Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eksempel på Think service

Startet av elektrolux, tirsdag 17. november 2009, klokken 14:42

« forrige - neste »

elektrolux

Noen som har lagt merke til prisutviklingen på Think classic på Finn?

Virker som om fungerende biler igjen omsettes i for rundt 100K mot 70-80k før valget.

Samtidig ønsker samferdsels et eller annet her i Stavanger nok en dobling av bomsatsen til 35 NOK i rushtiden. Det er ikke lenge siden de som kjørte mest og hadde dyreste bombrikke ( og forutrenset mest ) slapp unna med 7-8 kr for en passering.

Hvorfor skal forresten mye bilbruk gi bomrabatt? Hadde det ikke vært mer sosialt med et par gratis passeringer i døgnet, slik at det var de som var moderate i bilbruken som ble belønnet? Det er ikke alle som har råd til Elbil, spesielt ikke om vi nå skal oppleve en økning i elbilprisene igjen.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

#1
I Kristiansand skal de fjerne kvantumsrabatt. Store satsinger på kollektiv transport er prioritert. Til og med gratis buss en periode til de som kjører bil til vanlig.

Tid å selge noen elbil tror jeg ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Hørte på radioen i går at det var et nytt EU-direktiv som forbyr rabatt over 13%
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

#3
Tviler på at det er valget som er årsak til økede brukt-Th!nk-priser.

Sitat fra: elektrolux på lørdag 26. september 2009, klokken 05:05
Hvorfor skal forresten mye bilbruk gi bomrabatt? Hadde det ikke vært mer sosialt med et par gratis passeringer i døgnet, slik at det var de som var moderate i bilbruken som ble belønnet?  
Har fått rabatt på fossilbilen i Fjellinjen bestandig, jeg. Betaler forskudd for mange klipp. Det tar flere år å bruke dem opp og i mellomtiden øker prisen og de trekker mange klipp uten passering  >:(
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Hei Rayo, det kalles ikke rabatt, men kvantumspåslag!
Når en bruker bilen lite, slik at det tar lang tid for å bruke opp passeringene, skal en straffes.
Dette er de rødgrønnes grønne politikk....?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA