Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

DaTwister

De var vel litt overrasket over hvor mye man dro til utlandet, og derav dyrere per mb. Men dette blir vel i stor grad borte i 2017.

SKEK

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 05. mai 2015, klokken 19:34
Blir nok vill gjetning.
Det kommer alltid noe nytt. Sånn er det med dått kåm selskaper.
Bare å bestille. La ikke mangel på 4G stoppe deg.

Enig! Jeg forespurte dette før jeg la inn bestilling og fikk som svar at ingen visste noe om dette enda, men all logikk tilsier at dersom 3G forsvinner så forsvinner mange av funksjonene som både Tesla og vi har betalt for, og som man nå i tillegg er mer eller mindre er avhengige av å ha for at dette "produktet" skal fungere optmalt... Jeg har ihvertfall  tiltro til at Tesla finner en fornuftig løsning på dette, som med alt annet.
Tesla Model S85D

Dennis

Koster $500 å få ettermontert LTE i USA. Tipper vi kan legge på 25% moms så har vi ca prisen på det i Norge.

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 02. august 2015, klokken 00:42
Koster $500 å få ettermontert LTE i USA. Tipper vi kan legge på 25% moms så har vi ca prisen på det i Norge.
Priser som inkluderer noe arbeid kunne tidligere ganges med ca 10. Usikker på hvor man lander med høyere dollar, men gange med 10-11 blir nok ganske riktig.

Da finnes i hvert fall en løsning til 3G nettets dommedag :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

SunSeeker

Noen som har fått utlevert bil i det siste som vet mer om det kommer på nye "europeiske " biler?

lunitiks

Delekatalog viser at (ny?)bilene skal ha følgende installert:

SIM CARD 3G/4G 64K, NORWAY
Part no: 1028738-00-A
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

dosmont

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. september 2015, klokken 06:45

Hvordan finner jeg ut hvilke deler som er montert på bilen min?
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

lunitiks

Forresten: Jeg fikk min 70D levert for 1 uke siden, og den har fortsatt ikke vist tegn til "4G" i touchscreen-panelet.

Spurte DS'en min om det var 4G på bilen. Han mente HW var installert, men at Tesla foreløpig bare hadde en avtale/abonnement på 3G...

Har ikke sjekket noe nærmere rundt dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. september 2015, klokken 07:37
Forresten: Jeg fikk min 70D levert for 1 uke siden, og den har fortsatt ikke vist tegn til "4G" i touchscreen-panelet.

Spurte DS'en min om det var 4G på bilen. Han mente HW var installert, men at Tesla foreløpig bare hadde en avtale/abonnement på 3G...
Den forklaringen til Tesla virker veldig underlig.  Jeg vet ikke om noen operatører som har separate abonnementer for 4G.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

aness

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. september 2015, klokken 06:45

Det sier bare at sim-kortet støtter 4G, og det er ingenting som hindrer deg i å bruke ett slikt sammen med 3G hardware.

lunitiks

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:08
Den forklaringen til Tesla virker veldig underlig.  Jeg vet ikke om noen operatører som har separate abonnementer for 4G.

Kan dette ha med pris å gjøre?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

aness

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:08
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. september 2015, klokken 07:37

Er mye som er usynlig for sluttbruker i den bransjen, 4G er en ekstra tjeneste som må aktiveres.

Nå for tiden er nok 4G aktivert som en del av pakken folk kjøper over disk, men Tesla satte sikkert opp sin egen pakke for et par år siden, og du ber ikke om å få betale ekstra for 4G når bilen ikke støtter det.

Nå som bilene kan ha fått nytt modem kommer de sikkert til å endre på det :-)

HKS

Det er også verdt å merke seg at tjenestene (og prisene) som Tesla har ikke ligner på hva som selges til sluttbrukere som oss.

Tesla kjøper mobiltjenester fra Telenor-selskapet Conexion. De spesialiserer seg på M2M tjenester. Her må ofte 4G kjøpes som en egen tjeneste. Priser på data og roaming er også helt andre en hva som selges til sluttbrukere. Her er det heller ikke uvanlig med avtaler som regulerer når på døgnet store filer (som f. eks. oppgraderinger) skal overføres, etc.
Tesla Model S 90D

lunitiks

Så med andre ord er det ikke nødvendigvis "BS" min DS kom med?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

HKS

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. september 2015, klokken 17:29
Så med andre ord er det ikke nødvendigvis "BS" min DS kom med?
Nei. det er det ikke, men den eneste måten å finne ut om det stemmer er å skru opp MCU-enheten og se på kommunikasjonskortet inni. Chipsetet er ett annen i kortene som skal støtte 4G/LTE.
Bør vel dukke opp en 4G/LTE-modul for Europa (ikke bare SIM-kort) i delekatalogen etterhvert?
Tesla Model S 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA