Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av no_way, tirsdag 09. juni 2015, klokken 19:45

« forrige - neste »

no_way

Heilt ut av det blå, rann det idag vatn ut frå alle åpningar i bakluka då eg opna den. Dette vatnet traff dermed ikkje rennene ved sida av pakningen, så det regna tungt over både baggasjen og meg sjølv.

Eg kjørte bilen i opphaldsvær i går, parkerte heime og så har det tydelegvis regna i mellomtida. Korleis alt dette vatnet har klart å samle seg inni bakluka forstår ikkje eg.

Nokon som har opplevd dette før? Kva er det som skjer?
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

Muffinman

Mange inkludert meg som har hatt dette. Har du vann i baklyktene i luka også?

pej

Dette er en standard feil på veldig mange, hvis ikke alle, Model S. Sist jeg fikk dette forsøkt rettet, sa de at de ikke hadde noen permanent fix for dette.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Har vært i Bergen i helga hvor konsentrasjonen av Model S er relativt stor. Har sett flere med vann i minst en av baklyktene i tillegg til dugg i rygge/tåkebaklys. Og veldig mange med defekt øvre bremselys - tydelig at etterslepet på reklamasjonsarbeid fremdeles er stort på den norske TMS-parken.

Min bil ble fikset i fjor vinter mtp lekkasje i bakluke og vann som og skvulpet i begge baklyktene. Har holdt seg siden. Usikker på årsak, men mistenker at utformingen rundt bakvinduet kan være medvirkende. Her kan vann legge seg under og bak vinduet. Vann utvider seg som kjent når det fryser, og jeg frykter at kanskje ruta blir presset ut slik at det blir lekkasje. Spekulasjoner, men min bil har ikke vært utsatt for vann ---> frysing denne vinteren og har ikke fått feilen tilbake, mens andre her på forumet har opplevd at feilen kommer tilbake.

jkirkebo

Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 10:53
Dette er en standard feil på veldig mange, hvis ikke alle, Model S. Sist jeg fikk dette forsøkt rettet, sa de at de ikke hadde noen permanent fix for dette.

Langt fra på alle. Min har ikke hatt dette problemet, etter 1 år og 8 måneder samt 47.000km. Tror nok også denne feilen gjelder et lite mindretall biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jono

Skru ut ene gummidemperen på bakluken, da renner det meste av vannet ut der mens du venter på at Tesla skal finne time til å rette feilen..... Problemet er at det kan renne over i bakluken og ned i bagasjerommet, og da blir det fort lukt/mugg etc.

Her er en tråd til med bilder: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12989.30.html

Teslaguten

Kom nett ein liten foss av vatn fra bakluka på min bil også..  :'(
Stått parkert ute fleire dagar, tildels kraftige regnbyger.

Baklyktene kunne lett fungert som akvarie for småfisk, og mistenker problemet har vore der ei stund. Trur skade fra vatn er grunn til at dioder i øvre bremselys ikkje funkar.

Er det henvisning frå Tesla til Drammen Karosseri som er resepten her?
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

BMW850

Hadde samme problemet etter en bilvask nå i april. Før det hadde bilen vært helt tett i ett år. Hadde time hos DK for noe annet og de gjorde en utbedring. Hva som ble gjort vet jeg ikke.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jono

Prøv som sagt å skru ut den ene gummidemperen som midlertidig fix.
Siden det er sol tok jeg ut matten, under den ligger det en støydempende blå matte som selvfølgelig var våt. Må klippe den i hjørnet for å få den ut. Så nå ligger alt til tørk, og bakluken står åpen. Satser på at det ikke kommer vann inn igjen nå. Så får Tesla bytte ut den blå matten med en ny så blir det nok bra. Vil anbefale andre å gjøre det samme, kommer garantert lukt hvis den får ligge våt i bilen over tid. Bør vel ta en sjekk der uansett selv om man ikke har sett om det er lekkasje for å være på den sikre siden

Venter på henvisning til DK ja...... synes det tar for mye tid siden det er noe som kan gjøre stor skade på bilen. Hvis det står mye vann i brønnen så kan det kanskje renne ned i pakningen som dekker hullet ned under brønnen. Heldigvis var det nesten ikke fuktig helt nederst.

pej

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mai 2015, klokken 13:43
Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 10:53
Dette er en standard feil på veldig mange, hvis ikke alle, Model S. Sist jeg fikk dette forsøkt rettet, sa de at de ikke hadde noen permanent fix for dette.

Langt fra på alle. Min har ikke hatt dette problemet, etter 1 år og 8 måneder samt 47.000km. Tror nok også denne feilen gjelder et lite mindretall biler.

Prøv å la bilen stå ute en hel høst/vinter. Da har du det nok du også..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Teslanewbie

Noen som har de tekniske tegningene  til bakluken med vindu slik at man kan se hvordan den er Montert ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 19:24
Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mai 2015, klokken 13:43
Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 10:53
Dette er en standard feil på veldig mange, hvis ikke alle, Model S. Sist jeg fikk dette forsøkt rettet, sa de at de ikke hadde noen permanent fix for dette.

Langt fra på alle. Min har ikke hatt dette problemet, etter 1 år og 8 måneder samt 47.000km. Tror nok også denne feilen gjelder et lite mindretall biler.

Prøv å la bilen stå ute en hel høst/vinter. Da har du det nok du også..

Bilen min står mye ute i regnvær den, bl.a sto den ute fra tidlig oktober og frem til jul da vi pusset opp kjøkkenet og carporten var full av materialer. Fortsatt knusktørr inni.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pej

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mai 2015, klokken 20:12
Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 19:24
Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. mai 2015, klokken 13:43
Sitat fra: pej på søndag 10. mai 2015, klokken 10:53
Dette er en standard feil på veldig mange, hvis ikke alle, Model S. Sist jeg fikk dette forsøkt rettet, sa de at de ikke hadde noen permanent fix for dette.

Langt fra på alle. Min har ikke hatt dette problemet, etter 1 år og 8 måneder samt 47.000km. Tror nok også denne feilen gjelder et lite mindretall biler.


Prøv å la bilen stå ute en hel høst/vinter. Da har du det nok du også..

Bilen min står mye ute i regnvær den, bl.a sto den ute fra tidlig oktober og frem til jul da vi pusset opp kjøkkenet og carporten var full av materialer. Fortsatt knusktørr inni.

Jeg tenker på inne i bakluka. Ikke inne i bilen. Vannet kommer ut av hulrommene i bakluka når det har regnet . Men om din ikke har dette Jens så kan det være at de har klart å få det tett på noen biler.  De sa til meg på Tesla at det var et designproblem og at de ikke trodde dette ble fikset før på en eventuell "facelift" .
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Epleskreller

Hva gjør de på feilretting? Hvor kommer vannet inn? Det er jo snakk om mye vann..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Brede

Vå bil var tett i maaaange måneder i til dels kraftig regnvær før det plutselig en dag veltet vann inn gjennom bakluka.

Løsningen var å bytte baklykt med ny pakning. Vi fikk en Tesla Ranger på døra dagen etter at lekkasjen oppstod, de hadde ikke lykt på lager så han tettet midlertidig med silikon. Har vært fullstendig tett siden, men venter fortsatt på ny lykt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA