Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Europeisk Supercharger Rally

Startet av BMW850, mandag 08. juni 2015, klokken 17:13

« forrige - neste »

BMW850

Søkte men kunne ikke finne noe spesifikt. Erindrer jo at mange har hatt dette problemet. Hatt graving rundt huset så bilen har ikke stått tilkoblet lading store deler av den siste uka. Ladet litt i helga og kjørte bilen ned til 5 mils rekkevidde i går før jeg ladet den igjen i natt.

"Car needs service", "12 V battery low" og "Car may not restart" er meldingene jeg har fått.

Pga gravingen står bilen hos naboen. Er det noen som har noe tips? Mener å huske at enkelte har koblet til vedlikeholdslader bak nosecone for å lade 12 V batteriet som igjen har fjernet feilmeldingene. Eller ta med en lang skjøteledning og koble til ordinær lading med UMCen?!

Eller må jeg bite i gresset og ta ydmykelsen med at bilen blir hentet hos naboen på flatbed og være uten Tesla i maange dager... grøss...  :-\

Ringte Tesla roadsideservice. Ba meg åpne ladeluka, lukke den og trykke på bremsen. Personen sa utifra dette at det måtte være noen underliggende problemer og at bilen må hentes og fraktes inn til Drammen for service!?  :(
Virker drastisk å måtte frakte bilen inn. Skulle tro at å bytte ut 12V batteriet kunne hjulpet men hva vet jeg...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Har du prøvd å koble på batteripolene bak nosecone?? Det er det første jeg hadde prøvd. Om det ikke går,  da vet jeg ikke. Evt Master reset fra skjermen.

BMW850

Ja, å koble til en vedlikeholdslader bak nosecone er mitt åpenbare førstevalg også men ville spørre her inne om erfaringer først. Skulle ikke tro at det kan gjøre noen skade både i praksis eller garantimessig.

Har prøvd reset både på liten og stor skjerm.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Isbjørn

Hadde samme feilmelding på min som jeg fikk tilbake i dag etter to uker i Drammen hvor de byttet mastercharger. Jeg hadde denne feilmeldingen 3 ganger tidligere, da hjalp det å kjøre bilen helt ned / koble fra strømmen.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

HelectriC

Hadde samme feil på eGolfen min. Den var de nødt å skifte styrenhet på for å få det å virke igjen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Øggen

Mente ikke den reset på rattet med knappene, men den der du skrur bilen helt av. Inne på menyen med reset og slik. "Shut car down"
Det hjalp for meg første gang.
Ang nosecone og tilkobling kan du ikke gjøre feil annet om du veksler + og -   eller mater på med for høy Volt styrke.

Havebigfun

Sitat fra: BMW850 på fredag 08. mai 2015, klokken 17:45
Ringte Tesla roadsideservice. Ba meg åpne ladeluka, lukke den og trykke på bremsen.
Prøvde du denne prosedyren og fikk det ikke til? -det er nok strøm på det store batteriet man må bare få de koblet sammen- fungerer ikke denne prosedyren ville jeg prøvd med "starthjelp" under nosecone- om dette ikke virker blir det flatbed- desverre.
Ellers kan Tesla lese ut bilen-da må du kobles til Nederland..

BMW850

Joda, ladeluken åpnet seg den. Er strøm på instrumenteringen. Ikke kontakt med VT eller App. Skal forsøke senere i kveld å sette vedlikeholdslader bak nosecone. Bare ett kjapt sp.mål... er litt opptatt rundt huset og ikke tid til å søke såm... den røde som er skrudd i stålbjelken er minus og er plussen godt merket like i nærheten?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder


Havebigfun

trykk på bremsen var helt sentralt tidligere- regner med du gjorde det

BMW850

Sitat fra: RaBalder på fredag 08. mai 2015, klokken 19:23
Rød bruker vel å være + i 12V anlegg.

Ja, gjør det ikke det? Er så travelt i dag at jeg ikke har tid til å tenke engang ;)

Ja, fikk beskjed om å sjekke at ladeluka åpnet og trykke på bremsen etterpå. Han sa det var en prosedyre for å innhente info om problemet...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen


Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

BMW850

Skal ut og prøve "power off" nå slik at jeg forhåpentligvis får den inn i gården og hjem. Om det går vil jeg jo uansett være usikker på driftsikkerheten fremover. Noe må sikkert byttes om det er 12v batteriet, omformer eller andre ting.

Til jeg kommer inn igjen... er rød pol pluss eller minus? Kan noen bekrefte eller er det kanskje godt merket?

Takk :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Rød er pluss.  Rød klype på lader skal gå mot rødmerket ladepunkt bak nosecone.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA