Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 817.000 ny minstepris på P85D

Startet av Sindrefs, mandag 08. juni 2015, klokken 00:56

« forrige - neste »

Sindrefs

Jaja, idag skjedde det. Skulle flytte på en bil som stod bak e-golfen, og ladekabelen hang seg på. Endte med ødelagt schuckokontakt og ødelagt ladeport på bilen. Noen som vil tippe hva det vil koste å fikse? 

valvolainen

Schuckoen er vel omtrent gratis.
Må nok ha ny kladd, og ny innmat i ladeporten på bilen.
Tør jeg tippe - 4000 for kladden, og 5000 for innmaten i ladeporten inklusive arbeid?
Hyggelig om du oppdaterer tråden her etterhvert!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

bno

Må du ha ny kladd så bør du satse på en som kan justeress på ladefart og ikke den originale ....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hottentott33

Sitat fra: valvolainen på fredag 08. mai 2015, klokken 10:03
Schuckoen er vel omtrent gratis.
Må nok ha ny kladd, og ny innmat i ladeporten på bilen.
Tør jeg tippe - 4000 for kladden, og 5000 for innmaten i ladeporten inklusive arbeid?
Hyggelig om du oppdaterer tråden her etterhvert!

Jeg er stygt redd for at du kan doble prisen på bytte av innmaten med arbeid  :-\
Men det hadde vært interessant å høre hva det faktisk kostet, så fint om trådstarter holder oss oppdatert.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

elektrolux

Er redd du må dobble enda  en gang. Hele batteriet må ned for å  bytte ladeinntak, og det krever igjen et virvar av sikkerhetstiltak og mange timers arbeid.

Ikke som Think som kan tas ned på 15 min.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bno

Det er da etter min oppfatning noe man burde vurder å klage på. Lite hensiktsmessig plassering. Burde vært i frontgrillen som GTE.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

siforko

Sitat fra: bno på søndag 10. mai 2015, klokken 18:48
Det er da etter min oppfatning noe man burde vurder å klage på. Lite hensiktsmessig plassering. Burde vært i frontgrillen som GTE.

Plasseringen på lade tilkoblingen på E-Golf er nok der pga hurtig lading (kort vei til batteriet)
GTE har ikke hurtig lading.
Kjører E-Golf FL300

valvolainen

Synes det er glimrende at ladeporten er bak. Alltid rygge inn for lading.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

4Matic Fanatic

Greit nok at det er bak men burde vært flyttet til andre siden.
Naturligvis enklest for VW å bruke bensinhullet, men krøkkete å måtte gå rundt bilen hver gang man skal koble til/fra.

Men, vi venter i spenning på den prisen - dette er noe som kan ha interesse for alle.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

bno

Mange gode poeng her. På Leaf ligger tilkobling i front. Praktisk når man kjører inn i garasjen. Rygger ikke inn og det er vel heller ikke naturlig. Viktig med standard på sikt tror jeg. Det viktige er både det standard og at det er designet med tanke på tilgjengelighet og billig for kunde. Det virker uhensiktsmessig design slik det nå ser ut til å vise seg. Uansett.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hottentott33

Jeg synes plasseringen er ideell. For meg ligger det helt naturlig å rygge inn for å parkere, for så bare kjøre rett ut når en skal ut igjen. For mitt del måtte jeg rygget ut på offentlig vei skulle jeg kjørt inn og parkert, da er det bedre å rygge inn når en skal parkere da en har bedre oversikt da en allerede er ute på veien.
Det er en grunn til at oljeselskaper krever at de ansatte skal rygge inn for å parkere, etter at slikt ble innført har parkeringsskader gått vesentlig ned.
4matic har et poeng om ladelokk på andre siden, men det hadde nok blitt noe krøkkete siden Golf 7-plattformen omfatter flere drovstofftyper. Men ladelokk i grillen virker veldig tungvint, da er det både penere og mer praktisk med ladelokket i opprinnelig drivstoffpåfyllingslokk. For ikke å snakke om norsk vinter, da vil en jo skitne seg til noe veldig hver gang man skal lade, for ikke å snakke om at det nok lettere fryser fast der fremme.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Blouberg

Litt OT, men.. Er det noe sikring mot å kjøre mens ladekabelen er koblet inn?
/Blouberg

Svk

Sitat fra: Blouberg på mandag 11. mai 2015, klokken 18:02
Litt OT, men.. Er det noe sikring mot å kjøre mens ladekabelen er koblet inn?
/Blouberg
Jepp

zapateria

Like OT men hvor lang er den standard (10A) ladekabelen med kladd som følger med? Synes det var nevnt her på forum men klarer ikke finne det igjen..

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA