Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf 2013 mod til 125.000 Naeem Noen kjøpt av han ?

Startet av egolfxxx, tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:27

« forrige - neste »

egolfxxx

Flere enn meg som irriterer seg over at emblemet smeller over fingrene som ei rottefelle når du slipper det etter du har åpnet bakluka.... >:( skulle vært softclose 8)

Tbg

hm, dette har jeg aldri opplevd...

jensjacob

#2
Ja, jeg lånte bilen et par dage og det irriterede også mig. Jeg fandt aldrig nogen god metode at betjene emblemet/håndtaget på. Det var ca. 50/50 om jeg klemte fingrene eller fik lukket lidt for voldsomt fordi jeg ikke ville holde igen på emblemet.

Så kan jeg meget bedre lide knappen på E-up'en. Måske lidt traditionel, men det virker bare som det skal.

Som helhed oplevede jeg dog E-Golfen som en aldeles udmærket bil. Det med emblemet er nok bare tilvending.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

phingoc

Det aom irriterer meg er at emblemet ikke er sentrert. Hvis man ser på emblemet er klaringen på venstre side mindre enn på høyre side. Dette er da altså luftsoalten mellom emblemet og bakluka. Har sett det på minst 30 mk7 golfer og sikkert like mange mk6 golfer. :p

Vi snakker kun om noen mm, men jeg er pirkete av meg. Skal inn til møller med min om en uke for fiks.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

bno

Hatt mange Golf'er som Jensjacob sier - en tilvenning.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Noen må gjerne ta opp en video av hvordan denne klemmer fingre. Med mitt bruk er det aldri noe problem.
e-Golf | X75D

4Matic Fanatic

Ikke jeg heller... men når vi først snakker om bakluke.  ;)

Noen som har prøvd å fjerne "e-Golf"-navnet fra luka?
Vurderer 'clean' stil bak der og skal man først plukke bokstavene av er vel tiden nå mens alt er nytt..

De er vel bare limt på?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Bare å dra av. Lettest når den er helt ny.
e-Golf | X75D

mihkku

Har TS vært en slem gutt? Bare lurer, da jeg er snill og den har aldri smelt meg over fingrene.

HelectriC

Sitat fra: jensjacob på søndag 10. mai 2015, klokken 11:35
Ja, jeg lånte bilen et par dage og det irriterede også mig. Jeg fandt aldrig nogen god metode at betjene emblemet/håndtaget på. Det var ca. 50/50 om jeg klemte fingrene eller fik lukket lidt for voldsomt fordi jeg ikke ville holde igen på emblemet.

Så kan jeg meget bedre lide knappen på E-up'en. Måske lidt traditionel, men det virker bare som det skal.

Som helhed oplevede jeg dog E-Golfen som en aldeles udmærket bil. Det med emblemet er nok bare tilvending.

Skjønner ikke metoden du bruker for å lukke. Har du fingrene i emblemet når du lukker? Jeg tar hånden på innsida av luken når den skal lukkes. Emblemet er for meg bare til å åpne. Hvordan får du hånden på ovansiden av luken når den er åpen. Da må du nesten ha 2m lang arm;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jensjacob

#11
Jeg havde ikke fingre i emblemet når jeg lukkede - undtagen hvis jeg ville lukke stille. Det var oftest når jeg åbnede :

Sådan som jeg husker det, så trykkede jeg på øverste del af emblemet for at åbne bagklappen. (Med hvilken finger kan jeg ikke huske, formentlig tommel.)
Herved herved frigøres låsen og lågen åbner et par mm på klem samtidig med at nederste del af emblemet går ud ad (jeg trykker stadig).
For at åbne klappen yderligere kommer jeg et par fingre fra samme hånd som trykkede på emblemet ind under undersiden af emblemet for at løfte lågen op.

Jeg løfter lågen op og sporten består nu i at få fingrene fra under emblemet ud uden at emblemet klemmer om dem som det gerne vil - samtidig med at lågen er i bevægelse. Jeg gad ikke bremse lågen for at redde mine fingre og nej, jeg har netop ikke 2 m lange arme så jeg kunne heller ikke vente til lågen var helt åben.

Dvs. mens lågen er på vej opad jeg må stadig trykke med en finger samtidig med at jeg forsøger at få de andre fingre væk. Vi taler stadig væk samme hånd.

Jeg ville jo gerne 'lægge' emblemet på plads uden at det skulle smække med et brag. Sommetider lykkedes det, andre gange gad jeg ikke den finger-logistik og accepterede at jeg bare skulle trække fingrene til mig som skulle de ud af en klappet musefælde.

Anyway... det er ca. sådan jeg husker det.


Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Peugeot 605 havde vist også noget med en knap til bagagerummet, der var gemt i nullet i '605'. Sommetider kan tingene godt blive liidt for fancy. Men det er jo smag og behag.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

egolfxxx

Sitat fra: jensjacob på mandag 11. mai 2015, klokken 00:44
Jeg havde ikke fingre i emblemet når jeg lukkede - undtagen hvis jeg ville lukke stille. Det var oftest når jeg åbnede :

Sådan som jeg husker det, så trykkede jeg på øverste del af emblemet for at åbne bagklappen. (Med hvilken finger kan jeg ikke huske, formentlig tommel.)
Herved herved frigøres låsen og lågen åbner et par mm på klem samtidig med at nederste del af emblemet går ud ad (jeg trykker stadig).
For at åbne klappen yderligere kommer jeg et par fingre fra samme hånd som trykkede på emblemet ind under undersiden af emblemet for at løfte lågen op.

Jeg løfter lågen op og sporten består nu i at få fingrene fra under emblemet ud uden at emblemet klemmer om dem som det gerne vil - samtidig med at lågen er i bevægelse. Jeg gad ikke bremse lågen for at redde mine fingre og nej, jeg har netop ikke 2 m lange arme så jeg kunne heller ikke vente til lågen var helt åben.

Dvs. mens lågen er på vej opad jeg må stadig trykke med en finger samtidig med at jeg forsøger at få de andre fingre væk. Vi taler stadig væk samme hånd.

Jeg ville jo gerne 'lægge' emblemet på plads uden at det skulle smække med et brag. Sommetider lykkedes det, andre gange gad jeg ikke den finger-logistik og accepterede at jeg bare skulle trække fingrene til mig som skulle de ud af en klappet musefælde.

Anyway... det er ca. sådan jeg husker det.

Som jeg skulle forklart det selv bare på dansk ;D

Hdloop

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 10. mai 2015, klokken 22:01
Ikke jeg heller... men når vi først snakker om bakluke.  ;)

Noen som har prøvd å fjerne "e-Golf"-navnet fra luka?
Vurderer 'clean' stil bak der og skal man først plukke bokstavene av er vel tiden nå mens alt er nytt..

De er vel bare limt på?

Null stress. Men, du må bruke varme. Hårføner eller varmepistol. Bare vær veldig forsiktig så det ikke blir for varmt. Anbefaller en plastsparkel el til å få løsnet de.
Gjør godt rent og poler opp.
NB! pass på at det ikke blir for varmt - da ødelegges lakken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA