Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av no_way, tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:45

« forrige - neste »

Kjærra

Sa..., da var det min tur. Bakluka og bagasjerommet fullt av vann. Renner ut både i topp og i bunn. Håpløse greier.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

fonberg

Sitat fra: Kjærra på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:38
Sa..., da var det min tur. Bakluka og bagasjerommet fullt av vann. Renner ut både i topp og i bunn. Håpløse greier.

Jeg hadde min inne for fiks av bl.a. vann i bakluka nå nettopp, og fikk da en P85D lånebil, registrert i februar. Lånebilen hadde også vann i bakluka.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Det var skuffende. Klarer de å reparere det permanent?

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. juni 2015, klokken 08:07
Det var skuffende. Klarer de å reparere det permanent?

Litt tidlig å når det gjelder min bil (fikk den tilbake sist fredag). Men jeg kjenner en som fikk reparert sin i fjor vår og den er fortsatt tett siden i hvert fall. Jeg kan legge ut bilde av Teslas fiks-rapport her når jeg kommer hjem i kveld. Vet ikke om de har samme prosedyre på denne fiksen nå som tidligere.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Brede

Har gått over ett år siden jeg fikk det utbedret og det har ikke kommet en dråpe inn etter det.

Muffinman

Fikk også dette utbedret i fjor sammen med baklykter man kunne ha gullfisk i og det er fremdeles tett. Imidlertid leser jeg om en og annen som får problemet på nytt. Forhåpentligvis er reparasjonen holdbar. Men jeg fatter ikke hvorfor dette er så vanskelig å luke ut i produksjonen etter år og titusener produserte biler.

ToWalkOrDrive

Begge mine baklykter var akvarier i mars. Har drøyd ut med fiks, men har fått tid til fiks. Bakluken hadde og fyllt seg opp. Til min forskrekkelse ser alt ut til å ha tettet seg nå. Står og spyler for harde livet, men det fylles ikke opp, selv om det gjorde det i mars. Er det temperaturendring i metaller som gjør at det ekspanderer i varmen, og tetter? Eller mer oppvarmed gummi? Skjønner ingen ting.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

BMW850

Legger merke til at flere som meg har opplevd vannlekkasje i bakluke ca ett år etter bilen ble mottatt. Fikk bil i april 2014 og lekkasje skjedde april i år. Ble utbedret på Drammen Karosseri. Om det har noe med tid eller årstid å gjøre har jeg ikke peiling på.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cato76

Ikke nok med at jeg har hatt vann i baklykten, men nå har også noen av LED lampene i lykten tatt kvelden... Noen andre som har merket dette?

Gjelder kun venstre lykt. Høyre lykten har ikke hatt vann, men denne lykten byttet jeg i desember 2013 etter et ufrivillig møte med et stålgjerde.

Vannet i lykten er forresten ute etter at jeg har boret et hull i lykten for å drenere ut vannet (med godkjenning fra Tesla Drammen).
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

orjan

#54
Jeg har omtrent nøyaktig samme problemet som deg Cato76. Har fukt inne i den venstre lykten på bakluken og en del av de nederste led'ene er mørke.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Cato76

Dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Og sykt dårlig reklame for Tesla da biler med manglende LED i kjørelys og øvre bremselys kjører rundt på veiene. De var veldig flaue på Tesla Drammen også da nye biler kommer inn med dugg i lyktene bak... Håper det kommer en god fix på dette før garantien ryker.  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cra

Sitat fra: Cato76 på torsdag 02. juli 2015, klokken 13:09
Dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Og sykt dårlig reklame for Tesla da biler med manglende LED i kjørelys og øvre bremselys kjører rundt på veiene. De var veldig flaue på Tesla Drammen også da nye biler kommer inn med dugg i lyktene bak... Håper det kommer en god fix på dette før garantien ryker.  ???

Du trenger bare å ha meldt fra om problemet før garantien går ut, så har du et gyldig garanti-krav. At de ikke har en løsning før garantitiden går ut skal ikke du som forbruker lide for.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Og der var bakluka mi full av vann igjen. :( Holdt ca 9mnd denne gangen. Er vel fjerde gangen di prøver å fikse denne lekasjen nå.
Har de fått noen fiks som faktisk funker på dette problemet det siste halvåret? Begynner å bli ganske irriterende for å si det mildt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslanewbie

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 14. september 2015, klokken 10:26
Og der var bakluka mi full av vann igjen. :( Holdt ca 9mnd denne gangen. Er vel fjerde gangen di prøver å fikse denne lekasjen nå.
Har de fått noen fiks som faktisk funker på dette problemet det siste halvåret? Begynner å bli ganske irriterende for å si det mildt.

Du ligger vel ann til å få hevet kjøpet ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RaBalder

Sitat fra: cra på torsdag 02. juli 2015, klokken 13:24
Sitat fra: Cato76 på torsdag 02. juli 2015, klokken 13:09
Dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Og sykt dårlig reklame for Tesla da biler med manglende LED i kjørelys og øvre bremselys kjører rundt på veiene. De var veldig flaue på Tesla Drammen også da nye biler kommer inn med dugg i lyktene bak... Håper det kommer en god fix på dette før garantien ryker.  ???

Du trenger bare å ha meldt fra om problemet før garantien går ut, så har du et gyldig garanti-krav. At de ikke har en løsning før garantitiden går ut skal ikke du som forbruker lide for.
Jeg tror man skal si ifra så fort man ser feilen.

Dvs. får man vann i lyktene etter 1 år, så skal man si fra da. Og ikke vente til det er gått 4.5 år.
Er vel noe med at Selger skal gjøres oppmerksom på en mangel så fort som mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA