Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, søndag 07. juni 2015, klokken 20:24

« forrige - neste »

Hyperstress

Da har jeg endelig fått bilen min tilbake, etter 1 måned og 1 ukes venting!
Bilen tok ikke lading på Super Charger Haukås i påsken, så da ble den fraktet inn til Bergen, mens jeg fikk leiebil og kjørte hjem til Moss.
Og så skjedde det ikke så mye mer.. Dvs første arbeidsdag så fikk jeg melding om at de trodde at ladekabelen min(!) var problemet, og at jeg kunne hente bilen dagen etter, i Bergen (!)    ;D
Men skjedde det ikke så mye mer..

Rimelig sikker på at bilen samlet MYE støv i Bergen. Tesla har tydeligvis et stort kapasitetsproblem på service senterene. Det hjalp sikkert ikke at de flyttet til Flesland i samme periode heller.
Jeg kjører mye, og benytter kollektivfelt, så da jeg skjønte at dette kom til å ta tid så ba jeg om å få bytte inn leiebilen i en Tesla, uten hell. Og da jeg skjønte at dette kom til å ta LANG tid så ba jeg igjen om å få byttet inn leiebilen, men det var ikke snakk om. Ikke nubbesjans. (Så skjønner ikke hvordan alle dere andre cruiser rundt i låneTeslaer stadig vekk.  >:( )

Tesla dekket heldigvis alle driftsutgifter, uten spørsmål, så det er i alle fall bra. Kjørte tross alt 5000km i dieseldyret.
Fint å få tilbake Teslaen, deilig å slippe alle vibrasjonene :)

For øvrig skjedde det helt usannsynlige; at e-Up!-en vår sluttet å ta lading samtidig som Tesalen var til reparasjon for samme feil. Møller tok inn bilen dagen etter, vi fikk lånebil, og påfølgende dag fikk vi tilbake e-Up!-en ferdig reparert.

Får håpe Tesla får orden i sakene snart, for det er frustrerende for kundene når det er slik som dette, og det må være fryktelig kostbart både i direkte utgifter, og indirekte på sikt om kundene skygger unna.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo

Jøss. Fem uker tar vel kaka så langt.  Jeg hadde min inne nettopp, og de brukte kun to dager på å fylle mer fordampervæske på A/C samt skifte ventre dørhåndtak.  Bilen ble tilbakelevert vasket utvendig og innvendig.  Hadde fryktet dette skulle ta lengre tid.  Tesla Skøyen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjoris

#2
Forstår frustrasjonen, i Bergen har de nå mye bedre kapasitet fysisk så med flere medarbeidere blir nok dette bedre enn det har vært. Er selv veldig fornøyd etter at de skiftet DU på 2 dager, beskjeden var at jeg måtte komme med bilen og så fikk de se når de kunne ta det, men bilen ble fikset samme kveld, jeg så den var inne på verkstedet til langt på kveld. Problemet her ble at jeg ikke var forberedt på å levere inn loanere allerede dagen etter! Tar 4 timer tur/retur

Det er jo selvsagt greiere når de vet hva som er galt... Ang loaner så er det nok bingo hva de har inne, jeg har fått Tesla de to gangene jeg har hatt bilen inne, men en kan jo ikke forvente å få det, syns jeg! Skjerpings, hvilken annen leverdør gir deg samme bil som du har når du har bilen inne for garantirep? De dekker jo alt og det må en nesten akseptere om en vil at Tesla skal overleve...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hyperstress

Sitat fra: bjoris på fredag 08. mai 2015, klokken 09:13
Det er jo selvsagt greiere når de vet hva som er galt... Ang loaner så er det nok bingo hva de har inne, jeg har fått Tesla de to gangene jeg har hatt bilen inne, men en kan jo ikke forvente å få det, syns jeg! Skjerpings, hvilken annen leverdør gir deg samme bil som du har når du har bilen inne for garantirep? De dekker jo alt og det må en nesten akseptere om en vil at Tesla skal overleve...

Enig i det i utgangspunktet. Forventer ingenting.
Men når min bil tilsynelatende bare står der uke etter uke, uten at de jobber på den, samtidig som jeg får opptil en time ekstra pendlertid hver dag, så blir jeg litt irritert. For de hadde biler, men det var andre som var prioritert før meg. Skjønner jo at det er bedre deal for dem å please 5 personer med ukesreparasjoner, enn 1 person som legger beslag på en bil i over en mnd.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kagex

min var inne i 7 uker  og 8 uker, ca 17 uker til sammen i en periode av 11 mnd
P29687

pej

5 uker er ikke så mye i Teslasammenheng. Min var inne 4+3+9uker. ila 10mnd eierskap.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

TRM

Sitat fra: bjoris på fredag 08. mai 2015, klokken 09:13
Forstår frustrasjonen, i Bergen har de nå mye bedre kapasitet fysisk så med flere medarbeidere blir nok dette bedre enn det har vært. Er selv veldig fornøyd etter at de skiftet DU på 2 dager, beskjeden var at jeg måtte komme med bilen og så fikk de se når de kunne ta det, men bilen ble fikset samme kveld, jeg så den var inne på verkstedet til langt på kveld. Problemet her ble at jeg ikke var forberedt på å levere inn loanere allerede dagen etter! Tar 4 timer tur/retur

Det er jo selvsagt greiere når de vet hva som er galt... Ang loaner så er det nok bingo hva de har inne, jeg har fått Tesla de to gangene jeg har hatt bilen inne, men en kan jo ikke forvente å få det, syns jeg! Skjerpings, hvilken annen leverdør gir deg samme bil som du har når du har bilen inne for garantirep? De dekker jo alt og det må en nesten akseptere om en vil at Tesla skal overleve...
Skoda gir deg iallefall tilsvarende lånebil. Måtte bytte clutch(er) på DSG-kassa, og fikk identisk bil som gratis lånebil. Hvis Tesla har ambisjoner om å være ledende på serviceopplevelse er tilsvarende lånebil et minimum av hva jeg forventer!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

afitch80

Har min og inne for et ladeproblem på Forus nå. Stått der i snart to uker, mens jeg er på jobb, uten noe tegn til at de har gjort noe (sjekker appen 1-2 ganger daglig). Blir spennende om jeg får min ferdig fikset, en TMS-loaner eller en Volvo når jeg kommer for å hente den til uken. Avtalen var at de skulle ta den en før jeg kom hjem igjen.
Skjønner at de ikke kan ha TMS-lånebiler til alle som har bilen sin inne til en hver tid. Det er jo smikkfullt på verkstedene over hele landet hele tiden. Men vil ikke si at en Volvo V40 D2 er en adekvat erstatning selv om Tesla betaler alle driftsutgifter. Man burde kunne forventer mer når man kjøper en bil som hvis det hadde vært en fossilbil hadde kostet godt nord av 1 mill.
Før amerikansk, nå tysk.

RuneW

Sitat fra: pej på fredag 08. mai 2015, klokken 10:11
5 uker er ikke så mye i Teslasammenheng. Min var inne 4+3+9uker. ila 10mnd eierskap.

Og likevel går du for en til? Tåmodigheten er en dyd  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

rsomby

Til dere som har hatt bilen ekstremt mye på service, har dere fått noen som helst kompensasjon fra tesla? Hvis en klager eller kjører en reklamasjon så kan en jo få forhandlet frem kompensasjon i form av kr, releveranse/ny bil, eller heve kjøpet.

Hvis dere ikke vil si noe her på forumet så skjønner jeg det, men jeg hadde satt stor pris på en privat melding om det er mulig.

ksandal

Sitat fra: TRM på fredag 08. mai 2015, klokken 10:19
Sitat fra: bjoris på fredag 08. mai 2015, klokken 09:13
Skoda gir deg iallefall tilsvarende lånebil. Måtte bytte clutch(er) på DSG-kassa, og fikk identisk bil som gratis lånebil. Hvis Tesla har ambisjoner om å være ledende på serviceopplevelse er tilsvarende lånebil et minimum av hva jeg forventer!

Ha ha ikke så vanskelig og gi en lånebil med markedsverdi på noen tusenlapper....  litt værre for Tesla og gi Premium lånebil til alle.  De er fortsatt ny på markedet. 
Forøvrig meget god service og kapasitet på nye Tesla senter på Kokstad. så ting blir nok bedre rundt om kring.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

BMW850

NAF kommer og henter min på flatbed i dag grunnet 12V low melding.  Alt Hertz Porsgrunn hadde var en Yaris og en Ford Transit. Lever fint med en Transit i helga frem til mandag ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsomby

Sitat fra: BMW850 på lørdag 09. mai 2015, klokken 10:52
NAF kommer og henter min på flatbed i dag grunnet 12V low melding.  Alt Hertz Porsgrunn hadde var en Yaris og en Ford Transit. Lever fint med en Transit i helga frem til mandag ;)

Been there done that. Vært litt heldigere med lånebilene, bmw316stv, volvo v60, auris stv.

Utfra feilbeskrivelsen din så tipper jeg du har feil på kontaktor på batteriet ditt, for det var veldig likt som jeg opplevde for en ca en mnd siden. 

Hyperstress

Oh no! Fikk feilmeld på bilen alt. "Car needs service, contact Tesla." Er ikke klar for en ny mnd på service.  :o fikk nå kjørt videre, så håper det bare var en feil feilmelding.   ???
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Det var slik det begynte for meg for tre, fire dager siden... "car needs service". Tenkte bare at det var ett år siden jeg mottok bilen og at det var en datobasert påminnelse for service. Så var den plutselig død med "12 v battery low". Bilen er hentet og står parkert i nærheten av Porsgrunn sentrum for frakt inn til Skøyen mandag. Kan egentlig ikke skjønne hvorfor de ikke lot den stå her og hentet på mandag isteden.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA