Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av no_way, tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:45

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Øggen på mandag 11. mai 2015, klokken 18:26
Hadde dette en gang, men nå er det då mye mose og dritt i ryggelyset at jeg tror det har dannet seg "naturlig tett pakning" Hvem trenger vel kjemisk silikon når naturen ordner det sjøl?!

Cato76

Jeg har også fått ufrivillig akvarium i baklykten og vann i bagasjelokket... Kontaktet Tesla i Drammen og fikk beskjed om at vi setter opp time for bilen, men i mellomtiden anbefalte de å vippe opp proppene nederst i luken for å drenere vannet.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

LA-Thing

Sitat fra: Roma på mandag 11. mai 2015, klokken 17:27
Det høres ut som det ligger en klinkekule inni bakluka. Veldig moro i alle ujevnhetene som finnes på veiene her.

Da er vi to, fikk også klinkekule for noen uker siden. Begge baklyktene skiftet av DK ifjor høst p.g.a. vannlekkasjer. Kanskje de legger inn en klinkekule for å hindre vekst av mose? Mest sannsynlig har noe løsnet siden bakluka lukker seg hardere nå enn da den var ny.
Drammen, Tesla Model S #2510

Muffinman

Lurer på om den harde lukkinga skal være slik? Høres jo unektelig hardt ut for låsemekanisme osv. Faller rett ned de siste 20-30cm, og det gjorde den ikke før. Ikke sikker på hva som menes med klinkekulelyd, men har en irriterende knirking/gnikking i bakluka ved kjøring over ujevnheter, selv små. Det hjelper en liten stund å justere på gummistopperene for luka, men det blir raskt like ille igjen.

Får vel forfatte en sluttliste til garantien utløper senere i år.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. mai 2015, klokken 19:17
Lurer på om den harde lukkinga skal være slik? Høres jo unektelig hardt ut for låsemekanisme osv. Faller rett ned de siste 20-30cm, og det gjorde den ikke før. Ikke sikker på hva som menes med klinkekulelyd, men har en irriterende knirking/gnikking i bakluka ved kjøring over ujevnheter, selv små. Det hjelper en liten stund å justere på gummistopperene for luka, men det blir raskt like ille igjen.

Får vel forfatte en sluttliste til garantien utløper senere i år.

Klinkekulelyd tipper jeg er det samme som jeg hadde i fjor sommer. Da var ett eller annet løst i høyt bremselys, så det ble bytte av bremselysenheten på min bil (bakrute måtte demonteres).

Apropos "sluttliste"; når det gjelder ting som byttes på garanti, gjelder da garantitid fra byttedato for den aktuelle komponent, eller løper garanti fra nybildato også for deler som er byttet?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Roma

Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 12. mai 2015, klokken 18:00
Sitat fra: Roma på mandag 11. mai 2015, klokken 17:27
Det høres ut som det ligger en klinkekule inni bakluka. Veldig moro i alle ujevnhetene som finnes på veiene her.

Da er vi to, fikk også klinkekule for noen uker siden. Begge baklyktene skiftet av DK ifjor høst p.g.a. vannlekkasjer. Kanskje de legger inn en klinkekule for å hindre vekst av mose? Mest sannsynlig har noe løsnet siden bakluka lukker seg hardere nå enn da den var ny.

Hehe moro...

Jeg håper bare det snart dukker opp et verksted på Vestlandet som kan ta seg av ruter og lekkasjer.

Nå har jeg fuktighet i alle baklykter. Halvparten av leds i bremselysbuen er borte, vannlekkasje og nå denne hersens klinkekula  :P

Snart lysten på å shippe bilen til drammen allikevel.

Muffinman

Sitat fra: fonberg på tirsdag 12. mai 2015, klokken 19:25
Klinkekulelyd tipper jeg er det samme som jeg hadde i fjor sommer. Da var ett eller annet løst i høyt bremselys, så det ble bytte av bremselysenheten på min bil (bakrute måtte demonteres).
Hvis jeg legger godviljen til kan det kanskje høres ut som en klinkekule som spretter (ikke ruller) der bak. Det ble faktisk oppdaget av Tesla selv i februar 2014 og godt over 50.000km siden, men har blitt mye mer framtredende siden da. Tror ikke de visste hva det var på det tidspunktet, men "we``ll certainly look into that for you sir". Mistenker at det er amerikansk for "det har vi ikke tenkt å gjøre noe med". Tror ikke de registrerte noe på det, og bilen har vært på verksted mange, mange (maange...) ganger siden.  Bremselyset må uansett repareres siden det er døde dioder der, så kanskje det går to fluer i smekk. Den som lever får se.

SitatApropos "sluttliste"; når det gjelder ting som byttes på garanti, gjelder da garantitid fra byttedato for den aktuelle komponent, eller løper garanti fra nybildato også for deler som er byttet?
Ikke garanti, men ny reklamasjonsfrist begynner å løpe på ny del. Videre har man fem års reklamasjonsfrist på bilen uavhengig av kilometerstand såfremt den er kjøpt som privatperson, men det er alltids greiere å få gjennomslag for ting når det er under garanti.

Roma

Vedrørende "klinkekula" mi. Det viste seg å være et eller annet som har knekt av på innsiden av baklykta. Den henger kun etter en liten kabel inni der. Hvordan det har skjedd kan man jo bare undre  seg over. Sprø plastikk som gradvis svekker seg med frost? Ikke vet jeg. For å inspisere då løsnet jeg det innfellbare håndtaksdekselet som lå under lykta.

jono

Nå har deler av LED-lyset på venstre baklykt sluttet å virke, tipper vannet er synderen. Har sett mange andre med delvis defekt bremselysstripe på toppen av luken også, vet ikke om det er vannet som gjør det, men den blir jo våt hver gang man åpner luken for da renner vannet dit. Tipper andre bilførere fryder seg over byggekvaliteten....

Hjalp veldig å skru ut ene gummidemperen og i tillegg å ta ut de to små plastdekslene nederst på luken som ble nevnt tidligere. Nå renner nesten ingenting inn i bilen lenger, det lille som er til overs nå renner ut demperhullet når jeg åpner luken. Så nå holder bagasjerommet seg tørt :)

trygvelo

Hadde dette så det holdt tidligere, men har blitt mye bedre etter midlertidig fiks hos Oslo nord. Det er baklyktene som lekker.

Men gjør for all del ikke samme tabbe som meg og la bakdøra stå oppe mens det regner. Da renner nemlig vannet nedover til "toppen" av bakdøra og videre via kabelovergangene inn i taket. Da blir det skikkelig bløtt på innsiden av bilen, toppen av taket og nedover på dekslene bak nakkestøttene på hver side. Hvor vannet til slutt blir av da vil jeg helst ikke tenke på... Heldigvis oppdaget jeg dette ganske raskt og fikk tørket ut bilen med vifteovn+++

Roma

Har de en fiks på disse baklyktene? Noen som vet hva de gjør med det? I tillegg vann så har jeg også insekter og støv. Det må jo være en megaglipe i denne pakningen som liksom skal være tett. En liten dusj med vannslagen eller kraftig vinden inn fra en viss retning så kommer vannet inn.

Teslanewbie

Huff .. kjørte nettopp bak en sort TMS 85 der bare 4 dioder fungerte i bremselysstripa .. såg mildt sagt ikke pent ut ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Det begynner å bli mange å se med defekt bremselys dessverre. Var i Bergen for en liten måneds tid siden hvor Tesla-tettheten er stor, og fikk nesten inntrykk av at de fleste bilene jeg så hadde skavanker der bak.

For øvrig slukner det en og en diode på min bil også. Begynte med en som var svakere enn de andre, og nå er flere helt døde.

Roma

Dette diodegreiene i bremselyset kan bli skikkelig stas på EU kontroller når bilen begynner å dra på åra...  :-[

cirys1

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, men det var her inne. Tesla har fått Riis bilglass til og ta seg av denne reklamasjonen siden hele bakruten må av, og med så mange det er av dem så burde det ikke vært ete eneste "feilende" diode i landet.. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA