Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva f... vil dette koste?

Startet av ragnasan, søndag 07. juni 2015, klokken 22:45

« forrige - neste »

ragnasan

Greit å ha på langtur med barn/ungdom i baksetet. Kun for strøm og lading.
70,- på Biltema.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

TorC

Veldig smart! Og pen løsning! Tror jaggu jeg skal stjele ideen din for det blir stadig flere dingsebomser som trenger lading, spesielt på min US-leaf uten fungerende navi...

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

cra

Den så jo ganske OK ut, med unntak av det blå h**elyset. Vet du om det er mulig å koble ut lyset på noe vis? Det er en showstopper for min del.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

ragnasan

Det er ikke mulig å koble av lyset. Blålyset plager ikke meg så lenge det er montert mot baksetene. :)
Trondheim

nordvik

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

ragnasan

Hentet strøm bak 12v uttak framme. Fjernet senterkonsollen på dashbordet for å lettest få tilgang.
Hvordan man løsner senterkonsollen kan du se i dette klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=g0_CWiq3qT4&feature=player_embedded

2 skruer ved hengslene til luka på oppbevaringsrommet mellom setene må også løsnes.
Trondheim

nortrahof

Jeg kikket på dette i forbindelse med en OEM-DAB-tuner.

Da så jeg på USB-uttakene bak på skjermen for om mulig tilslutte tuneren der. De har ingen standard USB-kontakter bak skjermen. Det er også en pluggforbindelse fra de 2 USB-uttakene under sidedekslet på midtkonsollens høyre side i forkant. Dette er heller ikke noen USB-kontakt.
Begge USB-uttakene i midkonsollen er således individuelt rutet til baksiden av skjermen med spesialkontakter.

For å få en "riktig" USB-uttak og ikke bare 5V-power bak, så må man eventuelt ha en USB-expander eller hub i mellom og bruke en av kontaktene i midtkonsollen. Det finnes vel 2 typer slike, en som deler power fra det ene uttaket og en annen type som har powermating og derved full power til de nye uttakene.
Jeg bruker ikke baksetet, så det var uaktuelt å gjøre noe mere for meg.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

cra

Sitat fra: nortrahof på onsdag 13. mai 2015, klokken 10:52
Begge USB-uttakene i midkonsollen er således individuelt rutet til baksiden av skjermen med spesialkontakter.

Da spørs det om det ikke bare blir USB-lading på uttakene bake. Det er forsåvidt helt ok. Musikk vi har med oss ligger som regel på en stick, ikke på gadget. I så fall kan de koble til med blåtann.

Jeg skal forøvrig opprette en egen tråd om dette i Tesla-delen tenkte jeg, så jeg ikke kupper tråden her i Leaf-forumet aldeles. Jeg har riktignok en Leaf også, men da vet jeg hvor jeg skal komme innom hvis jeg skal gjøre det samme på den. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

pavithran.navaratnarajah

Hvordan fikk du koblet den inn? På min leaf er det ikke "plass" for usb der du ha den ..

Nissan leaf tekna 2015

ragnasan

For å få nok plass klippet jeg bort noe unødvendig plastikk bak oppbevaringsrommet mellom framsetene.
Trondheim

pavithran.navaratnarajah

thomita

Sitat fra: ragnasan på torsdag 07. mai 2015, klokken 23:45
Greit å ha på langtur med barn/ungdom i baksetet. Kun for strøm og lading.
70,- på Biltema.
hvor koblet du den inn? paralelt med de andre sigarett uttaket?
Gikk litt fort i svingene her, såg det lengere oppe i artikkelen
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

ragnasan

Sitat fra: Pavithran Navaratnarajah på onsdag 13. mai 2015, klokken 14:24
Hvordan fikk du koblet den inn? På min leaf er det ikke "plass" for usb der du ha den ..

Nissan leaf tekna 2015

2 skruer ved hengslene til luka på oppbevaringsrommet mellom setene må løsnes.
Da kan hele bakstykket fjernes og koppholderen blir stående igjen.

For å få nok plass klippet jeg bort noe unødvendig plastikk bak oppbevaringsrommet.
Jeg brukte avbitertang til dette.
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA