Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken pris skal jeg legge ut bilen til?

Startet av Olemann, fredag 05. juni 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

LMOR

OK, ser at det er en del som meg her. "Fysikk på roterommet" er definitivt en inspirasjon. Samme er "Mythbusters".
Skal prøve å følge med. Det er et par tråder som ikke har fått sin avslutning.
Hver og en av oss har noe å bidra med, tenker på eller kan forskjellige ting, og sammen kan vi finne svar som ikke engang BMW har funnet ut eller tenkt på.
Vi har kjemikunnskap også, der er jeg relativt blank.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Fysikk på roterommet ja! Helt topp! Klart bedre enn colargol. Husker og professor Baltazar.
Tipper de som har konstruert i3 og så på noe av det samme. Jeg lurer egentlig på om de konstruerte og designet i3 når økonomi avdelingen var på " forlenget seminar"

LMOR

Det at i3 er så anderledes og at de har fått relativt frie tøyler, gjør at det er mye å diskutere og finne ut av. Det er så mange finurlige "tilbakekoblinger" som f.eks. gjenbruk av både varme og kjøling. Så det er ikke enkle svar eller direkte sammenlignbart med andre biler. Markeds og dokumentasjonsavdelingen her heller ikke klart å henge helt med :)
Selv i dag ligger det feil informasjon ute på de tyske sidene. I gode gamle dager så fant du alltid det riktig svaret i tysk dokumentasjon. Tysk grundighet  ;)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 14:08
Jeg holder på med en test til ære for deg Ferry, så den skal jeg hvert fall legge ut før jeg gir meg. Dessverre for meg så viser den nok at du hadde rett.

Jeg så testen din! Takk, takk! Jeg er beæret :) Neida, men resultatet var interessant. Og det er ikke noe dessverre for deg. Jeg sitter ikke og hoverer og sier "hva var det jeg sa". Du er nysgjerrig og undersøkende. Syns det er en god egenskap, jeg.

skoct

Det er fint å se at det ikke står noe om at bromm trekker seg tilbake. Synes han kommer med mange gode kritiske spørsmål og svar som gjør diskusjonene bare bedre. At han svarer med et glimt i øyet og med en dose ironi må man da bare tåle. Det er vel voksne mennesker her inne.

Ferry

Sitat fra: skoct på lørdag 03. oktober 2015, klokken 22:39
Det er vel voksne mennesker her inne.

Det er vel kanskje der stridens kjerne står...

Kjell Leaf

Sitat fra: Kanon på torsdag 01. oktober 2015, klokken 15:21
Som fersking, men allikevel entusiast, synes jeg det er synd hvis kapasiteter som LMOR skulle trekke seg fra dette forumet. Jeg har hatt mye nytte og glede av innleggene!
Når det gjelder selve organiseringen av forumet, er det ikke rart det blir mye av de samme spørsmålene. Nesten alle tråder sklir ut og det er ikke lett og finne matnyttig info om et spesifikt spm en måtte ha. Det hadde vært enklere hvis en hadde organisert med egne rubrikker for ladning, rekkevidde osv.
En streng moderator hadde og gjort seg. Hvordan det skulle vært gjort i praksis vet ikke jeg.
Det er ikke negativt at samme spørsmål kommer opp flere ganger.
Hvis alle søkte i forumet og fant det de lurte på, ville forumet fått få innlegg og fremstått som ganske dødt. Et forum som ser ganske dødt ut blir ganske snart helt dødt.
Ellers er du LMOR en som jeg kommer til å savne på forumet, du er en av de som holder et forum oppe med mange gode tråder.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

LMOR

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 10. oktober 2015, klokken 13:24
Ellers er du LMOR en som jeg kommer til å savne på forumet, du er en av de som holder et forum oppe med mange gode tråder.
Jeg forsetter litt til på oppfordring av mange her, så får vi se om og når det blir et problem igjen. Vi må alle tåle forskjellige meninger, gjerne med spisse formuleringer. Men personlige angrep er unødvendig. Det fører ikke til noe positivt.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA