Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reduksjonsgir olje

Startet av LaRRs, onsdag 03. juni 2015, klokken 22:40

« forrige - neste »

LaRRs

Hei! Er snart nybakt Leaf-eier. (2012 mod) Har tenkt å kjøre fra Oslo til Tønsberg. Problemet er at jeg ikke rekker å skaffe meg noen ladebrikke. Hvor kan jeg lade underveis, og hvor langt kan jeg kjøre før jeg må lade? Har tenkt å holde meg til fartsgrensene!

emil

Litt avhengig av vær, hastighet, hvor i Oslo og hvor i Tønsberg kan turen gå helt fint uten ladestopp.

Hvis du ikke har ladebrikke noe sted er det greiest å forholde seg til SMS-betaling hos Fortum. De har hurtigladere diverse steder i Asker og Bærum (litt tidlig på turen), Liertoppen, Drammen (Kjellstad ved Nissan-forhandler) og Kiwi Holmestrand (mest aktuell).

Også hurtiglader med kredittkortbetaling hos Automobil-Kompaniet i Drammen og hos Vestfold Auto ved travbanen i Tønsberg.

Sjekk ellers hurtigladekartet:
http://ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Og filtrer bort alt som ikke er "Hurtig CHAdeMO" for å finne alternative ladeplasser. GoCharge-app på mobiltelefonen kan være en reserveløsning for bl.a GrønnKontakt sine ladere.

LaRRs


emil

Alternativ til Kiwi Holmestrand hvis du står der med nesten tomt batteri og det er defekt lader er Statoil Grelland. Betaling via app eller inne på stasjonen, men da må du kjøre en ekstra sløyfe nordover på E18 før du kan fortsette sørover igjen.

For egen del pleier jeg å klare hurtigladeren ved travbanen i Tønsberg uten ladestopp med avgang Oslo Vest/Bærum uten større problemer. Men så har jeg kjørt strekningen en del ganger nå og er ikke veldig plaget av rekkeviddeangst.

Gliderman

Har du god tid og vil slappe av litt i vakre Holmestrand, er det 4 ladepunkter nede i sentrum. 2 med variabel effekt opp til 22kW og to er 3,6kW. Alle er gratis, men må startes med en eller annen rfid brikke.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

emil

Sitat fra: Gliderman på tirsdag 05. mai 2015, klokken 06:21
Har du god tid og vil slappe av litt i vakre Holmestrand, er det 4 ladepunkter nede i sentrum. 2 med variabel effekt opp til 22kW og to er 3,6kW. Alle er gratis, men må startes med en eller annen rfid brikke.

Men han vil uansett ikke få noe raskere lading enn 3.3kW uansett hva AC-ladestolpen klarer å gi av høyere effekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA