Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av no_way, tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:45

« forrige - neste »

fonberg

Min bakluke har vært tørr siden november 2013, men i forrige uke rant det plutselig ut 1-2 dl vann rundt den ene gummidemperen. Noen dager senere rant det også vann ut rundt begge fordypningene/håndtakene inne i bakluka. Sak opprettet hos Tesla, skal fikses om en mnd.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 22:29
Jeg tenker på inne i bakluka. Ikke inne i bilen. Vannet kommer ut av hulrommene i bakluka når det har regnet . Men om din ikke har dette Jens så kan det være at de har klart å få det tett på noen biler.  De sa til meg på Tesla at det var et designproblem og at de ikke trodde dette ble fikset før på en eventuell "facelift" .

Jeg skjønner at det er i bakluka, men så vidt jeg skjønner drypper dette da inn i bilen når luka åpnes ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

#17
1 år og 9 mnd, 46 000 km. Aldri opplevd. Heller ikke vann i lykter eller defekt bremselys. Hilsen Bergenser.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sjøhyene

Som med alt annet er det noen som er heldige, men at dette problemet i større eller mindre grad gjelder mer enn 75% av bilene er jeg ganske sikker på. Har inntrykk av at dette er den vanligste feilen, kanskje vanligere enn DU problemene(?).
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jono

Skal være glad hvis du slipper, men jeg ville ikke følt meg trygg. Mulig det har litt med vinkelen den står parkert å gjøre også. Min står vanligvis nesten helt flatt. Tipper bakluken ser ut om en fiskekrok/J form, så det er et lite basseng der, og når man åpner luken så renner det over. Håpløs design, merker at jeg begynner å bli ganske irritert. Det kom ut av intet, jeg hadde aldri hatt problemet før for et par uker siden. Nå har jeg tatt ut teppene og er forberedt, så bilen er tørr, men er slitsomt å måtte tenke på dette på en nesten ny bil (Mai 2014)

I tillegg er det flaut å kjøre med fukt i lyktene, det har jeg aldri hatt på noen bil tidligere

RaBalder

Er vel også forskjell på bruk av bilen.

  • Noen parkerer innendørs både hjemme og på jobb.
  • Andre parkerer utendørs både hjemme og på jobb.
  • Og den siste grupperingen bor på vestlandet  ;D

Ja har lurt på denne glippen mellom bakruta og platene rundt bakruta. Litt vann som blir stående nedi denne glippa også frost, så har man vel en langsiktig måte å ødelegge pakningene rundt bakruta på.

Kunne dem ikke fylt opp hele glippen med en gummipakning slik at det faktisk stakk 1-2 mm over planet med bakruta/platene? Måtte være mer robust.

Muffinman

Jeg kommer ihvertfall til å legge i en eller annen tetningsmasse der når garantien på bilen er utløpt. Glipa er jo slik at vannet kan legge seg godt innunder kanten på selve glasset, og det kan umulig være bra når det fryser.

Øyvind.h

Jeg fikk vann i bakluka for 1-1,5 år siden, og hørte at det skyldtes utette pakninger mellom baklykt og luke. Dette ble fikset, og luken har vært tørr siden.

Bilen står ute i all slags vær, både med fronten ned/opp og flatt. Ingen lekkasjer fra panotak eller andre steder.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Må henge meg på det med at problemet med bakluken har med baklykt med pakninger å gjøre, hvis jeg skal tro Tesla på Forus. Etter snill vask med høyttrykksspyler / evt første vinter med frost begynte baklyktene å ta inn vann. Så kom det vann i bakluken etterpå. Tesla mener bakluken blir fikset automatisk når lyktene blir skiftet.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

jono

Men må Drammen Karosseri gjøre dette? Burde vel kunne skifte lykter lokalt?

tSla

Jeg har hatt helt tørr bil siden 2013, men forrige uke så jeg vann i venstre baklykt, og det rant ut av gummiknotten i bagasjeromsluka. *sukk*
Tesla Model S P85+

ToWalkOrDrive

#26
Sitat fra: jono på mandag 11. mai 2015, klokken 11:33
Men må Drammen Karosseri gjøre dette? Burde vel kunne skifte lykter lokalt?

De skal gjøre dette på Forus (Stavanger) for meg. Tror kompetanse til verkstedene vokser etterhvert som tiden går, så det som måtte gjøres av Drammen for et år siden ikke nødvendigvis må ggjørs der nå.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Roma

Når kommer Bergen etter mon tro? Idag kom det 2-3 liter fossende når jeg åpnet bakluka. Det i tillegg til at det høres ut som det ligger en klinkekule inni bakluka. Veldig moro i alle ujevnhetene som finnes på veiene her.

Øggen

Hadde dette en gang, men nå er det då mye mose og dritt i ryggelyset at jeg tror det har dannet seg "naturlig tett pakning" Hvem trenger vel kjemisk silikon når naturen ordner det sjøl?!

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Roma på mandag 11. mai 2015, klokken 17:27
Når kommer Bergen etter mon tro? Idag kom det 2-3 liter fossende når jeg åpnet bakluka. Det i tillegg til at det høres ut som det ligger en klinkekule inni bakluka. Veldig moro i alle ujevnhetene som finnes på veiene her.

Jeg hadde bilen inne i Bergen rett før påske - de ville ikke ta det pga av dårlig erfaring med å få det tett. Bilen ble derfor sendt til Drammen.

Nå kommer det selvsagt mer vann enn før reparasjonen.... sukk^2 + at det oppsto et par nye feil. Tror faktisk aldri jeg har fått igjen bilen og alt har vært fikset. Strengt tatt ingen store ting, men det går mye tid i transport frem og tilbake når man ikke bor i by'n.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA