Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken pris skal jeg legge ut bilen til?

Startet av Olemann, fredag 05. juni 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 08:12
Jeg for min del velger å pensjonere meg. Det har vært mange gode perioder, men dessverre alt for mye bortkastet energi.
Synd å høre. At enkelte er usmakelige og nedlatende i tonen burde ikke skremme folk bort fra forumet, men jeg forstår at man ikke orker å debattere i et slikt miljø.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ingeniøren

#16
Synd at du føler det slik LMOR. Håper du er på banen igjen etter en forhåpentlig kort pensjons tilværelse  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

moonbuggy

Jeg håper du revurderer LMOR. 75% av årsaken til jeg er innom disse sidene skyldes deg :)
Det vil være et stort tap om du gir deg. Dine undersøkelser er utrolig verdifulle.

LMOR

#18
Sitat fra: moonbuggy på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:21
Jeg håper du revurderer LMOR. 75% av årsaken til jeg er innom disse sidene skyldes deg :)
Det vil være et stort tap om du gir deg. Dine undersøkelser er utrolig verdifulle.
Hadde ikke holdt ut så lenge uten deg moonbuggy. Hadde heller ikke gjort så mange tester uten at jeg visste det i hvert fall var en som så verdien i å stille spørsmål om vedtatte sannheter. Jeg angrer enda på at jeg hadde en tilsvarende nedlatende holdning når du våget å utfordre selv det jeg ikke tvilte på... At bilen alltid holdt "optimal temperatur".

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20195.0.html

Den tråden er godt eksempel på hvodan noen av oss setter spørsmålstegn, jobber oss gjennom til vi finner svarene, som jeg så langt ikke har sett noe annet sted på nettet. Det er også et studium av hvordan motkreftene forsurer tråden og gjør det til et slit å oppnå det jeg naivt trodde var grunnen til at vi alle velger å bruke tid her inne.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:50
Hadde heller ikke gjort så mange tester uten at jeg visste det i hvert fall var en som så verdien i å stille spørsmål om vedtatte sannheter.

For the record: Jeg syns også tester, kurver og tall er interessant. Håper vi ser deg igjen.

LMOR

Sitat fra: Ferry på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:57
Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:50
Hadde heller ikke gjort så mange tester uten at jeg visste det i hvert fall var en som så verdien i å stille spørsmål om vedtatte sannheter.
For the record: Jeg syns også tester, kurver og tall er interessant. Håper vi ser deg igjen.
Fint, vet det er noen flere. Jeg holder på med en test til ære for deg Ferry, så den skal jeg hvert fall legge ut før jeg gir meg. Dessverre for meg så viser den nok at du hadde rett.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann

Håper også vi ser deg igjen, har hatt stor glede av spesielt ladeerfaringer og målinger.

Jeg laget denne tråden fordi tendensen til debattkultur a la VG dessverre gjør seg gjeldende også her, og på andre deler av Elbilforum, det kan se ut som en slags Fjortis-kultur der man ikke verken klarer eller ønsker skille person og sak, samtidig med at den gode tradisjonen med å sove på sin vrede før man poster, ikke er kjent for endel.

Merker at jeg også bruker stadig mindre tid her inne, men kan jo ha sammenheng med at en bil er en bil, tross alt, og i sær etter et par år.

Det er ikke så mange på Tesla forum heller som i panegyrisk entusiasme tar bilder på kaia i Drammen, der det ligger et skip, som kanskje har Tesla'er med, og kanskje min.......så min ro skyldes ikke bare debattform, men også interesse. 
Dessuten en smule lei av tråder startet av ferskinger som hadde funnet alt de spør om dersom de spanderte 10 minutter på aktive søk i samme Forum. Lov å være fersk, men lov å lete litt også.

Sandpusher

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Ferry på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:57
Sitat fra: LMOR på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:50
Hadde heller ikke gjort så mange tester uten at jeg visste det i hvert fall var en som så verdien i å stille spørsmål om vedtatte sannheter.
For the record: Jeg syns også tester, kurver og tall er interessant. Håper vi ser deg igjen.
Fint, vet det er noen flere. Jeg holder på med en test til ære for deg Ferry, så den skal jeg hvert fall legge ut før jeg gir meg. Dessverre for meg så viser den nok at du hadde rett.
Stemmer i min støtte til LMOR og Moonbuggy, som klarte å finne en god form på tråden om pre-conditioning, der misforståelser ble raskt oppklart uten at man trengte å bromme i vei og forsure debatten. Og jeg håper du ikke forlater forumet helt LMOR, dine innlegg blir lest med stor interesse!
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

LMOR

Sitat fra: Olemann på torsdag 01. oktober 2015, klokken 14:10
Håper også vi ser deg igjen, har hatt stor glede av spesielt ladeerfaringer og målinger.

Jeg laget denne tråden fordi tendensen til debattkultur a la VG dessverre gjør seg gjeldende også her, og på andre deler av Elbilforum, det kan se ut som en slags Fjortis-kultur der man ikke verken klarer eller ønsker skille person og sak, samtidig med at den gode tradisjonen med å sove på sin vrede før man poster, ikke er kjent for endel.

Merker at jeg også bruker stadig mindre tid her inne, men kan jo ha sammenheng med at en bil er en bil, tross alt, og i sær etter et par år.

Det er ikke så mange på Tesla forum heller som i panegyrisk entusiasme tar bilder på kaia i Drammen, der det ligger et skip, som kanskje har Tesla'er med, og kanskje min.......så min ro skyldes ikke bare debattform, men også interesse. 
Dessuten en smule lei av tråder startet av ferskinger som hadde funnet alt de spør om dersom de spanderte 10 minutter på aktive søk i samme Forum. Lov å være fersk, men lov å lete litt også.
En ting til som bidrar til mindre interesse for forumet tror jeg, er nok at mange av de som kjøper elbil nå, ikke er like entusiastiske som vi som var tidlig ute. De fleste vet sikkert ikke at det finnes et forum. Kombinasjonen av dette og at de samme spørsmålene kommer på nytt, samme svar kommer igjen som en trodde en var ferdig å diskutere, og de nye spørsmålene som enkelte av oss ønsker svar på, på død og liv skal forties, gjør det lite givende å bruke tiden her innen fremfor alternativ bruk av tiden.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Som fersking, men allikevel entusiast, synes jeg det er synd hvis kapasiteter som LMOR skulle trekke seg fra dette forumet. Jeg har hatt mye nytte og glede av innleggene!
Når det gjelder selve organiseringen av forumet, er det ikke rart det blir mye av de samme spørsmålene. Nesten alle tråder sklir ut og det er ikke lett og finne matnyttig info om et spesifikt spm en måtte ha. Det hadde vært enklere hvis en hadde organisert med egne rubrikker for ladning, rekkevidde osv.
En streng moderator hadde og gjort seg. Hvordan det skulle vært gjort i praksis vet ikke jeg.

LMOR

Sitat fra: Kanon på torsdag 01. oktober 2015, klokken 15:21
Når det gjelder selve organiseringen av forumet, er det ikke rart det blir mye av de samme spørsmålene. Nesten alle tråder sklir ut og det er ikke lett og finne matnyttig info om et spesifikt spm en måtte ha. Det hadde vært enklere hvis en hadde organisert med egne rubrikker for ladning, rekkevidde osv.
Det er jeg enig i. Har prøvd å lage system, men alle tråder sklir ut.
Det er også vanskelig å søke etter en post jeg vet finnes, og det gjør det litt unødvendig tungt både for den som er ny og den som prøver å finne igjen det svaret en vet ligger ute.
Det er faktisk lettere å finne posten på google enn her inne.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

EinarV

Jeg leser også hvert eneste innlegg på i3 delen av forumet, og jeg setter stor pris på alle som deltar og bidrar her inne. Enkelte diskusjoner sklir jo litt ut, men jeg er blitt såpass gamel etter hvert at filteret tar det meste.

Når det gjelder oppbyggingen av forumet osv så synes jeg det fungerer greit til tross... Jeg har fulgt BMWCCN forumet i neste tjue år og der kom det av og til noen innom å klagde på oppbygging osv. Til slutt ble hele forumet lagt omtil en annen struktur. Det som da skjedde var at de fleste ringrevene som hadde vært der inne i femten til tjue år forsvant, hvordan det er der nå vet jeg ikke da det er noen år siden jeg har sett inn der nå.

Men uansett, jeg setter stor pris på å lese alle innlegg her inne, så filtrerer jeg selvhva jeg tar inn. Selv om jeg ikke har så mye å bidra med så føler jeg at jeg pga av forumet har ganske stor innsikt i bilen etter hvert. Nå venter jeg bare på den dagen det kommer "breaking news" om at i5 kommer med 50mil rekkevidde og hengerfeste. Jeg er nok for vant til å kjøre premium bil til å kjøre noe annet enn BMW elbil. Men skal nok ikke se bort i fra at noen andre klarer å komme med en premium elbil som tilfredstiller kriteriene mine for å selge bensin bilen før BMW gjør det.

Keep up the good work guys...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

TM

#27
Jeg har også lært mye av ekspertene i i3 forum. Det er vel også grunnen til at jeg bestilte en i3 selv. Det er imponerende hvor mye tid og energi enkelte bruker for å hjelper oss andre i3 eiere. Så jeg håper ekspertene ikke går lei og "pensjonerer" og her har vi alle et ansvar for at bidragsyterne føler at deres store innsats og kunnskap blir verdsatt.

02jan

Har lest alle innlegg her på i3 forum, og lært mye både før og etter jeg fikk elbil-i3. Setter stor pris på at det er noen med kunnskap utover normal synsing og erfaring ( er selv i denne "normal"-kategori) ,deler sine fakta kunnskap og metoder for testing/utprøving av teknologi.
Forstår godt at de som bidrar mye her også må ta "ferie", uavhengig om temperatur til tider kan være noe høy.

Anbefaler alle både vi som har vært her inne en stund og ferske i3 eiere , benytte søkefunksjon, slik at eksisterende tema-tråder kan benyttes istede for ny tråd for allerede eksisterende tema.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Sirka

Må bare slenge meg på de andre som sier de vil savne innlegg fra deg, LMOR - håper du revurderer og kommer tilbake med flere spennende og nyttige eksperimenter.

(Fikk en assosiasjon til 60-tallets "Fysikk på roterommet" nå, er det flere gæmliser her inne som husker det TV-programmet? Jeg elsket det da jeg var liten!) :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA