Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av torjen6, torsdag 04. juni 2015, klokken 11:51

« forrige - neste »

torjen6

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

elektrolux

Veldig bra.

For meg framstår Zoe som den eneste Elbilen en ikke trenger å lade før en kjører på tur.

Enkelt og greit forde den lades opp så fort når den kobles til strøm. Startet som eksempel tur til Forus i går med for lite strøm på batteriet. 0 km og piping men bilen kjørte uttover. Skulle innom Mercedes og kjøpe nye skruer etter at de originale til indre støtfanger hadde rustet etter kun 8 år og satte Zoe en fra meg hos Motorforum på 22 kW lading og spaserte over gata til BOS for å handle deler.

15 min senere, 35 km rekkevidde, og plenty nok til å kjøre tilbake til Stavanger.  :D

Andre Elbiler gjør bare ikke dette. I alle fall ikke uten dyre og utilgjengelige DC hurtigladere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Er vel ikke veldig overraskende at Zoe gjør det bra i Frankrike sammenlignet med andre merker fra ikke-franske produsenter.

De offisielle salgstallene kommer iløpet av dagene i dag, mine tall sier 154 Zoe for April.

Ser ellers at chassisnr/vin har fått en endring iløpet av april, fra VF1AGVYA* til VF1AGVYB*

"B" bilene er registrert i et lite antall spred utover hele landet og er muligens da den nye utgaven med litt lengre rekkevidde og saktere lading.

Men jeg skal ta meg 10 dager i paris om en ukes tid, får ta litt elbil-spotting mens jeg er der.

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 05. mai 2015, klokken 07:37
Veldig bra.

For meg framstår Zoe som den eneste Elbilen en ikke trenger å lade før en kjører på tur.

Enkelt og greit forde den lades opp så fort når den kobles til strøm. Startet som eksempel tur til Forus i går med for lite strøm på batteriet. 0 km og piping men bilen kjørte uttover. Skulle innom Mercedes og kjøpe nye skruer etter at de originale til indre støtfanger hadde rustet etter kun 8 år og satte Zoe en fra meg hos Motorforum på 22 kW lading og spaserte over gata til BOS for å handle deler.

15 min senere, 35 km rekkevidde, og plenty nok til å kjøre tilbake til Stavanger.  :D

Andre Elbiler gjør bare ikke dette. I alle fall ikke uten dyre og utilgjengelige DC hurtigladere.

Tja, både den nye Smart ED samt Tesla har da 22kW lader, og de er mindre sære på strømmen (har hørt om mange tilfeller av at Zoe ikke vil lade på diverse 22kW ladepunkter).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sant nok, men ser ikke helt på Tesla som en Bybil, da det tar alt for lang tid å parkere den.

Smart kommer nå med samme lader som nye Zoe og vil da stille i samme kategorien. Skal ha en slik når prisene går ned. Enda mindre enn en Think og kan parkeres på tvers. Genialt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA