg som ikke skjønner noe her, men for meg virker det som en ren Mikke-mus boks med blinkende dioder og noe tungt inni som gjør at den skal se dyr ut.
::)

Spøk til side, jeg har forskt med å ha ladingen stilt ned til 5A i det siste uten at det har påvirket bruken av bilen. Så behovet for 16A er kanskje ikke så stort som man tror.  Men kjekt å ha selvsagt.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Per-Arne Hoff

Sitat fra: nofuelno på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:33
Sitat fra: Per-Arne Hoff på mandag 11. mai 2015, klokken 13:07
Hehe, nesten frustrende å innse at jeg har så utrolig lite kontroll på dette med lading og kabler og plugger på bilsiden. Men, jeg våger meg da å spørre: Jeg har en 3-fase 16A blå CEE-veggboks i garasjen, og en e-Golf på vei. Hva er p.t. det beste produktet som vil gi meg mest lading pr tidsenhet og er kompatibelt i begge ender? :-D

Kravstort spørsmål? Neida...

Mennekes 16A lader med CEE kontakt: http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product

Supert! Tusen takk! :)

jkirkebo

Sitat fra: stefse på lørdag 16. mai 2015, klokken 00:02
Alle disse funksjonene bortsett fra termoelementet kunne vel sittet i bilen?
Er sikkert jeg som ikke skjønner noe her, men for meg virker det som en ren Mikke-mus boks med blinkende dioder og noe tungt inni som gjør at den skal se dyr ut.
::)

Ladestasjonen stilles inn til den kursen den er koblet på, og singaliserer tilgjengelig strømstyrke til bilen. F.eks 25A om det er en 25A kurs. Denne funksjonaliteten kan ikke flyttes over i bilen da bilen ikke har peiling på hvilken strømstyrke kursen kan levere. Systemet er altså basert på ideen om faste ladestasjoner,  derfor kalles medfølgende mobile ladekabel ofte for "nødladekabel". Men selv der har det sin funksjon, f.eks Tesla sim ladekabel justerer signaliseringen til bilen avhengig av hvilken adapter som plugges i enden av den. 13A for schuko-adapteren, 16A for 400V rød 3-fase CEE adapter og 32A for 230V blå 1-fase CEE adapter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leafy

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. mai 2015, klokken 08:21
Sitat fra: hottentott33 på mandag 11. mai 2015, klokken 00:31Jeg går egentlig og venter på at @electrolux og Elbilhjelpen.no skal få inn Charge amps som e-Golf kan bruke, men denne kabelen kostet jo såpass mye mindre at valget plutselig ble litt vanskelig her...

Ray kabelen fra Charge-amps kommer dessverre først til høsten, men vi har nå EVS16-2 på lager til 5500 kr. En flott kladdløs justerbar 16A ladekabel på 6,5 m

Mulig EVS16-2 er bra, men forhandleren svarer ikke på kundehenvendelser. Sendt to mailer nå uten å få svar...
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Cox

Kjøpte EVS16-2 (kladdløs, regulerbar 1-16A, m schuko) hos Elbilhjelpen, og den funker helt greit.  Originalkabelen fra VW henger nå fast i garasjen, og pistolen står i en passiv holder.  Bare å plugge rett inn, akkurat som en fastmontert ladestasjon (dog på 10A, alternativt bruker jeg den "kladdløse").
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

stefse

"Denne kabelen er justerbar i 1A trinn mellom 6A og 16A. Leveres med 6,5 meter kabel med Schuko eller Cee støpsel"

Dette begynner å ligne noe fornuftig. Når får Kineserne kopiert opp dette så den kan kjøpes for 1/10 av prisen?  ;D
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Leafy

Sitat fra: Cox på tirsdag 19. mai 2015, klokken 22:29
Kjøpte EVS16-2 (kladdløs, regulerbar 1-16A, m schuko) hos Elbilhjelpen, og den funker helt greit.  Originalkabelen fra VW henger nå fast i garasjen, og pistolen står i en passiv holder.  Bare å plugge rett inn, akkurat som en fastmontert ladestasjon (dog på 10A, alternativt bruker jeg den "kladdløse").

Husker EVS-16 den siste innstillingen, eller må man velge ampere for hver gang?
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

hottentott33

Sitat fra: Vollengen på mandag 11. mai 2015, klokken 10:13
Er det ingen her inne som har noen kjennskap til evi-ladekabel?

Jeg bestilte den 16A evi-kabelen til 3300,- og fikk beskjed om at den skulle bli sendt tirsdag i neste uke, så jeg skal gi en oppdatering etterhvert. Dette var såpass billig at den bare må prøves, jeg vurderer å handle enda en hvis den fungerer bra, en permanent i garasjen og en i bilen.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

elektrolux

Sitat fra: Leafy på tirsdag 19. mai 2015, klokken 19:50
Mulig EVS16-2 er bra, men forhandleren svarer ikke på kundehenvendelser. Sendt to mailer nå uten å få svar...

Noen mail når ikke fram til oss. Da er det lurt å ringe, så sender jeg ut en mail dere kan svare på. Besvarer selvfølgelig alle mail jeg får inn.

Den husker siste innstilling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sidewinder

Sitat fra: hottentott33 på torsdag 21. mai 2015, klokken 00:57
Sitat fra: Vollengen på mandag 11. mai 2015, klokken 10:13
Er det ingen her inne som har noen kjennskap til evi-ladekabel?

Jeg bestilte den 16A evi-kabelen til 3300,- og fikk beskjed om at den skulle bli sendt tirsdag i neste uke, så jeg skal gi en oppdatering etterhvert. Dette var såpass billig at den bare må prøves, jeg vurderer å handle enda en hvis den fungerer bra, en permanent i garasjen og en i bilen.

Denne virker bra.
Skjønner ikke hvorfor de andre tar så sinnsykt betalt for kablene.

valvolainen

Sitat fra: Sidewinder på torsdag 21. mai 2015, klokken 13:49
Sitat fra: hottentott33 på torsdag 21. mai 2015, klokken 00:57
Sitat fra: Vollengen på mandag 11. mai 2015, klokken 10:13
Er det ingen her inne som har noen kjennskap til evi-ladekabel?

Jeg bestilte den 16A evi-kabelen til 3300,- og fikk beskjed om at den skulle bli sendt tirsdag i neste uke, så jeg skal gi en oppdatering etterhvert. Dette var såpass billig at den bare må prøves, jeg vurderer å handle enda en hvis den fungerer bra, en permanent i garasjen og en i bilen.

Denne virker bra.
Skjønner ikke hvorfor de andre tar så sinnsykt betalt for kablene.

På sidene minnner de pent om at de øker prisene så snart de får inn kabler.
Det er litt å selge noe en ikke har billig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA