Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

SabreMan

Dette høres lovende ut.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

MeTesla

Hittil kun 1 som kan melde om dette så det kan hende at photoshop har vært ute med revestreker. Mange med helt nye biler med siste sw har 3g.

Dennis

Ja begynner også å mistenke photoshop. Veldig enkelt å gjøre slik jeg gjorde tidligere i tråden men jeg brukte paint :P

Har testet hastighet med 3g og får det samme som det han liksom gjør på 4g.

cirys1

Hvor mange ganger har Tesla holdt tilbake slik informasjon? Hvorfor skulle de gjøre det nå?
3g fungerer helt greit til det formålet som det var ment for, det er updates og intetnettradio, ikke live streaming nedlastinger og annet fjas..

Dennis

Problemet er at 3g blir det slutt om noen år til fordel for 4g og er 4g som blir prioritert på utbygging. Er nå flere steder jeg har 4g dekning på tlf men bare edge på Teslaen og da fungerer ikke noe.

Dag A.

Sitat fra: cirys1 på fredag 05. juni 2015, klokken 22:00
Hvor mange ganger har Tesla holdt tilbake slik informasjon? Hvorfor skulle de gjøre det nå?
3g fungerer helt greit til det formålet som det var ment for, det er updates og intetnettradio, ikke live streaming nedlastinger og annet fjas..

Mang en gang at kart bruker 6-10 sek på å regenerere bilde, så noe bedre overføringshastighet hadde ikke vært å forakte.
Nå har vel ikke Telehor så kjempe dekning for 4G i grisgrente strøk at det gjør noe, men men.

Det store ankepunktet for 3G er vel at "End of Life" allerede er satt til ca 5 år frem i tid.
Det store spørsmålet er hva skjer da?

OTA oppdateringer?
Streaming?
Internett?
Kart?

Tror nok Tesla må komme en plan for å retrofitte "gamle" biler med 4G.
Forventer ikke at det skal bli gratis, men at de iallefall kommer med et tilbud.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

cirys1

Folkens om muligens 5 år??? 5år er en hel evighet i Tesla år og forsåvidt i resten av verden, og begynne og spekuler i hva som skjer da blir meget spekulativt :P..
Så kan jeg spekulere, grunnen for at den i det hele tatt har nett er for og motta løpende oppdateringer ikke surfe, streame, nedlasting eller noe annet. Tror det blir et veldig lite problem og få 4g med software begrensing til samme hastighet som vi har nå. Det må koste Tesla en formue å ha disse abonnentene ihvertfall nå man ser hvor mange som drar utenlands med bilen etterhvert..

petersv

Sitat fra: Dag A. på fredag 05. juni 2015, klokken 22:47
Sitat fra: cirys1 på fredag 05. juni 2015, klokken 22:00
Det store ankepunktet for 3G er vel at "End of Life" allerede er satt til ca 5 år frem i tid.
Det store spørsmålet er hva skjer da?
Edge.

mr.rs4

Om 5år så har Elon fått opp sine satellitter, og vi får internet via satellitt.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

MeTesla

Musk sier det kan retrofittes for alle biler. Han har skrevet det i natt.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 06. juni 2015, klokken 08:51
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 06. juni 2015, klokken 08:42
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/607006837083209728
Retrofit burde gjøres uten særlig prispåslag ikke til blodspriser ... Ser for meg 4-5000kr ..

Ja, det bør være maks. Til høsten passer bra, må vel ha min på 60kkm service om 5 måneder. Bør kanskje bestille time snart ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

Bra at det kan ettermonteres :) En annen stor forskjell utenom hastighet er at forsinkelse er mye lavere på 4g.

petersv

Nå har han, eller noe andre, trukket uttalelsen. Trenger ikke bety noe dog...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA