Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2015 mod. e-Golf om 10 år

Startet av morten69, mandag 08. juni 2015, klokken 10:47

« forrige - neste »

morten69

Var på ikea furuset og så at dem har laget 8 nye plasser ved utgangen. Alle plasser er 11 kw type 2 kontakt.  :)
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Philip Marlowe

Jeg har holdt meg unna Ikea, men nå fikk jeg plutselig lyst til å besøke dem.  ;D

De har virkelig skjønt det, 11kW! Da snakker vi. Flere kjøpesentre og spisesteder bør jo etter hvert forstå at slik trekker man kunder.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jkirkebo

Sitat fra: morten69 på fredag 08. mai 2015, klokken 10:18
Var på ikea furuset og så at dem har laget 8 nye plasser ved utgangen. Alle plasser er 11 kw type 2 kontakt.  :)

Kjempebra, disse kan være til nytte for oss til/fra hytta om vi alikevel trenger noe på Ikea. Men jeg er redd de blir fort opptatt av elbiler som ikke lader, om de ikke skilter de med ladeplikt. Slik er det ihvertfall med de to originale plassene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ew

...og det er akkurat det som har skjedd med de nye, også. 6-7 av åtte plasser okkupert av ikke-ladende elbiler, omtrent hele tiden. IKEA sier de ikke ønsker å gjøre noe med dette, fordi de ikke vil jage vekk kunder. Så da er det opp til bileierne selv å OPPFØRE SEG ORDENTLIG!
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

TB

Plassane er for nære inngangen. Hadde dei vore plassert lenger vekk ville dei vore ledig...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

spaceman

Frustrende at folk ikke skjønner at elbil plasser er for folk som lader. Folk som ikke trenger lading lar vel ikke være å dra på Ikea bare fordi du ikke får lov å stå på elbil plass. Håpløst argument fra Ikea.

Trekkoppbil

Ja, parkeringspolicy er god grunn til å handle hos Ikea.
Der gir man ikke bot til den som parkerer dårlig, så kundene slipper å få dårlige opplevelser fra butikken.

Men det kan være et poeng å skilte skikkelig, så bilistene ikke oppfører seg som idioter.

På Slependen er det gjort annerledes: Der er den ene veggen med kontakter skilta som ansattparkering. Men det er en rød trefase ved siden av traktoren, som har fri parkering. Og det er noen få kundekontakter ellers i kjelleren.

Softblue

Ganske uomtenksomt å parkere på ladeplassene når det allikevel er gratis parkering på hele Ikea. Man burde uansett ikke parkere på ladeplasser uten å lade, da ledige ladeplasser blir et mer og mer sjeldent gode.
Men om det blir ladeplikt, så spørs det om folk ikke bare stikker i kontakten og bare lar bilen stå allikevel.
Nå som det har blitt så mange el-biler, så virker det som om flertallet ikke er så engasjert i el-bil-saken lenger, og det er et fåtall som oppsøker fora som dette.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

mo73ro

#8
Sitat fra: TB på fredag 07. august 2015, klokken 22:10
Plassane er for nære inngangen. Hadde dei vore plassert lenger vekk ville dei vorje ledig...

Godt poeng. Har tenkt det samme. Om de var plassert mindre gunstig til ville man parkere der når man faktisk trengte å lade.

På den annen side,  det er jo mange som parkerer på ladeplass uten å lade på offentlig parkering også, selv om det er ledige plasser uten lading. Sikkert fordi man kan stå på disse plassene i 16 timer,  mot kanskje bare to timer på plassen uten lademulighet.

Kanskje det er det man burde endre,  16 timer om bilen er koblet til,  2 timer om den ikke er det?
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA