Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

Dennis

Fikk også varme i ratt uten at det var nevnt når jeg bestilte :) så Tesla oppgraderer mye uten at det nevnes før noen plutselig sier de har det, som også var tilfelle med rattvarme.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:51
Fikk også varme i ratt uten at det var nevnt når jeg bestilte :) så Tesla oppgraderer mye uten at det nevnes før noen plutselig sier de har det, som også var tilfelle med rattvarme.

Også finner de på ting som INGEN har som "selvparkering"..
Merkelig måte å gjøre det på syns jeg..

mogu

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 22:05

Også finner de på ting som INGEN har som "selvparkering"..
Merkelig måte å gjøre det på syns jeg..

Tror det med reklamering for fremtidige funksjoner er en annen diskusjon. Selv synes jeg det er rimelig stuerent i det store og det hele, da de spesifisert at dette vil bli tilgjengelig ved software oppdateringer. Har enda ikke hørt om noen som har blitt lurt til å tro at bilen har disse funksjonene i dag, for så å få bilen og innse at den ikke har det.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cirys1

Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:43
Selv synes jeg det er rimelig stuerent i det store og det hele, da de spesifisert at dette vil bli tilgjengelig ved software oppdateringer.

Spesifisert er det absolutt ikke, hadde det vært spesifisert så hadde det stått at bilen har ACC og automatisk fjærnlys. Selvparkering og automatisk filholder kommer med oppdateringer, slik som det står nå så har den "alt" og alle funksjoner blir løpende oppdatert. (det er en ganske stor forskjell)
Det er greit nok for oss som følger med, men både BMW og MB har hatt det dette i flere år så da er det tenkelig at bilen kommer MED det ikke senere..

mogu

Sitat fra: cirys1 på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:13
Selv synes jeg det er rimelig stuerent i det store og det hele, da de spesifisert at dette vil bli tilgjengelig ved software oppdateringer.

Spesifisert er det absolutt ikke, hadde det vært spesifisert så hadde det stått at bilen har ACC og automatisk fjærnlys. Selvparkering og automatisk filholder kommer med oppdateringer, slik som det står nå så har den "alt" og alle funksjoner blir løpende oppdatert. (det er en ganske stor forskjell)
Det er greit nok for oss som følger med, men både BMW og MB har hatt det dette i flere år så da er det tenkelig at bilen kommer MED det ikke senere..

Jo, jeg vil påstå at dette er spesifisert. Man forteller først om egenskapene bilen vil få på nettsiden, før det står

"Autopilot-egenskaper er progressivt aktivert over tid med programvareoppdateringer. Gjeldende programvareversjon er 6.2, og legger til automatisk nødbremsing og dødvinkel-advarsel."

Og dette er bare i generell informasjon om bilen, går man inn på bestillingssiden der man kan velge forskjellige pakker står det kun:

"Autopilotens bekvemmelighetsegenskaper tilføyer
Trafikkoppmerksom cruise-kontroll
Automatisk filsentrering
Selvparkering
Automatiske fjern-/nærlys"

Så jeg påstå at må være ganske dum eller blind, eller en kombinasjon av de to for å klare å føle seg lurt av dette.

Men hva det har med 4G å gjøre husker jeg ikke lenger...

tonl

Rattvarmen følger med i vinterpakken. Så om du ikek har vinterpakken og fikk med rattvarmen er merkelig.

Epleskreller

Sitat fra: tonl på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:42

Rattvarmen følger med i vinterpakken. Så om du ikek har vinterpakken og fikk med rattvarmen er merkelig.
Rattvarmen kom med i vinterpakken etter nyttår. 
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dennis

Sitat fra: tonl på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:42

Har vinterpakken ;) Men når jeg bestilte bilen sto det ikke noe om rattvarme i vinterpakken. Det ble først kjent når flere i usa begynte å få biler med rattvarme i slutten av desember. Var først en god stund senere at det ble oppført på nettsiden at vinterpakke inkludere rattvarme.
Så jeg fikk mer enn hva jeg opprinnelig ble lovt og var ment som et eksempel på at plutselig får man oppgraderinger selv om det ikke var nevnt når man bestilte bilen.

Samme opplegget med bla parkeringsensorer og autopilot hw også.

cirys1

Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 13:04
Sitat fra: cirys1 på torsdag 11. juni 2015, klokken 11:13

Jo, jeg vil påstå at dette er spesifisert. Man forteller først om egenskapene bilen vil få på nettsiden, før det står

"Autopilot-egenskaper er progressivt aktivert over tid med programvareoppdateringer. Gjeldende programvareversjon er 6.2, og legger til automatisk nødbremsing og dødvinkel-advarsel."

Og dette er bare i generell informasjon om bilen, går man inn på bestillingssiden der man kan velge forskjellige pakker står det kun:

"Autopilotens bekvemmelighetsegenskaper tilføyer
Trafikkoppmerksom cruise-kontroll
Automatisk filsentrering
Selvparkering
Automatiske fjern-/nærlys"

Så jeg påstå at må være ganske dum eller blind, eller en kombinasjon av de to for å klare å føle seg lurt av dette.

Men hva det har med 4G å gjøre husker jeg ikke lenger...

Valgte og bli frekk nå.. Det står ingenting om at bilen ikke har alle autopilotegenskapene som er spesifisert rett under der du tok at dagen software er 6.2.(der står det bare at de har tillagt 2 funksjoner)
Det står ingenting eller noe som helst om at selvparkering , automatisk filbytte eller noen av de andre funksjonene ikke er tilgjengelig ifra dag en. Visst man ikke har lest seg opp på det er det lite informativt og falsk markedsføring, selvparkering kunne ha kommet på 6.1.
Selv under AP pakken står det selvparkering, det eneste de har spesifisert er at AP har funksjoner som automatisk nødbremsing og dødvinkel-advarsel.

Jeg mener ihvertfall at de blander funksjoner med og selge bilen med funksjoner den ikke har, eller ihvertfall spesifisert dette har den og dette får den i nærmeste fremtid.
Når ACC og selvparkering står under AP får man inntrykk at begge deler er med, det er ikke sikkert alle vet at ACC kom på 6.1 og at selvparkering kommer mest sannsynlig med 7.0

mogu

Jeg var ikke frekk Cirys1, jeg bare kom med eksempler på hva som sto på nettsiden, og som gjorde at jeg mente dette ikke var mulig å missforstå :)

De jeg var frekke mot var de som var/er dumme nok til å ha trodd at de kjøpte en model S med mer funksjoner enn det den har, og det er et folkeslag jeg er (rimelig) sikker på at ikke finnes.

cirys1

Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 21:27
Jeg var ikke frekk Cirys1, jeg bare kom med eksempler på hva som sto på nettsiden, og som gjorde at jeg mente dette ikke var mulig å missforstå :)

De jeg var frekke mot var de som var/er dumme nok til å ha trodd at de kjøpte en model S med mer funksjoner enn det den har, og det er et folkeslag jeg er (rimelig) sikker på at ikke finnes.

Her inne og andre steder der folk har en interesse for hva Tesla sysler med har satt seg inn tingene er det en selvfølge.
Men jeg klarer ikke og lese ut av nettsiden (offisielle norske) noe sted om at selvparkering eller automatisk filskifter er funksjoner som blir aktivert senere. Spesielt når 2 av 4 funksjoner er allerede aktivert, det kunne likså godt ha vært ACC som ikke var aktivert for hele smørja står under et felt.

Man blir ihvertfall ikke noe særlig klok på hvilke funksjoer bilen har og hva som kommer i etterkant av deres offisielle nettside, for det så må man oppsøke andre kilder.

mogu

Vi får være enige om å være uenige da, jeg mener det kommer ganske klart frem på bestilling/design siden.

Så lite spennende nyhet var 4G ja, bra vi fant andre ting å prate om istedet :)

cirys1

Sitat fra: mortegun på torsdag 11. juni 2015, klokken 22:01
Så lite spennende nyhet var 4G ja, bra vi fant andre ting å prate om istedet :)

Prøv og test nettet i bilen jeg gjorde det her om dagen og det er i utgangspunktet veldig bra, fatter ikke hvorfor ting tar så lang tid og loade. Jeg fikk konsekvent 4Mb ned og 4-5 opp noe jeg syns var veldig bra, så tror ikke amerikanerne og oss har den samme oppfatning av 4G ,LTE er jo egentlig en mellomløsning..

Dennis

Da er det vel 100% bekreftet at LTE blir mulig å ettermontere.

Fra delekatalogen LTE retrofit

Dennis

Ser også ut som det bare er den for premium audio som er oppdatert med LTE samt kun Usa/Canada (Europa utgaven har enda ikke noe LTE/4G)

Den vanlige "base" utgaven har enda ikke LTE beskrivelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA