Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stoffmattene i e-Golf.

Startet av Vollengen, onsdag 10. juni 2015, klokken 10:11

« forrige - neste »

SteinarSun

Sitat fra: raggi på mandag 11. mai 2015, klokken 15:40
Ser det er flere som kommenterer at de har fått opplyst at standardkabelen gir 13A og ikke 10A. Dette sa min selger til meg også . Er dette tilfelle da ?

Er vel bilselgerene som ikke helt har forstått dette.
Medfølgene kabel kan trekke 10A, men det anbefales ofte høyere sikringsstørrelse på kursen da bilen trekker 100% av kapasiteten på en 10A kurs.
Har selv kladden på 10A kurs, og har ikke problemer med sikringsbrudd eller varmgang.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

raggi

Irriterende med bilselgere som ikke har tilstrekkelig kunnskap. Hva skulle en gjort uten dette forumet tro ? hehe
Jeg lader på 16 A kurs, og bruker 10 m 2,5 kvadrats skjøtekabel fint uten antydning til varmgang eller andre problemer, så får vi håpe det fungerer greit over tid  :)

GreenBeHH

Jeg har ingen bil enda, men bruker ventetiden til å forberede meg.  Jeg har kjøpt Ratio ladekabel med kladd (31323) fra Elbilhjelpen og håper at denne fungerer fint med eGolfen når den ankommer snart.  Den virker solid, grei pris og kan justeres i 6-10-16A trinn.  Originalkabelen blir da alltid liggende i bilen. :)
Jeg henger Ratioen opp permanent i min garasje, men kan ta den med på reise hvis det oppstår et behov.  Min bil vil også stå i en carport vegg i vegg med garasjen og da lager jeg et hull i veggen slik at jeg slipper å flytte ladekladden.  Skal ta bilder når installasjon er utført og bil er på plass.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Sirup

Sitat fra: post@vollengen.com på mandag 11. mai 2015, klokken 11:17
Sitat fra: Askøy på mandag 11. mai 2015, klokken 10:38
Har du kjøpt feil bil?

Med det bruksmønsteret som du beskriver, så er det ikke sikkert at e-Golf er rette bilen for deg.

Du skriver ikke hvor mye du kommer til å kjøre på fritiden eller om du har lademulighet på jobben, men med 8 mil kjøring til/fra jobb blir det knapt med strøm om vinteren.

det er litt under 4 mil hver vei og ut i fra andre tilbakemeldinger her på forumet, så tror jeg det skal holde.
Vet ikke om det blir lade muligheter på jobb enda, da bygget er under oppføring.. men det er mulighet for hurtiglader ca 1 mil fra jobben og jeg har bestilt bilen med varmepumpe. Har også dieselbil hvis det blir knapt med strøm til fritid om vinteren..
Så får det vise seg om det var ett lurt valg eller ikke  :D

Med ca 4 mil hver vei til jobb vil det bli lite rekkevidde igjen til fritidskjøring om vinteren om du ikke kan lade på jobb.
Siden du både har hurtiglader og ekstra bil tilgjengelig, så ordner det seg sikkert.
Lykke til med flott bil, vi er strålende fornøyd med vår. Viktig å være klar over begrensningene disse bilene har så man ikke blir skuffet.
Elbil med kort rekkevidde er ikke rett bil for alle, det er bare å innse.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Vollengen

Takk for alle tips! Ser det er flere enn meg som sliter med å holde oversikten  :D
Er det noen som har en 16amp selv som de er fornøyd med og som de kan anbefale med tanke på pris og opplevd kvalitet???

torgrand

Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.

http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=882&cHash=79259062694ccc973ecb1856dc6cab4c
Denne er også helt vann og støv-tett (IP-65).
Jeg er super fornøyd og den har ladet hver eneste natt siden november uten noen problemer.

Vollengen

Sitat fra: torgrand på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:29
Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.

http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=882&cHash=79259062694ccc973ecb1856dc6cab4c
Denne er også helt vann og støv-tett (IP-65).
Jeg er super fornøyd og den har ladet hver eneste natt siden november uten noen problemer.

Den ser bra ut denne, men vet du om det går ann å få den med CEE kontakt? Har ikke lyst til å bruke "vanlig" kontakt på 16amp.. Er vel ikke bare til å bytte pluggen, da det er temp overvåkning i pluggen..

e-Kvaase

Sitat fra: post@vollengen.com på onsdag 13. mai 2015, klokken 07:37
Sitat fra: torgrand på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:29
Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.

http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=882&cHash=79259062694ccc973ecb1856dc6cab4c
Denne er også helt vann og støv-tett (IP-65).
Jeg er super fornøyd og den har ladet hver eneste natt siden november uten noen problemer.

Den ser bra ut denne, men vet du om det går ann å få den med CEE kontakt? Har ikke lyst til å bruke "vanlig" kontakt på 16amp.. Er vel ikke bare til å bytte pluggen, da det er temp overvåkning i pluggen..

Du må bestille art. nr. 31407095.
Det er 4,5 m med CEE og 16A.
Du får denne i en 8 m. versjon også med et annet art. nr.

Hvis du bestiller med Schuko får du IKKE 16A, men 13A.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/V60/Accessories/Document/VCC-483010/2016/all/all/all

e-Kvaase

Elbilhjelpen leverer også en 16A kladd med CEE.
Tror den husker siste ladestryrke nå.

http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html
Har ikke brukt denne selv, men kanskje noen andre her på forumet har erfaring med denne.

jonrb

#24
Jeg har en eldre utgave av kabelen fra EVI. Fungerer helt greit. Har byttet ut støpslet med blå CEE (1-fas) og laget overgang fra shuko til CEE og fra blå 3-fas CEE til 1-fas CEE. Da kan jeg lade med 16 A både hjemme og på hytta og hos svigerforeldrene :-)
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Vollengen

Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 13. mai 2015, klokken 08:44
Sitat fra: post@vollengen.com på onsdag 13. mai 2015, klokken 07:37
Sitat fra: torgrand på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:29
Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.

http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=882&cHash=79259062694ccc973ecb1856dc6cab4c
Denne er også helt vann og støv-tett (IP-65).
Jeg er super fornøyd og den har ladet hver eneste natt siden november uten noen problemer.

Den ser bra ut denne, men vet du om det går ann å få den med CEE kontakt? Har ikke lyst til å bruke "vanlig" kontakt på 16amp.. Er vel ikke bare til å bytte pluggen, da det er temp overvåkning i pluggen..

Du må bestille art. nr. 31407095.
Det er 4,5 m med CEE og 16A.
Du får denne i en 8 m. versjon også med et annet art. nr.

Hvis du bestiller med Schuko får du IKKE 16A, men 13A.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/V60/Accessories/Document/VCC-483010/2016/all/all/all

Glimrende  :D takk for tips. Vet noen om denne husker siste innstilling, eller må man justere den vær gang?

El-kverna

Jeg syntes nå 31336N fra elbilhjelpen er helt genial. Veldig deilig å slippe å dra den medfølgende ladekladden ut og inn av bilen hele tiden. Det er bare å hekte støpselet fra veggen, og sette den inn i bilen, og sette den på plass på veggen etter lading. Ikkeno kabelkveiling eller annet styr. Ladekladden har ligget i fred under bagasjeromsplaten siden ladestasjonen ble montert, da jeg stort sett alltid lader hjemme.

4Matic Fanatic

Sitat fra: torgrand på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:29
Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.
OK pris du fikk, jeg tenkte å kjøpe en av disse men den lokale volvo-pusher'n i Trondheim skulle ha 6400,- for den med 4,5m nå i vinter og det matcha ikke mine ønsker.  :-)
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

e-Golf_Olsen

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 14. mai 2015, klokken 08:02
Sitat fra: torgrand på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:29
Jeg kjøpte Mennekes 16amp lader med 8 meter ledning på Volvo.
Denne er standard på V60 plug-in hybrid og kan kjøpes som ekstrautstyr.
4968,- levert på disk hos min lokale volvo sjappe to dager etter bestilling.
OK pris du fikk, jeg tenkte å kjøpe en av disse men den lokale volvo-pusher'n i Trondheim skulle ha 6400,- for den med 4,5m nå i vinter og det matcha ikke mine ønsker.  :-)

Prisen varier veldig på denne ifra forhandler til forhandler. Betalte 4000,- hos min lokale Volvo forhandler.
Fikk tilbud på 4200,- SEK hos den nærmeste svenske forhandler..
Mvh Christer

2015: e-Golf m/VP Limestone Grey

torgrand

Sitat fra: Vollengen på onsdag 13. mai 2015, klokken 19:06
Glimrende  :D takk for tips. Vet noen om denne husker siste innstilling, eller må man justere den vær gang?
Denne husker instillingen.
Jeg har ikke trykket på den noen gang siden den står fast i Garasjen med CEE stikk.

mvh Torgrim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA