Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hund i E-golf

Startet av TB, søndag 07. juni 2015, klokken 21:52

« forrige - neste »

TB

Forsøkte Elbilforeningens ladebrikke på Fortum lader i kveld - det fungerte ikkje.

Lader fungerte som normalt fram til den starta lading - så stoppa lading, som om den var ferdig. Ingen feilmelding. Dette var på Alnabru, DTB lader nr 68.
Kontakta kundeservice som forsøkte å hjelpe så godt som det. Omstart forsøkt, men det endte i feilmelding på både CSS og Chademo lader (Card in error).
http://ladestasjoner.no og http://map.chargedrive.com viser alt er ok, har informert Fortum om at det ikkje stemmer. Eg reiste ikkje attende til DBT laderen for å bekrefte om den fungerte, men siste status er 19.57, eg reiste 20.15.

Eg reiste så til Furuset, lader nr 66. Her hendte det samme, lading starta fint, men stoppa rett etter den var i gang. Men, stor forskjell: Det kom melding om at eg ikkje var autorisert til å lade. Dette er ABB lader som gir bedre informasjon enn DBT ladere.

Testa så min grønne Charge og Drive brikke - og lading fungerte flott på ABB lader.

Kontakta kundeservice igjen, som ikkje heilt forstod dette med Elbilforeningens ladebrikke - så eg har sendt e-post til Fortum i kveld og spurt om oppklaring.

Merk: Eg har meldt inn mitt brikkenummer til Fortum i mars. Mottok e-post som bekrefta den var aktivert på mitt kundenummer - eg kunne bruke begge brikker.

Andre som har testa å bruke Elbilforeningens ladebrikke på Fortum lader?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Grolub

Har brukt elbilforeningens ladebrikke på Kiwi Kløfta, Kiwi Auli, McDonalds Alnabru og Charlottenberg. Har fungert hver gang. Også på grønn kontakt sin hurtiglader på Kongsvinger.
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

jkirkebo

Sitat fra: Grolub på torsdag 07. mai 2015, klokken 23:01
Har brukt elbilforeningens ladebrikke på Kiwi Kløfta, Kiwi Auli, McDonalds Alnabru og Charlottenberg. Har fungert hver gang. Også på grønn kontakt sin hurtiglader på Kongsvinger.

Samme her, har brukt elbilforenings brikke på Kiwi Dokka og Kiwi Roa, 22kW AC begge steder (vel det er 43kW men jeg får bare utnytttet 22kW). Fungerte helt supert, null problemer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TB

Mottok svar frå Fortum kundeservice at det var funne "små registreringsfeil på både brikken din fra Elbilforbundet og den fra Fortum."

Forsøkte å teste brikka lørdag 9.5, men lader på Alnabru hadde fortsatt samme feil "Card in error", og den ved Furuset var opptatt. Testa brikka på type 2 ladepunkt ved Furuset - den åpna seg, men mulig det ikkje er god nok test?

Slik eg kan tolke dette vil bruk av uregistrert eller feilregistret brikke på DBT lader føre til stor forvirring pga. lading starter ei kort tid. (Så lenge lader fungerer..)
Dette vil igjen føre til forsøk på omstart av lader - som kan gi feilmelding "Card in error".

Eg har meldt dette inn til Fortum.

(Eg er kjent med korrekt navn er Norsk elbilforening, det er Fortum som har skrive "Elbilforbundet".)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA