Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sort taktrekk

Startet av Roger U, fredag 05. juni 2015, klokken 13:36

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Coolio på onsdag 27. mai 2015, klokken 09:26
Det sitter en tempføler i kontakten som stikkes i veggen, om det blir varme vil kladden selv justere ned strømstyrken og om nødvendig avslutte ladingen, denne kontrollen tar den ca hver 4 time så om bilen er ca 3/4 full og har sluttet å lade kan dette være en årsak.

Er du sikker på det ? (kilde?)
Jeg tror at den tempfunksjonen bare ligger i kladden og ikke i støpslet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Johnny

De lilla kablene går til tempføleren i kontakten.
TMS og eGolf.

Råde

Det er vel en kontinuerlig overvåking av temperaturen (av motstand i føleren)? Den måler vel ikke kun hver 4. time vil jeg tro?
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: Johnny på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:29
De lilla kablene går til tempføleren i kontakten.
Betryggende. Takk for info.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Johnny

Sitat fra: Elmo på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:53
Sitat fra: Johnny på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:29
De lilla kablene går til tempføleren i kontakten.
Betryggende. Takk for info.

Kladden ble åpnet og reklamasjonsretten tapt, i folkeopplysningens tjeneste ;D
TMS og eGolf.

Terjer

Sitat fra: Johnny på fredag 29. mai 2015, klokken 08:30
Sitat fra: Elmo på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:53
Sitat fra: Johnny på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:29
De lilla kablene går til tempføleren i kontakten.
Betryggende. Takk for info.

Kladden ble åpnet og reklamasjonsretten tapt, i folkeopplysningens tjeneste ;D

Takk for det.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Upster!

Denne forklaringa med tempføler i kontakten høyres plausibel ut synes eg. Eg slit også til tider med at ladekladden avbryt ladinga før den er fullada. I dei tilfella den gjer det er det anten pga sollys (ladepunkt på jobben heng på ein aluminiumsvegg(!)) eller pga ein litt tynn kabel på ein 16 ampere sikring hos brodern. Ellers så har eg knapt hatt problem med ladinga andre stader, sjølv om det har vore snakk om direkte sollys på kladd og ladepunkt (kontakt) og midt på varmaste sommaren. Så dette er tydelegvis noko som er spesielt for e-UP.

I tillegg skal det leggast til at brodern har leaf og andre på jobben har leaf som lader fint på dei same punkta uten at det vert brot i ladinga, så det er heilt klart noko spesielt med e-UP sin ladeledning som lager krøll her..

Og ein spesiell takk til Johnny for folkeopplysningen. ;-)
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Coolio

#22
Her er bildet av tempføleren i kontakten om noe herpet kontakt ser man den blåe føleren som sitter mellom pinnene med de 2 lilla ledningene på. ved høy tempratur vil ladeboksen selv redusere ladestrømmen og om nødvevendig kutte ladingen.

Johnny

Her er en som jeg klarte å redde "i live"!
TMS og eGolf.

Autowinder

TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA