Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsinket båt - berører det deg også?

Startet av Bushy, lørdag 06. juni 2015, klokken 17:51

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 17. mai 2015, klokken 18:53
Sitat fra: HelectriC på søndag 17. mai 2015, klokken 14:40
Sitat fra: bb på fredag 08. mai 2015, klokken 01:10
Min siste test:


Burde ikke P85 være raskere en 4.8? Min S85 gjør 100 på 5.0!

Virket som om tesla Ikke vil gå ut med info om p85 .. Bilen klarer Ikke det den ble annonsera med. Det er noe tesla holder  tillbake vedrørende bilen, synes vi bør kjøre flere 0-100 med p85 og med forskjellige biler for å få klarhet i hva den faktisk yter . P85d og 85d klarer tidene som er angitt , hvorfor ikke p85 under optimale tilstand ?
Med 2wd og 48:52 vektfordeling er det nok vanskelig å få nok krefter i bakken. Min hypotese er at antispinn holder igjen veldig mye. Under optimale forrhold (les teoretiske)  så yter den nok som annonsert. Morsomme er at det er folk på forumet her som snakker om P85 som en bil i en helt annen klasse enn 85d når det kommer til ytelser.

Muffinman

Sitat fra: Sandvika på søndag 17. mai 2015, klokken 22:41
Morsomme er at det er folk på forumet her som snakker om P85 som en bil i en helt annen klasse enn 85d når det kommer til ytelser.
Jeg bruker alt for mye tid her på forumet, men det har jeg ikke fått med meg. Link?

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

D.O

Jeg opplever p85 som kjappere enn p85d ved aks fra 80kmt. Kanskje helt fra 65-70kmt. Vesentlig bedre respons også. Fra 0kmt er p85d mye kjappere.
Klarer å få p85 til å akse fra 0kmt med antispinn av, uten synlig/hørbart hjulspinn, men må ha litt varme ute for å få ordentlig grep.
Opplever nåværende sw som bedre enn de tidligere, og på høyde med det jeg menere å huske fra 2013
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Målinger og tester viser at P85D er noe raskere også fra 60 eller 80. Så eneste grunnen til at du kan oppleve at den er raskere må være fordi P85 er treigere fra stillestående eller at det er noe galt med din P85D.

60-100 tar 2.1 sek med P85D mot 2.5 sek på P85 i følge målingene som klikk.no har gjort og en forskjell på 0.4 sek der skal man merke ganske godt.

Forstår ikke hvordan du får din P85 til å ikke spinne med antispinn avslått. For når jeg har prøvd P85 og P85+ så legger den igjen godt synlige svarte spor med antispinn avslått.
Og det bekrefter flere andre her også, også de med 19" dekk. Bare din P85 som jeg har lest om her som ikke spinner. Må være veldig spesiell asfalt der du kjører :P

Sandvika

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. mai 2015, klokken 22:47
Sitat fra: Sandvika på søndag 17. mai 2015, klokken 22:41
Morsomme er at det er folk på forumet her som snakker om P85 som en bil i en helt annen klasse enn 85d når det kommer til ytelser.
Jeg bruker alt for mye tid her på forumet, men det har jeg ikke fått med meg. Link?
Er et par her f.eks.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20661.45.html
Men det ble stille etterhvert, vet ikke om det var etter at finn.no trøkket ga seg.

RonnyØ

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 01:13
Målinger og tester viser at P85D er noe raskere også fra 60 eller 80. Så eneste grunnen til at du kan oppleve at den er raskere må være fordi P85 er treigere fra stillestående eller at det er noe galt med din P85D.

60-100 tar 2.1 sek med P85D mot 2.5 sek på P85 i følge målingene som klikk.no har gjort og en forskjell på 0.4 sek der skal man merke ganske godt.

Forstår ikke hvordan du får din P85 til å ikke spinne med antispinn avslått. For når jeg har prøvd P85 og P85+ så legger den igjen godt synlige svarte spor med antispinn avslått.
Og det bekrefter flere andre her også, også de med 19" dekk. Bare din P85 som jeg har lest om her som ikke spinner. Må være veldig spesiell asfalt der du kjører :P
Jeg har et 0-100 drag spesifisert ned på 10km/t økning, og min P85+ gjør 60-100 på 2.1 sek. Dette er en 0-100 på 4.5 sek, med noe mer spinn enn på 4.3 drag.

Husqvarna Automower 320

Dennis

Bare tok utgangpunkt i Klikk sin test. Usikker på hvordan de har målt en forskjell på 0.4 sek, men man bør nok måle begge to på lik metode. Skal få målt P85D med gtech måler igjen også på 60-100 bla. :)

Ser på litt annet de har testet på 60-100 km/t og kan ikke akkurat si Tesla imponerer sånn veldig sammenlignet mot Mercedes S 500 på 2.1 tonn og automatgir som gjør 60-100 km/t på 2,3 sek ved kick down. På den tiden skal den gire ned, bygge turtall og den har "bare" 456hk. Så hvis de tallene stemmer er det jo ikke sånn kjempe imponerende av Tesla, eller kanskje bare veldig bra gjort av Mercedes :P

F_P

Nå måles vel aldri mellomakselerasjon i tester inkludert girskifte. Være seg kick-down eller rørepinne.

Om jeg ikke har misforstått alle slike «forbikjøringstall» så ligger ideelt gir allerede inne. Automatgir eller manuelt gir. Spesielt for sistnevnte oppgis derfor ofte samme tall testet i 4. gir, 5. gir og 6. gir. I mine øyne er det nettopp manglene på gir som kjør en elbil så herlig å kjøre. Det er ingen merkbar forsinkelse fra jeg bestemmer meg for å kjøre forbi og trykker pedalen i bunn til farten tiltar. Det skjer umiddelbart. Føles tryggere, men er litt skummelt for sertifikatet siden jeg ikke helt klart for meg når farten er høy nok. Når 80-120 km/t tar 3-3,5 sek så er det fort nok nok for meg.

Til sammenligning. Hadde en Golf GTD tidligere som ble skrytt opp i skyene for sin akselerasjon, sitat:
«Enten du tar en forbikjøring med kickdown, låser bilen i 4/5. gir, eller bare gir et lett trykk på gassen, fyker det i vei med orkan styrke. Og etterlater deg som regel med et litt tåpelig glis om munnen.». 80-120 km/t skjedde på mellom 6 og 9,9 sek på denne  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

D.O

#39
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 01:13
Målinger og tester viser at P85D er noe raskere også fra 60 eller 80. Så eneste grunnen til at du kan oppleve at den er raskere må være fordi P85 er treigere fra stillestående eller at det er noe galt med din P85D.

60-100 tar 2.1 sek med P85D mot 2.5 sek på P85 i følge målingene som klikk.no har gjort og en forskjell på 0.4 sek der skal man merke ganske godt.

Forstår ikke hvordan du får din P85 til å ikke spinne med antispinn avslått. For når jeg har prøvd P85 og P85+ så legger den igjen godt synlige svarte spor med antispinn avslått.
Og det bekrefter flere andre her også, også de med 19" dekk. Bare din P85 som jeg har lest om her som ikke spinner. Må være veldig spesiell asfalt der du kjører :P
da husker du dårlig, for flere har nevnt at med 19"GY så får de ikke hjulspinn (i andre innlegg du har svart på tidligere, ett kjapt søk gav flere treff)
Mener også BB har en video av speedometer på p85d og p85 og der viste P85 seg til å være kjappere ved aks fra 80/90kmt enn d p85d er.

Edit: var denne jeg tenkte på:(bilde av speedo)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

#40
Blinker i antispinn lampa på alle videoene jeg har sett BB har når han kjører 0-100 med GY dekkene. Hører også godt at det slipper.

At P85 er raskere enn P85D noen steder stemmer bare ikke. Er ingen tall som støtter opp på det. Dragtimes har kjørt drag side om side og man ser at P85D drar fra hele veien. 1/4 tider viser at den er raskere også på mellomtider. Effektuttak er høyere hele veien, P85D kan også holde høyere effekt lengre enn hva P85 klarer.


å sammenligne Youtube videoer fra ferietur er bare helt dødfødt. P85D i den videoen var fulllastet og med slakk oppoverbakke som det står i beskrivelsen.
Skal man sammenligne tider skal begge bilene kjøre samme sted, like høy SOC og skal måles med proft måleutstyr.

Men lev gjerne i troa, jeg stoler bare på faktiske målinger fra magasiner, tester og ikke følelser og random youtube videoer :)

Forsvarer ikke P85D fordi jeg har en selv. Har ingen problem med å innrømme at P85D går betydelig dårligere sammenlignet mot feks Subaruen jeg hadde før i hastigheter over 100 km/t eller flere andre spreke biler jeg har kjørt.
Så vil egentlig si vi diskuteres hvilken bil som er minst treig over ca 80 og ikke raskest :P

mr.rs4

Til dere som har / brukt Racelogic Performance box, hvor plassere dere den?
Jeg får litt ustabile målinger med at den viser litt fart(1-3km/t),selv om bilen står i ro. Vanskelig å få gode 0-100tider da.

Og hvilken FW har dere på Racelogic Performance box'en?

Hvilke minnekort og størrelse bruker dere?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

Prøv å plasser den på sideruta slik som nevnt litt over her.

Muffinman

Sitat fra: Sandvika på mandag 18. mai 2015, klokken 07:11
Sitat fra: Muffinman på søndag 17. mai 2015, klokken 22:47
Sitat fra: Sandvika på søndag 17. mai 2015, klokken 22:41
Morsomme er at det er folk på forumet her som snakker om P85 som en bil i en helt annen klasse enn 85d når det kommer til ytelser.
Jeg bruker alt for mye tid her på forumet, men det har jeg ikke fått med meg. Link?
Er et par her f.eks.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20661.45.html
Men det ble stille etterhvert, vet ikke om det var etter at finn.no trøkket ga seg.
Det der husker jeg faktisk ikke at jeg har lest engang, selv om jeg var aktiv i tråden :) Svadafilteret stod sikkert på maks innstilling. Lettere paniske skriverier fra P85-eiere som er livredd for at de ikke lenger har den raskeste bilen kommer ikke gjennom der  ;)

Er P85-eier og snart 85D-eier også og tråkker sjelden pedalen særlig langt ned. Likevel synes jeg disse trådene er interessante av en eller annen grunn.

Mippen

Var ikke dette en 85D tråd? Måtte klikke meg inn igjen for å se at jeg var i rett tråd.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA