Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4G

Startet av e-Kvaase, mandag 08. juni 2015, klokken 08:32

« forrige - neste »

e-Kvaase

Skal kjøre fra Kløfta til Staven med e-Golf.
Tar ikke sjansen på at e-Golfen klarer 18 mil uten lading.
På strekningen E18 Oslo - Larvik ser jeg kun 3 stk Combo hurtigladepunkter.

1 punkt Statoil Grelleand, Holmestrand.
1 punkt Kiwi Holmestrand
1 punkt Kiwi Sandefjord.

Skuffende at det ikke er flere slike hurtigladere langs E18, nå som antallet el-biler øker fra uke til uke.
Noen som har erfaring med Combo hurtigladere på denne strekningen?

Noen som vet om det skjer noe på denne strekningen?

FreMen

Jeg testet en del av strekningen for en ukes tid siden, jeg hurtigladet på Kiwi Sandefjord. 2 stolper der, men kun ett stk Combo ladepunkt på den ene stolpen. Vær obs på at dersom det andre uttaket (Chademo) er i bruk, så må du vente til den er ferdig. Stolpen har ikke kapasitet til mer enn 1 hurtiglading ad gangen. Statoil Grelland er i motsatt retning av det du skal kjøre, så du får en del omvei dersom du skal lade der. Jeg ladet der, og det fungerte OK, men jeg måtte kjøre nordover ett godt stykke på E18, før jeg fikk tatt av og satt kursen mot Horten. God tur, kom gjerne med info i etterkant av turen din.

EAKF

Kiwi-laderen ved Kleivbrottet, Holmestrand, er det stort sett feil med. Jeg lader ofte der, og mer enn halvparten av gangene jeg skal lade, står det feilmelding om at DC-lading (Combo/CCS) ikke er tilgjengelig. Fix'en er å trykke inn nødstopp-knappen (rød sikkerhetsbryter). Da rebooter den seg etter en stund, og alt er OK. Kan hende må du prøve flere ganger. Men den viser feilmelding igjen for nestemann, straks du er ferdig. (Ringer du fortum, har de ingen forklaring på dette fenomenet.) Husk at Statoil-laderen ved Grelland er tilgjengelig kun for nordgående trafikk. Kiwi-laderen i Sandefjord virker det som er i orden, men den skal være ganske lik den i Holmestrand.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

poskare

Har hørt noen rykter om at Fortum har tatt over laderne ved Flykafeen(rett ved avkjørselen til Tønsberg).
Det ryktet sier er at de eksisterende laderne skal byttes ut med multilader med Combo.
Så da er det bare å maile Fortum og mase!! :)

mihkku

Elsker Fortum <3 Måtte de da over hele Norge uten å prise seg selv dødens

FreMen

Enig med mihkku,
Fortum er i ferd med å bli store i Østfold, nye 800 punkter skal bygges ut der, laderne fungerer stort sett OK, og 24/7 hjelp å få ved behov.

e-Kvaase

Takk for nyttig info!
Skal sjekke opp med Fortum om flykafeen, der jeg hadde min russedåp i '97...

Det som hadde vært gull var om bensinstasjonene fikk til punkter for hurtiglading.
Så kan de selge pølser, baguetter, boller og brus mens vi venter på at bilen skal lades ferdig.
Høres ut som et vinn-vinn konsept :-)

phingoc

Har kun gode erfaring med ccs på mcd på liertoppen. Lader der når jeg skal til tønsberg. :)
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Endelig

Grønn kontakt har ladestasjon på Marienlyst i Drammen. Du kan jo også lade hos Møller Billingstad. Det er vel ca halvveis fra Kløfta. Se forøvrig denne linken http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

e-Golferen

Det er ladestasjon for e-Golf ved Risøya parkeringsplass, Risøyveien 3, i Stavern (ved Rimi).
God tur til Norges smilehull  :)

Råde

Sitat fra: e-Golferen på søndag 10. mai 2015, klokken 20:18
Det er ladestasjon for e-Golf ved Risøya parkeringsplass, Risøyveien 3, i Stavern (ved Rimi).
God tur til Norges smilehull  :)
Stavern er et hyggelig sted, men med egolfen må man stå der en stund for å lade (maks 16A)
e-Golf | X75D

e-Kvaase

Kan lade på destinasjon om natta. Dette en slags campinghytte/villavogn, så det er fare for at jeg må lade på 6A for å ikke slå ut sikringen. Det tar nok sin tid... Er det 16A sikring kan jeg lade på 10A. Tar ikke sjansen på å lade på full effekt siden det er litt usikkerhet rundt det elektriske anlegget...

Har funnet ut at Holmestrand er ca. midtveis, så da må jeg i så fall satse på Kiwi laderen der som plan A.
Plan B Ca. 13 mil ned til en Fortum lader ved Kiwi Sandefjord.
Med Eco / Eco+ 95 km/t bør vel det gå?
Vet ikke om Møller har en lader i Sandefjord også og om den kan brukes ved nød.

Laderen på flykafen i Tønsberg skal være klar før, eller i løpet av sommeren.
Altså ikke noe jeg kan regne med nå.

Thomas Parsli

Sitat fra: e-Kvaase på mandag 11. mai 2015, klokken 14:01
Kan lade på destinasjon om natta. Dette en slags campinghytte/villavogn, så det er fare for at jeg må lade på 6A for å ikke slå ut sikringen. Det tar nok sin tid... Er det 16A sikring kan jeg lade på 10A. Tar ikke sjansen på å lade på full effekt siden det er litt usikkerhet rundt det elektriske anlegget...

Sjekk om det er en varmeovn i hytta, er den på 2000w kan du trygt dra ut schoko-kontakten og bruke den til å lade på 10A!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Achilles

For dårlig hurtigladetilbud langs E-18 i Vestfold er i dag en dealbreaker for å kunne kjøre Oslo-Sørlandet sporadisk uten stress. Slik det er i dag synes jeg det absolutt er for mye stress, slik at jeg bruker dieseldyret. Vi får bare fortsette med å mase på Fortum, det virker som om de er den mest seriøse aktøren p.d.d.
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

e-Kvaase

Sitat fra: Achilles på tirsdag 12. mai 2015, klokken 20:49
For dårlig hurtigladetilbud langs E-18 i Vestfold er i dag en dealbreaker for å kunne kjøre Oslo-Sørlandet sporadisk uten stress. Slik det er i dag synes jeg det absolutt er for mye stress, slik at jeg bruker dieseldyret. Vi får bare fortsette med å mase på Fortum, det virker som om de er den mest seriøse aktøren p.d.d.
Er enig med deg, selv om ting sikkert er noe bedre nå enn før på denne strekningen.
Skulle gjerne hatt noen flere å velge mellom.
Vestfold er et rimelig befolket område, og E18 en veldig trafikkert vei med mye gjennomgangstrafikk så her bør det flere hurtigladere på plass. Tror Fortum er mest realistisk å satse på slik det er nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA